Hallo,
Ik zit nu 6 weken thuis i.v.m een mediane hernia, ik wil absoluut geen operatie ondergaan maar via rust en fysiotherapie genezen, daar ben ik nu mee bezig.Mijn werkgever dringt steeds aan op een operatie, ondanks dat ik zeg dat ook de neuroloog heeft gezegd dat de hernia diep zit,moeilijk te opereren is,en dat ik een verstandige vrouw ben om te kiezen voor de zgn.conservatieve methode van rust en fysiotherapie. 08 okt. heb ik weer een afspraak met de neuroloog. Mijn werkgever en bedrijfsarts willen dan graag horen dat ik dan toch een operatie ga overwegen. beiden willen mij natuurlijk zo snel mogelijk weer aan het werk hebben. Dit kan ik goed begrijpen. Maar ik wil geen operatie, ik geloof dat mijn hernia met rust en therapie ook zal genezen.
Wat kan ik doen of zeggen tegen mijn werkgever en bedrijfsarts? Ik zit hier heel erg mee in mijn maag en maak mij echt ongerust of ik gedwongen kan worden tot een operatie.
Groetjes, Eva.
Hoi Eva,
Wat vervelend voor je die druk van je werkgever en bedrijfsarts. Terwijl jij nu je best doet om te herstellen. En je zult je vast al rot genoeg voelen dat je niet werken kunt.
Het is begrijpelijk dat zij i.v.m. de kosten hiervan, jou zo snel mogelijk weer aan het werk zien. Maar heb daar geen boodschap aan. Dit is hun risico wat betreft bedrijfsvoering, personeel kan ziek worden.
Volgens mij kunnen ze jou niet dwingen om een operatie te ondergaan, het is jouw lichaam. Daarbij ben jij met je herstel bezig, daar mogen ze heel blij mee zijn, vind ik.
Dus doe wat jij wilt en laat je niets opdringen hoor ! Stel dat zo'n operatie mislukt, dan zijn zij ook niet thuis voor jou en zit jij met de gebakken peren.
Wat je ze zou kunnen zeggen is gewoon zoals het is. Ik ben met mijn herstel bezig en ik wil geen operatie.
Sterkte met de situatie en natuurlijk van harte beterschap gewenst !!!
Groetjes,
Lara.
Als de bedrijfsarts inzage heeft in het medisch dossier, dan kan de bedrijfsarts niet anders concluderen dat het beleid van de neuroloog het juiste is. Ik vind dit geen medische kwestie maar een juridische zaak waarbij uw belangen als werknemer onvoldoende gerespecteerd worden.