ik heb nog steeds veel klachten na de galblaas operatie vooral maag/darm klachten maar geen spierpijn meer dat had ik de eerste 2 tot 3 weken ook.
Hallo allemaal, ik ben okt.2011 geopereerd en mijn galblaas is verwijderd.
Tijdens de operatie is er gal in m`n buik terecht gekomen waardoor ik volgens de chirurg langer last heb gehouden.
Nou leesik , tot mijn verbazing en ook wel opluchting dat er meer mensen last hebben van pijn, daar waar de galblaas gezeten heeft! Ook heb ik vaak last van een enorm opgeblazen gevoel, vooral na het avondeten! Ik kan ook veel dingen niet eten zonder daar last van te hebben. Ik word er soms niet goed van. Verder steeds moe en lijkt het ofdat ik niet goed opgeknapt ben!
Had gehoopt na de operatie overal vanaf te zijn!
Groet,
Hoi Mieke,
Heel herkenbaar allemaal.
Bij mij is hetzelfde gebeurd, gal in de buik enz.
Bij mij is mijn galblaas al in 2009 verwijderd en nog steeds last, zoals ook vandaag weer.
Bij mij loopt gal terug naar de maag, dus ook heel veel maagpijn.Ook ik dacht na de operatie overal vanaf te zijn, maar niets is minder waar.
Ik heb een prikkelbare darm en ook hier heb ik nu veel meer last van, veel vaker diarree en buikpijn.
Kortom ook ik ben niet echt opgeknapt.
Groetjes.
Hoi allemaal
Na een pfffffff hele lange weg kwam ik er achter dat er stenen in mijn gal zaten. Ze adviseerde mij een galoperatie. ik dacht helemaal top weg er mee dan is alles opgelost. Ik ging heel positief de operatiekamer in. maar dat is nu 3 mnd geleden en heb nog last.(Niet zo vreselijk als voor de operatie)maar een hele gekke misselijkmakende scheuten rechts onder de ribbenkast het lijkt op een stuwing van iets en heb dan een opgeblazen gevoel met misselijkheid. Ik heb van de dokter nu arcoxia plus esomerprazol hij denk dat het nog steeds ontstoken is maar ik krijg hier maagpijn en allemaal aften van in mijn mond maar de pijn werd minder tot vandaag het gaat weer beginnen(slik dit al 10dagen) Nou denk ik dat het toch het eten is ik weet het niet zeker maar ik had Gisteren een dipdag en heb een halve zak chips gegeten en een handje cashew noten.Snap er niets van ik ben er best wel in de war van is er iemand die mij kan vertellen wat ik verder nog kan doen echo ,bloed is operatie allemaal ok.
Gr. Wilma
P.s Wat ook zo gek is ik wordt tussen 5 en 6 uur (voor de operatie was dat stipt 5.15uur) wakker van pijn in de midden rug en op de gal plek dan ga ik naar toillet en dan is het weg en kan weer slapen maar dat is elke dag??????. Raar hè
Gelukkig ben ik niet de enige haha
Ik ben 2 weken geleden geopereerd en ik een vervelende pijn houden voornamelijk in mijn achterflank en bij de ribben.
Ook had ik een ibgescheurd litteken waar de nietjes 2 x uit zijn gesprongen.
Dus moet weer 2 weken rust en plat.
En ik kan dat soooo slecht ik heb 3 honden een poes en een paard. En ik wil ze zo goed mogelijk blijven verzorgen maar ik kan bijna niks van de pijn behalve op mijn rug liggen en pijnstillers slikken en ik ben het zooo beu.
Ik word er echt een beetje wanhopig van, ben zo moe natuurlijk door al die pijnmedicatie echt niet meer leuk.
En al deze verhalen hier demotiveren me nog meer
Ik wou eigenlijk volgende maand gaan beginnen weer met paardrijden..
Maar ja zoals ik hier kan lezen zit dat er de eerste tijd nog niet in
Wat ben ik opgelucht dat ik niet de enige ben.
Ik begon echt aan me zelf te twijfelen.
