Ik ben 7 mei 2012 accuut geopereerd. Had nooit last. Operatie op de convensionele manier omdat hij flink ontstoken en zwart was. Risico om via kijkoperatie te doen was te groot. 11 stenen zaten erin.cederio Week in ziekenhuis gelegen. Nu alleen last van wond als ik zit. Pijn volledig weg.
Ik ben woensdag 16 mei verlost van mijn galblaas,
naar veel koliek aanvallen te hebben gehad, darmproblemen en zelfs een jaar physiotherapie,
ze wisten het maar niet, tot ik 5 weken terug last van me nierstreek kreeg aan de rechterkant,
toen heeft de dokter me voor een echo naar het ziekenhuis gestuurd.
Echo verricht, anderhalve dag later de huisarts opgebeld, ja het is niks aan je nieren maar je heb een boel galstenen, nou dan sta je even perplex,
na een jaar lang sukkelen,en veel ziek zijn,en veel afvallen. De dokter heeft gelijk een brief naar chirurgie gestuurd en ik kon een dag later komen,
omdat ze gelijk er achteraan heeft gebeld,
De chirurg luisterde ook mijn verhaal aan, en die concludeerde toch echt dat 5 koliekaanvallen in een week tijd veel was, en dat het toch spoedig verwijderd moest worden..
Ik ben dus 2 weken later in Ziekenhuis Rijnstate te zevenaar geopereerd..
Wakker geworden op de uitslaap kamer waar ik een shot morfine kreeg, vanwege de helse pijn,
binnen no-time zat ik onder de rooie vlekken en jeuk nou niet meer normaal,
de dokter een tegen middeltje in mijn infuus gespoten en gelukkig was die jeuk snel weg.
Na 6 dagen vanaf de operatie geen ontlasting te hebben gehad, bleken toch dat mijn darmen maar is wakker gemaakt moesten worden, De dokter heeft mij Lactrose stroop gegeven, en ik moet zeggen eindelijk de volgende dag werdt ik verlost,
ik moet wel dagelijks dat blijven gebruiken vanwege de pijn nog op me spieren..
Nu naar een week heb ik nog steeds veel last van me spieren in me buik en me rug..
Vandaag de arts nog aan de telefoon gehad van het ziekenhuis, die me nog vriendelijk meedeelde dat ze
flink hebben moeten duwen en trekken om de gal los te krijgen, dit ivm mijn gastric bypass die ik al eerder had gehad in 2007 en zo zijn littekenweefsels had achter gelaten,
De arts zei mij ook dat deze pijn nog wel eens even zou duren omdat bij diverse spieren het spierweefsel kapot is..
Nou dacht ik van de pijn af te zijn van de gal,
Nu gaan we maar snel hopen dat dit achter de rug is..
Voor iedereen die zo'n operatie te wachten staat of moet ondergaan zou ik zeggen, veel sterkte..
Hallo allemaal,
Bijna 2 weken geleden is mijn galblaas verwijderd (kijkoperatie). De operatie is me goed meegevallen. Twee uur nadat ik uit narcose was zat ik al aan de boterhammen en appelsap. Ik ben 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven.
Eenmaal thuis ging het ook vrij goed. Ik heb wel 2 dagen last van mijn rechterschouder gehad (is normaal, komt door het gas dat wordt ingespoten om ruimte tussen de organen te krijgen).
De eerste dagen kon ik niet naar het toilet (denk dat het vooral het niet durven persen was). De dagen erna ging het wel.. Maar ik heb toen 4 ochtenden diarree gehad (meteen na het ontbijt kreeg ik hier last van). Ik heb toen wat op internet rondgesurfd (en ook op dit forum terechtgekomen) en daar schrok ik toch wel van alle ervaringen. Ik moest er niet aan denken om mijn hele leven diarree te houden! Gelukkig heb ik hier sinds afgelopen weekend geen last meer van en ik denk dat de koffie op de nuchtere maag mijn darmen triggerden.
Gisteren ben ik op controle geweest en zijn mijn hechtingen (nietjes) eruit gehaald. De wondjes helen mooi.
