ik heb op 24 julie (eergisteren dus )mijn galblaas laten verwijderen,en er zaten ook een steen of zeven in
mijn vraag is ,ik heb er nooit last van de stenen had,maar een 6 weken voor mijn operatie heb ik gewicht verloren van één kilogram per week ,dus zo een zes kg,en nu op twee dagen na de operatie is er terug 2 kg af,
mijn vraag is ,is het mogelijk dat ik zoveel vermagert ben vanwege mijn gal?en mijn tweede vraag is ik heb al een 6 tal weken een slechte smaak op mijn tong,kan dat ook met mijn gal te maken hebben,het gewicht verlies en de slechte smaak zijn samen begonnen,ik heb bij de tandarts geweest en mijn gebid is zeer ziuver
graag antwoord aub
Lees meer vragen en antwoorden over een galblaasverwijdering:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Galblaas+verwijderd&sa=zoeken
je hebt een postchelecystectomoiesyndrome!25 procent van de mensen bij wie de galblaas wordt verwijderd krijgen dat. De chirurgen weten dat maar zullen u nooit van tevoren daarover inlichten. Ik ben 25 jaar geleden geopereerd en de chirurg heeft het na jaren ziek zijn bevestigd, bijna geen enkele huisarts heeft er ooit van gehoord!....Je kunt nooit meer lekker eten zonder ziek te worden,nooit meer vet, kruiden en alles wat eten smakelijk zou kunnen maken of je krijgt diarree, hoofdpijnen en misselijkheid. Je blijft er inderdaad héél slank bij , maar allerlei voedingsstoffen worden niet goed meer opgenomen, dus veel voedingssupplementen slikken. Vooral ontstaan er veel allergieén en auto immuunziektes. Er is niets in je lichaam wat er niet door beïnvloedt wordt. Alles gewoon zelf uitproberen en zoeken op internet. Al in 1950 is postcholecystectomie geconstateerd bij veel patienten, maar als je er eenmaal mee behept bent is er geen dokter die je kan helpen. Zelfs bij de "darm lever stichting"hebben ze er blijkbaar nog nooit van gehoord. Ik wens je heel veel sterkte. Ik was 45 jaar toen ik werd geopereerd en ben nu 78 en alleen maar ziek. En iedere dag proberen er wat van te maken.
Lees meer vragen en antwoorden over klachten na een galblaasverwijdering:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=na+galblaasverwijdering+operatie&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2F
Beste Geertrude, zo herkenbaar je verhaal. Al 3 jaar sinds mijn galblaasverwijdering een lijdensweg van misselijkheid en bittere smaak in de mond. Als kers op de taart een leverontsteking gekregen die spontaan is genezen. De vraag is hoelang. Nooit drink ik alcohol, geen medicatie. Het is elke dag onvoorspelbaar wat het wordt... Mijn buurvrouw idem. Ze heeft al 30 jaar verstoorde leverwaarden. De hepatologen bekijken je alsof je van een andere planeet komt.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hier ook al 2 jaar galblaas eruit, sindsdien pds ( had nooit last van de darmen) en ook een zoete of zoute smaak in de mond, niet iedere dag, maar erg irritant. Soms ook huiduitslag door voeding. Als je het aan de arts voorlegt zeggen ze dat ze daar nog nooit van gehoord hebben. Heel vervelend om mee te leven.
Mijn galblaas is ook verwijderd 2 weken geleden. Heb nu nog steeds last van een pijnlijke schouder . Heb na 1 week na de galblaasverwijdering een koliek aanval gehad de pijn was zo erg dat zij mij weer hebben opgenomen in het ziekenhuis na allerlei onderzoeken hebben zij niets kunnen vinden. Ben nu weer enkele dagen thuis, maar de pijn aan mijn schouder wordt steeds ondraaglijke, heb geen etenstrek ik lig het liefst hele dagen op bed. Ben al aardig wat kilo's kwijtgeraakt Ben ontzettend moe zit niet lekker in me vel heb het op dit moment erg zwaar. Is er iemand die dit ook heb meegemaakt.