Ik heb in dec. 2010 een gastric bypass gehad en het ging daarna heel goed. Tot ik januari 2012 veel maagpijn kreeg. Na veel onderzoeken bleek ik galsteentjes te hebben en me galblaas bleek cronisch ontstoken te zijn. Dus in juni 2012 is me galblaas eruit gehaald. Nu heb ik weer erge pijn in me maagstreek en onder me borstbeen. Leverwaardes zijn wel verhoogt maar ze willen nog geen echo maken , maar ik heb veel pijn en misselijk na de maaltijden.
Ik hoop dat ze gauw weten wat het is want je word hier zo moedeloos van.
Ik ben 5 oktober geopereerd aan mijn galblaas. Deze is via een laproscopie verwijderd. Hij zat vol met galstenen waaronder een paar joekels. Ik ben nu iets meer dan een week verder en ik moet zeggen dat het heel goed met me gaat. Ik kan momenteel alles eten en dat doe ik dan ook. Ook de pijn is nagenoeg weg. Weet iemand wanneer je weer kunt gaan sporten, in mijn geval is dat steps en hardlopen.
In begin mei 2012 ip de IC gelegen met pacreatitis, Na 7 weken galblaas verwijderd op 19 juni. Nu maanden later als ik mij druk maak of echt inspan vreselijke pijn. Vandaag en vannacht loop ik gewoon krom. Binnenkort door de scan dus ik ben benieuwd.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik moet volgende week en heb er echt zin in ! Hier lees je veel negatieve verhalen maar ik heb al zovaak gehoord dat,het ook goed gaat. Ik loop al 3jaar met koliekaanvallen maar omdat ik nu 20 ben en toen het begon 17, had de dokter niet verwacht dat ik galstenen heb ,vorige maand kreeg ik pad voor het eerst een echo .. Daarvoor vaak op de 1e hulp geweest,veel huisarys bezoekjes en ze verzonnen altijd wel wat .. Stress,spastische darmen,je maag. na 3 jaar met veel pijn ben ik van het kastje naar de muur gestuurd en daarom ben ik blij dat ik eindelijk geholpen word! Spannend,en ik blijf positief .. Erger dan zoveel pijn nu kan het hoop ik niet worden
na de galblaasoperatie( wat niet lukte via een kijk operatie dus een grote buikoperatie werd) , ging t herstel langzaam en was zwaar. na een jaar bleek ik een littekenbreuk te hebben van 10 cm. waardoor er weer een zware buikoperatie plaats moest vinden. dit keer om een matje te plaatsen. weer naar een jaar herstellen wat weer heel zwaar was bleek ik weer een breuk te hebben en het matje helemaal los te hebben gelaten. dus dit werd de derde zware buikoperatie waar een nieuw matje is geplaatst en de ouder verwijderd is. ook is het buikvlies weer aan elkaar gemaakt. nu, 5 maand verder krijg ik weer een enorme terugval. zou t matje weer los hebben gelaten? ik word er erg moedeloos van. heb vreselijk veel pijn en ben erg moe. wie heeft ervaring hiermee en kan me helpen te snappen wat er aan de hand is met me? wat dus een simpele huis, tuin en keukenoperatie zou zijn werd een hel. ben nu ondertussen 3 jaar verder, werken valt me zwaar, kleren aanhebben is een ramp en ik weet echt niet hoe t verder moet........snik
beste esma, na het zoeken op internet kwam ik uit op uw berichtje .Men heefd bij mij op 05:09:2012 ook mijn galblaas verwijderd en ik heb alle dagen pijn rechts onder de rib en mijn darmen doen ook pijn .Alle onderzoeken gedaan en niets te vinden graag wil ik weten hoe het met u is ? groetjes
Hoi allemaal,wat een ellende allemaal.gaat bij mij al net zo.Het begon van mij rond april 2012 ik kon zowat niks meer eten en drinken,dit deed heel veel pijn.Via de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een maagscopie.Hier uit kwam naar voeren dat ik een maagontsteking had.Ze vroegen of dat ik dyclofinac of ibroprufen of dat soort dingen gebruikte?!Nee dit gebruikt ik niet.Maagtabletten voorgeschreven en dat was het.Ik denk 2 maanden later zat ik weer bij de huisarts.Ik kreeg weer pijn en mijn ontlasting wou ook niet,bleek vertopt te zitten.Hij een afpraak gemaakt voor een darmonderzoek.Tussendoor ellendige pijn vooral s'nachts van 1 tot 4/5 uur.Deze pijn koste mij elke keer weer 3 dagen om bij te komen.Nou hoorde ik via via dat dit koliekaanvallan waren,ik dit op internet opgezocht en inderdaad!!!!!!!!!!!Ik weer naar de huisarts dit tegen hem gezegd dat ik wel eens last van mijn galblaas kon hebben.Deze dacht dat het toch nog steeds mijn darmen waren maar om het uittesluiten toch de volgende dag een echo gemaakt.