Wat ik eigenlijk met mijn verhaal wil zeggen: Geef je lichaam de tijd om te herstellen en om aan de nieuwe situatie te wennen. Het kan zijn dat het niet bij iedereen goed gaat, helaas, maar bij heel veel mensen gaat het wel goed. Laat je niet bang maken door de horror verhalen op het internet, want de mensen waar het wel goed bij gaat, die zullen niet zo snel op een forum posten.
Gisteren heb ik trouwens voor het eerst frietjes gehad met een spoetnik met curry. Geen buikkrampen of diarree gehad!
Heel veel succes voor de mensen die deze operatie nog moeten ondergaan en voor de mensen die met klachten lopen: hopelijk verdwijnen deze gauw.
groetjes, Nadja
hoi
ik ken het probleem maar al te goed. heb op 31 jan 2012 mijn galblaas laten verwijderen. ben sinds dien nog steeds niet pijn vrij geweest. ct-scan/mri scan echo's bloedonderzoeken. overnachtingen in ziekenhuis en morgen een maagonderzoek. nog steeds niks wijzer. ze kunnen niks vinden. maar ik blijf wel van de pijnaanvallen vergaan. dus ik hoop dat er ooit een einde aan gaat komen
nou,hier kom ik met mijn verhaal. Hebben bij mij in april jongsleden mijn galblaas verwijderd door eerst een kijkoperatie maar die lukte niet want er zaten ook galstenen in mijn uitgang. Dus hebben ze ouderwetse galblaasoperatie gedaan en 6 grote galstenen verwijderd incl. galblaas natuurlijk en was ontstoken erbij. Doordat ik een wond had van zon 18cm en 2 snedes van mislukte kijkoperatie en een drain heb ik een week in ziekenhuis gelegen. Onzettend veel pijn gehad in ziekenhuis en hebben mij regelmatig opiaten in spieren gespoten om spieren te verslappen.Nu nog steeds regelmatig pijn,duizelig,vermoeid en gewoon nog niks kunnen. Verschillende onderzoeken gehad,inwendig een onsteking gehad en lichamelijk een wrak. Ben nu 2 maanden verder en kan s,nachts nog niet op mijn zijkant liggen. Alleen op mijn rug. Door deze ouderwetse ingreep en onsteking gaat mijn herstel zeker nog zo,n 3 maanden duren en dan maar hopen dat ik weer wat kan. Je denkt dat je heel snel weer wat kunt maar dan wordt je snel met beide benen op de grond gezet door hevige pijn na inspanning of beuren van zware dingen. Dus wees voorzichtig. En vooral lief zijn voor jezelf is een goed medicijn. O,ja......ben tevens door minder eetlust zo,n 5 kilo afgevallen. Door pijn heb je geen trek maar toch belangrijk dat je dan licht voedsel neemt om het binnen te houden. sterkte iedereen die een operatie moet ondergaan en dan maar hopen dat het geen ouderwetse operatie wordt. WAnt dan is herstel een langdurig proces met veel pijn en klachten.
peter.
Hallo, ik heb na mijnoperatie ook veel pijn. Idd alsof mijn galblaas niet s verwijderd. Ook mijn huisarts zegt dat t mijn maag s, maar zo voelt maagzuur echt niet. T s verschikkelijk pijnlijk en ben de pijn helemaal zat. Ben van mrgen nr SEH gebracht.ook daar konden ze niets vinden. Je voelt j dan zon aansteller.
Nou staat jou verhaal al een paar jaar op de site. Ik vroeg me af hoe t nu met jou gaat en of ze uiteindelijk wat gevonden hebben. Gr
Hoi,
Ik heb nog steeds klachten na verwijdering van m'n galblaas, terwijl dit toch al 3 jaar geleden is.
De maagklachten zijn dmv medicatie wel minder geworden, maar ik heb nog elke dag pijn.
Ik kan lang niet alles meer eten, zoals zondag bv, heb ik iets te pittig gegeten en heb er de hele nacht last van gehad.
