Beste, ik ben benieuwd naar het volgende:
Ik ben dit jaar 2x geopereerd onder volledige narcose (gastric bypass, septumcorrectie). De operaties hebben plaatsgevonden in Februari en in Mei. Nu is het zo dat ik al jaren kamp met slaapproblematiek en een hoog stressniveau.
Na de bypass in Februari leek het wel alsof er een knop was omgegaan. Ik had geen / minder behoefte aan mijn vaste medicatie (ADHD), was veel minder gestresst en gehaast, en mijn slaapproblemen leken wel als sneeuw voor de zon verdwenen. Kortom geweldig! Hierdoor had ik de mogelijkheid om vertrouwen op te bouwen en me nog beter te voelen en het zou geweldig zijn. Echter in Mei ben ik nogmaals volledig onder narcose gegaan. Sinds die operatie lijkt het wel alsof alles weer 180 graden is gedraaid. Ik ben veel gehaaster en heb meer stress, ik heb veel meer behoefte aan mijn medicatie, inslapen gaat voor geen meter meer en ontwaken ook niet. Logischerwijs vind ik dit ontzettend jammer en ik heb gekscherend al eens gezegd: ik moet nog een keer onder narcose om het weer goed te krijgen.
Zijn er lange termijn effecten bekend bij narcoses die dit kunnen verklaren? Ik ben namelijk totaal niet angstig voor een operatie oid en er zijn ook geen aanleidingen die de verandering kunnen verklaren. Het lijkt ook wel alsof het na de eerste operatie allemaal "vanzelf" ging met een intrinsieke motivatie om bijvoorbeeld slaapproblematiek aan te pakken met daarbij resultaat. Die intrinsieke motivatie lijkt wel compleet weg te zijn. Het is heel apart en ook lastig uit te leggen.
Ik ben benieuwd of hier verklaringen voor kunnen zijn of in welke richting ik zou moeten denken. Overigens ben ik een man van 29.
Alvast bedankt
Ik heb er helaas geen verklaring voor. Dat zou een vraag voor een anesthesist zijn