En wat blijkt DE GALBLAAS!!!! was ontstoken geweest zat vol met steentjes en gruis.
Ik heb mijn aanvallen bij gehouden van de maand aug. 6 keer aanvallen gehad.Mijn huisarts dacht dat het wel op zijn retour zou zijn,ik zij ECHT NIET.ik vertelde hem van die aanvallen van aug.ooh das wel erg veel.Eindelijk kon ik verlost worden van mijn GALBLAAS.14 sept. was het dan zover.Operatie is goed verlopen met kijkoperatie is het verwijderd,de volgende dag mocht ik weer naar huis.Maar voelde mij nog heel moe en niet zo lekker.Ik had tramadol als pijnstilling meegekregen,mijn man ging woensdag nieuwe ophalen bij de aphotheek en hier bij kreeg hij de vraag moet zij geen lactulosesiroop er bij gebruiken???Hij kwam bij mij en zij dit en ik had al zoiets van ja ik zit verstopt(ik was al vanaf vrijdag niet meer naar de wc geweest)Ik dacht dat dit allemaal opgang moest komen.(hoe blond kun je zijn...)Lactulose gehaald en toch maar donderdag gestopt met de tramadol.Vrijdag kreeg ik weer een helse maagpijn aanval.(ik had al die maanden constant last van mijn maag.)2 paracetamollen hielpen niet.Dan maar weer tramadol.Hielp ook niet! een zetpil van dyclo er maar bij(deze kreeg ik voorgeschreven als ik weer zo'n aanval zou krijgen)).Nu zakte het eindelijk af..pffff.
Zaterdag begon het al weer..Zondag maar weer naar het ziekenhuis,daar bloed geprikt en niks aan de hand volgens hun.Begin maar weer met de tramadol en morgen weer naar de huisarts voor doorverwijzing naar MDL-arts.Maandag naar de huisarts deze een doorverwijzing aangevraagd en Hij zij weer dat ik moest stoppen met de tramadol dat ik hier zo'n maagpijn zou kriigen.Ik zij dat ik daarvoor ook al maagpijn had.(waarom gelooft niemand je nou!!!!!!!!!!).Van hem moest ik 3 dagen gaviscon drinken en mocht dit niet helpen moest ik weer kontact opnemen.Maandagmiddag begon mijn maag weer op tespelen.ik een lepel gaviscon en dat hielp.Maar dinsdag trapte mijn maag er niet meer in.Woensdag de huisarts weer gebeld en gezegd dat het zo niet langer kon.Inmiddels van het ziekenhuis bericht gehad ik kon 24 okt.terecht.NOU DAT GA IK ECHT NIET REDDEN.Huisarts geregeld dat dit volgende week kon.Donderdag voelde ik mij zo belabberd en beroerd.S'morgens aan de race(was allemaal geel)had al 2 dagen last van mijn rug en kon hier bijna niet meer op liggen.Tegen de middag overgeven(ook dit was helemaal geel)De nacht nog door gesukkeld maar ik kon niet meer.....Weer naar de huisarts en met spoed opgenomen.Urine was koffie/thee kleur.In het ziekenhuis bloed afgenomen en hier zat ook allemaal gal in...
Wat een ellende...
S'middags een echo gemaakt hier was niks op te zien.Daarna hadden ze besloten om eenERCP te doen.
Ze dachten dat er nog een steen vast in een van de galwegen.Dit gedaan en HIEP HIEP HOERA ik was van mijn maagpijn verlost!!!!!!!!!!!Nu ben ik nog steeds herstellende en ik voel mij gewoon nog steeds niet goed/lekker.Ik moet 12 nov. terug voor kontrolle.
Ik ben op 29-10-2012 geopereerd aan mijn galblaas.
Ik heb ruim 3,5 jaar met pijn gelopen en de operatie elke keer uitgesteld.