Zo kan ik ook geen peulvruchten meer verdragen en heb ik vaak last als ik paprika heb gegeten.
Nog steeds heb ik pijnlijke ribben en heel vaak diarree.
Ik heb een prikkelbare darm en dit is na de operatie erger geworden.
De laatste keer dat ik bij mijn mdl-arts was, zei ze dat dat vaker voorkomt en dat zo'n operatie lang niet altijd alle klachten verhelpt.
Maar ja, als je galstenen hebt en heel veel kolieken en als je galblaas ontstoken is, heb je geen andere keuze.
Ik hoop nog steeds, dat het tzt toch weer beter zal gaan.
Gr. Tini
Galblaas verwijderd na 3 jaar klachten. Om 12.00 u geopereerd en s'avonds liep ik al op de gang. Eten en drinken ging ook goed. Nu 2 weken geleden is eten geen enkel probleem. Ik eet alles. Heb langzaam mijn conditie opgebouwd met korte wandelingen en afgelopen zaterdag weer op de mountainbike gezeten. Heen ging goed ,terug minder. Dat is logisch want je bent snel vermoeid.Dan maar weer een tijdje op de bank liggen om te herstellen en verder rustig aan doen. Maandag 9-7-2012 de hechtingen verwijderd, chirurg vertelde mij ook dat ze meteen een klein navelbreukje hebben verholpen tijdens de operatie, en voor het eerst weer auto gereden. Het lang in elkaar zitten geeft wat lichte pijn maar dat is weer voorbij als je gaat liggen. Het duurt nog wel een paar weken voordat ik weer op mijn oude niveau ben maar ik ben vol lof over de behandeling die ik heb ondergaan in het ziekenhuis.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
nou,als je naar data kijkt staat mijn verhaal er net pas op en ben ik dit jaar geopereerd. Heb nog steeds veel pijn en inderdaad,ze zien je al snel als een aansteller. Ik moet morgen weer naar ziekenhuis,kon. beatrix ziekenhuis in winterswijk voor opnieuw een echo en scan om de hele buik is goed na te kijken waar in hemelsnaam de pijn vandaan komt. Vinden ze niks dan gaat internist verder kijken. Het moet toch ergens vandaan komen want ik voel me net zo beroerd als voor de operatie. Dus dat gevoel van dat het niet weg is dat klinkt mij bekend. Hoop voor jou ook een spoedig herstel. gr,peter.
Ik heb een Gastric bypass gehad 3 jaar geleden en had toen al last van mijn galblaas. Bleek een grote steen in te zitten en daardoor hebben ze meteen de galblaas er ook uitgehaald. Maar ik heb wel regelmatig nog pijn waar mijn galblaas gezeten heeft. Heb het al aan verschillende dokters gezegd maar blijkbaar vinden ze dat allemaal niet zo erg. Dit weekend had ik enorme maagkrampen maar aan de linkerkant deze keer. Ik kreeg een Ct scan op de spoed. Nog eens gezegd dat ook de andere kant pijn deed maar dat waren Phantompijnen zei die verpleegster die de contrastvloeistof inspoot. Ik had gelukkig geen darmhernia maar blijkbaar zou er door het vermageren luchtgaten ontstaan zijn en zou mijn darm daar ingeschoten zijn daardoor zo'n kramp links. Maar van de rechterkant is niet gesproken. Vandaag heb ik nog steeds dat kniezend gevoel rechts maar anders geen pijn meer en met een zuig paraccetamolleke gaat de pijn helemaal over. Maar zou ook wel eens willen opstaan en kunnen zeggen 's morgens :"Oef eens zonder pijn, zonder druk,..." maar blijkbaar kan dat niet. Ben al blij dat ik door het googlen deze groep hier gevonden heb want ik dacht echt dat ik het me begon voor te stellen. Die dokters doen altijd zo van dat kan niet je hebt geen galblaas niet meer maar blijkbaar kan het dus wel. Pijn hebben zonder galblaas.
Hoi hoi ,
klinkt bekend wat ik leest .
