Hallo ik heb bloedlaten prikken en nu staat er dat mijn vitamine b6 bijna 400 is en dat hoort maar 100te zijn .. ik heb veel lichamelijke problemen zoals extreme spierzwakte iemand hier bekend mee? Kan dot door de b6 te hoog komen moet over 10 dagen pas teurg na ziekehuis
Dat zou door een vit B6 vergiftiging kunnen komen
Ik neem geen medicijnen of vitamine
pillen of producten waar het zoveel in kan zitten en hoe kan het dan zo hoog zijn 400 is wel erg hoog vind ik zelf
Die vraag kan ik niet beantwoorden. Dat zal onderzocht moeten worden
Allerlei stofjes in je lichaam werken samen dus het kan zijn dat er andere stofjes nodig zijn. Ook kan het zijn dat als het ene stofje te laag is, het andere juist te hoog is. Dat is zo met B12, als dat te laag is kan de B6 te hoog zijn. Bij spierzwakte kunnen er allerlei tekorten spelen, zoals magnesium en vitamine D. Als je misschien weinig vlees eet loop je meer risico op tekorten, zoals creatine, lysine, carnitine, enz; stoffen die belangrijk zijn voor je energie en spieren.
Ik begrijp uw .. maar zijn er ziektes of oorzaken dat het zo hoog kan zijn
Ik eet normaal vlees , en me b12 uitslag ziet er heel goed uit dus daar zou het niet aan liggn ben ik bang
Doorgaans komt het door gebruik van supplementen. Maar mogelijk toch ook door gebruik van producten waar veel B6 in zit. Soms is er ook geen oorzaak te vinden. je moet in ieder geval zorgen dat je producten war veel B6 in zit vermijd. bijv. multivitaminesap, verrijkte zuiveldranken, energiedranken
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies