Hoe gaat het Nelly en hoe gaat het Herman met de revalidatie? Valt het een beetje mee? Hopelijk verloopt alles naar wens.
Hartelijke groet en veel succes. Jantine
Nou jantine zover ben ik nog niet a.s. vrijdag over een week gaat het gips er af en krijg ik zes weken loopgips dan mag ik er op steunen.
Ga nu wel ieder uur naar buiten met krukken een beetje zwaaien met mijn been om mijn heup soepel te houden maar de dagen duren wel lang groetjes
Hoi Jantine, het gaat goed, nog 11 dagen, dan gaat het gips eraf, ik loop zonder krukken, en kan fietsen, dat is wel fijn, kijk wel goed uit, maar ben benieuwd hoe het er uit zal zien, zonder gips, zag er toch wel tegen op, om 12 weken in het gips te zitten, vooral de eerste 2 weken, dan mag je niets, alleen voet omhoog.
Ik had geen keus meer, moest echt een tripple Atrodese ondergaan, nu vooruit kijken, en straks pijnloos gaan lopen.
Dat zal wel wennen zijn.
Groetjes.
Hartelijk bedankt voor jullie reactie Herman en Nelly. En idd Herman het echte revalideren moet nog gaan beginnen natuurlijk maar volgende week vrijdag loopgips zal ook al heel fijn zijn denk ik zo. Veel succes. Wat fijn Nelly dat je al bijna zover bent dat het gips verwijderd gaat worden. Het is toch een hele tijd. Knap dat je toch bent gaan fietsen. Dat ga ik onthouden. Voor mij zelf komt het ook steeds dichterbij de tripple artrodese. Herkenbaar Nelly geen keuze meer te hebben en ja het moeten ondergaan zo ervaar ik het ook. De pijn en de verminderde belastbaarheid maken dat je op een bepaald moment niet anders meer kunt. Veel succes Nelly met de vorderingen. Fijn van jullie te lezen het geeft me steun. Toch soort van lotgenootschap teminste zo ervaar ik het.
Hartelijke groet Jantine
Over twee weken telefonisch afspraak met de orthopeed Herman. Eerder al wel is een tripple artrodese tijdens spreekuur ter sprake gekomen. En ik merk aan mezelf dat naar mate de klachten toenemen ik er meer aan toe begin te geraken. Ik hoop zo oktober november....
Groetjes Sjan
Vrijdag is bij mij het gips eraf gegaan, wat was dat fijn, niets meer om dat been. Foto.s gemaakt, toen naar de orthopeed.
Foto s waren goed, hij adviseerde om wandel-bergschoenen te dragen voor 6 weken ,als ik naar buiten gaat, voor de stevigheid..
Het was wel apart dat ik gelijk op de voet ging staan, en dat ik kon lopen zonder pijn. Nu na 4 dagen voelt het heel fijn.
Het lopen gaat goed, wel rustig aan . Nu opbouwen met het wandelen buiten. Voet ziet er goed uit, en kan mijn tenen bewegen, merk er niets van dat de voet vast zit.
Gr nelly
Hoef jij dan ook niets van een steunzool te dragen dan want dat holletje waar aan je kunt zien of iemand een platvoet heeft of niet dat mis ik nog groetjes
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi Herman, ik hoef geen steunzolen te dragen, weet niet hoe dat bij jou is, de voet hebben met het gipsen, weer in de goede stand gezet.
Ik moet alleen 6 weken ,berg en wandelschoenen dragen, ik het al mijn orthopedisch schoenen weg gedaan, mocht ik niet meer dragen, hierna, koop ik schoenen van wolky, of xsensible...
Als ik het goed heb , heb je nu loopgips..!!
Groetjes.
Wat fijn Nelly dat het gips eraf is en dat je nu weer je eigen voet beetje kunt gaan ervaren. Proficiat. Heel veel succes met je revalidatie hoop van harte dat je ons nog een tijdje op de hoogte wilt houden. Doet zo goed. De tips, ervaringen en bevindingen kun je nergens zo goed ervaren als hier. Zet hem op!
Nu jij Herman want ook daar ben ik heel benieuwd naar. Ook jij veel succes. Allemaal trouwens sterkte en succes.
Mijn man is in Januari geopereerd aan zijn enkel.
Hij heeft nu een plaat en 11 schroeven er in.
Alles liep voorspoedig en in het ziekenhuis zagen de na controles er super goed uit.
Bij therapie gaat hij ook steeds sprongetjes vooruit.
Hij loopt verre stukken nog wel met een kruk voor de steun.
Nu loopt hij er heel erg tegen aan en nu vooral met het warme weer. Dat hij ontzettend veel pijn krijgt door de vocht in zijn enkel. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben. En zoja wat is hier tegen te doen. Hij zit er zelf nu flink door heen aangezien we ook op vakantie gaan en dat hij erg beperkt is en weinig kan. Hij is bang dat hij voor altijd zo half invalide blijft.
Hoi Annemarie,
Met deze warmte, is het beste om de voet te koelen met een ijspack, en als je man zit, leg de voet omhoog, en met slapen, een kussen onder voet.
Meer kan je er niet aan doen.
Dit doe ik ook, en het helpt,
Fijne vakantie.
Groetjes
Hallo allemaal,
Soms vergeet ik te kijken op dit forum en dan zijn we zo weer weken verder!
Hopelijk gaat alles goed met jullie.
Herman, ik hou zelf mijn voet vaak “omhoog”, ook (vooral) ‘s nachts : voeteneind omhoog! Ik heb een oud dekbed onder mijn matras gestopt en zo liggen mijn voeten vanaf kniehoogte net wat hoger dan de billen / rug.
Echt! Dat scheelt enorm!
Oedeemvorming heb ik ook, dus Annemarie, dat is -volgens mij- een bekend probleem.
Ik heb er ook last van. Het is wat pijnlijk/gevoelig.
Ik heb in augustus een afspraak met de orthopeed gemaakt om te kijken of het materiaal eruit mag.
Ik ben eerder aan deze voet geopereerd en had toen ook baat bij het verwijderen van materiaal.
Geen idee wat de richtlijnen zijn maar ik ga gewoon eens praten en kijken wat zijn mening is.
Ik heb dus (wat ik al eerder schreef) Xsensible schoenen. Soms draag ik ze met steunzolen en soms zonder.
Wanneer ik meer moeten lopen gebruik ik ze.
Groetjes Anne
22 juli geopereerd.aan een triple atrodese en naar omstandigheden gaat het goed.
Ik ben volledig onder narcose geweest en heb een zenuwblokkade gehad dit raad ik iedereen aan Ik heb tot nu toe nog geen pijn gehad (ik slik wel paracetamol)
Het enige wat echt verschrikkelijk is is op et bed liggen dat is echt een straf voor me
Maar ik ben nog altijd blij dat ik het gedaan heb
Ik ben 48 jaar en in de bloei van mijn leven en kon niks meer niet wandelen fietsen werken.dus ik had weinig keus
Maar.voor diegene die nog twijfelen echt niet doen je knapt er enorm mee op
Gr sabina
Ik heb ook een enkelarthrodese gehad. 6 weken onbelast 6 weken belast. Nu walker 8 weken omdat er onvoldoende bot aangroei te zien was op de foto's. Sinds ik de walker draag heb ik best wel pijn geduurdende de dag. Ik loop zonder krukken kleine stukjes in en om het huis. Grote afstanden gebruik ik de rolstoel. Ik ben 57 jaar. En hoop eigenlijk wel over 6 weken dat ik voldoende bot aangroei heb. Ik ben afgelopen 3 mei geopereerd in Sint Maartenskliniek.