Na de operatie heb ik nog 3 dagen pijn gehad en 5 dagen later stond ik bij mijn schoonzusje te behangen.
Laat je niet misleiden door alle slechte verhalen (dit heeft mij ook tegengehouden).
Nu achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen!!!
Ik voel me super goed en heb nergens geen last van!! Ook kan ik eten wat ik wil.
Ik dacht even een positief verhaal tussen alle vervelende en nare berichten.
Het kan dus ook goed gaan!!
Hallo.
Ik ben 3jaar geleden ook geopereert aan mijn galblaas
Ik kreeg toen in dec last van pijn.
Van onderzoek na onderzoek konden ze steeds niets vinden.
De pijn werd heftiger en alles wat ik at kwam er weer uit.
Na een half jaar ben ik met spoed op genomen in het ziekenhuis en waren ze er eindelijk achter dat ik galsteen had.
De andere morgen was ik helemaal geel en bleek dus dat er een steentje vast zat bij mijn lever.
Ik ben toen overgebracht na een ander ziekenhuis waar ze dat via mijn keel hebben verwijderd.
Een week later hebben ze mijn galblaas verwijderd.
Ik was toen 23 jaar. alles ging heel goed ik kon alleen geen scherp eten meer verdragen maar voor de rest alles wel.
Maar nu 3 jaar later. Is 8 weken geleden de verschrikkelijke pijn weer terug en nog niet weer weg geweest. Heb nu alweer meerde keren bloedgeprikt. Ze hebben al een maagonderzoek gedaan maar niHallo.
Na een half jaar ben ik met spoed op genomen in het ziekenhuis en waren ze er eindelijk achter dat ik galsteen had.
De andere morgen was ik helemaal geel en bleek dus dat er een steentje vast zat bij mijn lever.
Ik ben toen overgebracht na een ander ziekenhuis waar ze dat via mijn keel hebben verwijderd.
Ik was toen 23 jaar. alles ging heel goed ik kon alleen geen scherp eten meer verdragen maar voor de rest alles wel.
Maar nu 3 jaar later. Is 8 weken geleden de verschrikkelijke pijn weer terug en nog niet weer weg geweest. Heb nu alweer meerde keren bloedgeprikt. Ze hebben al een maagonderzoek gedaan maar nietHallo.
Maar nu 3 jaar later. Is 8 weken geleden de verschrikkelijke pijn weer terug en nog niet weer weg geweest. Heb nu alweer meerde keren bloedgeprikt. Ze hebben al een maagonderzoek gedaan maar niHallo.
Maar nu 3 jaar later. Is 8 weken geleden de verschrikkelijke pijn weer terug en nog niet weer weg geweest. Heb nu alweer meerde keren bloedgeprikt. Ze hebben al een maagonderzoek gedaan maar niets te vinden. Ik maak me er wel zorgen om want ik voel dat er iets niet goed is met mijn lichaam. Ik ben steeds moe alleen maar misselijk constante pijn. Slap in mijn spieren. Ook heb ik sinds 5maand hartkloppingen. Ook daar konden ze niets bij vinden.
En ook nu nog niets 27dec moet iHallo.
Maar nu 3 jaar later. Is 8 weken geleden de verschrikkelijke pijn weer terug en nog niet weer weg geweest. Heb nu alweer meerde keren bloedgeprikt. Ze hebben al een maagonderzoek gedaan maar nietHallo.
De andere morgen was ik helemaal geel en bleek dus dat er een steentje vast zat bij mijn lever. En me zelf aan het vergiftigen was.
Maar nu 3 jaar later. Is 8 weken geleden de verschrikkelijke pijn weer terug en nog niet weer weg geweest. Heb nu alweer meerde keren bloedgeprikt. Ze hebben al een maagonderzoek gedaan maar niets te vinden. Ik maak me er wel zorgen om want ik voel dat er iets niet goed is met mijn lichaam. Ik ben steeds moe alleen maar misselijk constante pijn. Slap in mijn spieren. Ook heb ik sinds 5maand hartkloppingen. Ook daar konden ze niets bij vinden.
En ook nu nog niets 27dec moet ik er weer heen. Dus ben benieuwd maar mijn geduld raakt op. Moet dit door gaan tot dat ik weer met spoed moet worden opgenomen. En er weer verteld word dat het kantje boord is?