Bij mij is namelijk ook galblaas en stenen eruit gehaald en ook nog veel last van .
Lijkt net of alles nog t zelfde is als voor de kijk operatie.
Mocht ik weer aanvallen krijgen , wat ik vaak hebt dat meer dan 8 uur duurt dan word ik doorgeastruurd na Lever , Darm Maag Arts.
Wat ik hebt gehoord kan dat nog maanden duren [klachten ] Hoop eg dat alles beter met haar gaat . Duim voor haar . Liefs Aniet
Hoi Linda,
Ik heb namelijk voor 2 jaar geleden n Gastric Bypass gehad .En idd door t afvallen heb ik ook galstenen bij gekregen en is voor ander halve week geleden galblaas eruit gehaald. . Maar de pijn is er nog en wat ik ook eet komen de aanvallen weer. J e weet t op n gegeven moment ni meer . Heb ook heel erg leegloop telkens als ik wat eet. Mn huisarts zei mocht ik weer paar aanvallen hebben dan word ik doorgestuurd na Darm -Lever-Maag Arts. volgens mij blijven we dat houden of ni?
Hoop eg dat t goed met je gaat en toi toi met alles . Liefs Aniet
16 mei ben ik geopereerd, nadat ik een jaar met erge pijn had gelopen. Ik kon niet meer normaal rechtop lopen van de pijn. Galblaas is verwijderd, zal vol met stenen. Tijdens de operatie heb ik een leverbloeding gekregen, waardoor de operatie meer dan 2,5 uur heeft geduurd en ik nu een rits van 30cm in mijn buik heb en nog 4 kleine gaatjes van de kijkoperatie. 6 dagen in het ziekenhuis gelegen en ook nog een dubbele longontsteking gehad. Na 4 maanden nog erge pijn in mijn buik. Mijn buik blaast in de loop van de dag op en voelt erg hard aan. Na de operatie zijn inmiddels 3 ct scans gemaakt en een mri en 2 x echo van mijn oksel. Ik heb erg lang opgezette lympfeklieren gehad.
Deze week weer naar de chirurg geweest. De ontstekingswaarden in mijn bloed waren wel te hoog, maar hij kon niet verklaren dat dat nog met de operatie te maken had. En mijn pijnklachten ook niet. Wel moet ik volgende week naar de internist. Kijken of hij kan verklaren waar de pijn vandaan komt, maar als ik alle verhalen zo lees dan heb ik daar een hard hoofd in. Ook ben ik nog steeds ontzettend moe en kom ik de dag niet door zonder hazeslaapjes. Ik vind dit echt vreselijk. Ik had gedacht: galblaas eruit, pijn weg en ik kan alles weer doen. Maar dat is mij dus erg zwaar tegen gevallen.
ik ben 17 mei opgenomen met erg veel pijn in de maag/darmstreek na allemaal foto's te hebben genomen kwamen ze tot conclusie dat ik last had van opstipatie en werd ik weer naar huis gestuurd met wat darm poeders maar een aantal uren later werd de pijn zeer ondragelijk waardoor ik toch weer naar het ziekenhuis moest en toen bleek dat ze ook wat in de bloedwaarden hadden gevonden van de monsters die ze die ochtend hadden gemaakt wat bleek dat ik alvleesklier ontsteking had gekregen maar de oorzaak was onbekend want dat komt vaak voor bij alcoholisten en dat ben ik zeker niet , volgende dag weer foto's en een ct scan gemaakt en toen bleek dat er galsteentjes in de buis naar de alvleesklier waren geschoten en kon dus niet meer meewerken waardoor die begon te ontsteken na 6 dagen ziekenhuis mocht ik weer naar huis maar moest toen nog aan de galblaas worden geopereerd maar dan moest eerst wel de ontsteking goed weg zijn dus werd ik pas 2 maanden later geopereerd op 17 jullie
maar nu voel ik me nog steeds erg moe en heb nog steeds veel last van maag/darm klachten sommige dagen voel ik me echt niet goed . ik hoop dat er snel verandering in komt want hier wordt je ook wel een beetje moedeloos van .