@Kitty Wat fijn dat het bij jou zo positief werkt!
Ik ben nog steeds aan het revalideren van de blessure waar ik dit topic mee begon en mijn orthopeed zegt inmiddels dat een operatie zeer waarschijnlijk voor mij toch geen optie zal zijn. Teveel andere problemen in de enkel helaas.
Maar het is voor andere mensen die er misschien tegen aan hikken,wel heel fijn te lezen denk ik dat er toch ook positieve ervaringen zijn!!
Beste allen,
Dit is nu voor mij ook een overweging. Ook al sinds jeugd (ben nu halverwege de 50) al vaak door mijn enkel gegaan, nu blijven er klachten en wordt een stabiliserende enkelbandoperatie een optie, maar ik twijfel.
Via Annatommie, ik weet niet of dit dezelfde operatie is als een interne brace operatie, maar het lijkt er wel op. Waar zijn jullie geweest? Je wilt geen andere blijvende klachten of juist meer pijn krijgen aan je enkel.
Nu kan ik wel goed lopen met stevige wandelschoenen die al speciale zooltjes hebben e.d. Maar sporten (badminton) durf ik nog niet goed aan te beginnen. Ik loop er nu al bijna 5 maanden mee.
Ik hoor graag of jullie ook ervaringen hiermee hebben en met Annatommie?
Hier ook 3 operaties gehad omdat blessure aan enkelbanden groot was. 4e operatie is een internal brace geworden.
Momenteel aan het revalideren , 4 weken geleden is de operatie gebeurd. Mijn enkel blijft nog dik en rood worden. Hoelang is dat gebleven bij jou ? Ik vind het een pittige revalidatie tot nu toe, door de zwelling toch ook wel redelijk wat pijn en ik kan nog niet niet veel doen, buiten zitten / liggen met been omhoog.
Voelen jullie de internal brace ook zitten in jullie voet ?
@Katrien
Heb jij geen gips meer?
Ik heb dit topic oorspronkelijk gemaakt, maar bij mij was opereren geen optie. Een vriendin van mij heeft vorig jaar wel een internal brace gekregen, die heeft na 2 weken onbelast gips nog 4 weken loopgips gehad. En daarmee MOEST ze ook echt gaan belasten/lopen, om de doorbloeding te bevorderen zodat de schroefjes goed in het bot vast groeien.
Toen ze uit het gips kwam had ze ook veel zwelling, zij is daarvoor bij een oedeem therapeut geweest en haar fysio plakte kinesio tape om het vocht af te voeren.
De internal brace voelt ze niet, dat kan ook ,het is bij haar een soort "veter" die door de enkelbotten is getrokken, wel gaf dat in het begin een strak geval. Wat natuurlijk ook de opzet was. Haar fysiotherapeut heeft geholpen om de enkel weer beweegbaarder te krijgen.