Hallo.
Ik moet over een week een kijk operatie ondergaan maar heb geen idee wat te verwachten. Zo heb ik een aantal vragen.
1. Heb je kleding aan onder een operatie hemd ?
2. Het is nogal koud ( naar het schijnt ) mag je sokken aan(houden) ?
3. Je ligt op de tafel "vast gemaakt" ?
Het is mijn eerste operatie ooit. Heb al informatie over de voorbereiding, maar geen ik hoe het op de ok in zijn werk gaat. Ben wat nerveus.
Dat hangt van de narcose af.
Bij ruggeprik:
Ik mocht mijn onderbroek aanhouden.
Sokken mag je niet aan houden.
Ik mocht mijn bril ophouden om beter mee te kunnen kijken op het scherm.
Vanaf je navel af naar beneden ben je dus verdoofd. Daar voel je niks ook geen kou of vastleggen.
De rest van het lichaam is toegedekt.
Tandor
Dank jewel Tandor.
Dat worden dus koude voeten,haha. Waarom eigenlijk geen sokken, vanwege hygiene of iets? Ik zocht dit op internet op maar kon er niets over vinden. Ze gaan kijken naar een instabiele knieschijf. Als ik het goed heb met een kijk operatie (eerst).
Als het goed doen ze dat inderdaad met een kijkoperatie. Ik ga er vanuit dat ze toch wel zullen hebben verteld.
Hoi Tandor.
Dat klopt en is me ook verteld. Maar op internet zitten surfen ( kun je misschien beter niet doen ) maar daar lees ik dat knieschijf operaties langer duren. Ik maak me gewoon nerveus.
Ik vind de operatie opzich denk ik niet erg . Ik krijg een ruggenprik en er is mij verteld wat er voor en na de operatie gebeurt of kan gebeuren. Er is mij weinig verteld over de operatie, dus vandaar ook mijn vragen. Ben benieuwd hoe het op de ok in z'n werk gaat, hoe je er dus ligt ( onderbroek en blote voeten dus ) en dat soort dingen.
Ik ben een 20 jarige meid en dit is/wordt mijn eerste operatie.
Niet te veel zorgen over maken.
Je krijgt sowieso een OP nachthemd aan. Met aan de achterkant een strik. Je komt er niet bloot te liggen. Alleen het been waar de operatie wordt uitgevoerd. Voor de rest wordt je helemaal toegedekt zodat je het niet koud krijgt. Je kunt als je wilt op de monitor meekijken en de chirurg legt je dan uit wat je ziet en wat hij doet.
Kijkoperatie knie
http://www.youtube.com/watch?v=Cd1AtZifUZQ
Hallo Anoniem.
Bedankt voor dit interessante filmpje. Ben nu weer een stukje wijzer. Verplicht de operatie te ondergaan met blote voeten dus. Ik zag dat je verder helemaal goed bent ingepakt. Tevens enig idee gekregen van mijn overige vragen
Dank je vriendelijk,
Joyce
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies