Tini,
ik raad je ècht aan om eens Questran te proberen;
gèèn nevenwerkingen;
als je na 3-4 dagen gèèn verbetering heb, kan je gelijk zonder problemen terug mee stoppen, want dan heeft het toch geen zin;
voor mij is met Questran een hele nieuwe zorgeloze wereld opengegaan
Hoi Marco,
Ik denk niet dat ik Questran kan gaan gebruiken.
Ik gebruik nl al een cholesterol verlagend middel.
Verder gebruik ik een maagzuurremmer Nexium en domperidon om m'n maag versneld te ledigen.
Deze middelen heb ik via m'n mdl-arts voorgeschreven gekregen.
Hij schreef me ook Sucralfaat sachets voor, maar daar kreeg ik ontzettende buikkrampen van.
Daarvoor in de plaats neem ik nu zonodig Gaviscon.
De laatste 2 weken gaat het wel redelijk, dus ik hoop, dat het toch steeds beter zal gaan.
Groetjes,
Tini
wat is dit allemaal herkenbaar zeg..!
Ik ben zelf 23 jaar.. begin dit jaar is eindelijk mijn galblaas eruit gehaald.. Al sinds klein meisje van 3 riep ik dat ik buikpijn had.. Nooit hebben ze iets kunnen vinden.. Tot November vorig jaar.. Ik was in 2 maanden tijd ruim 25 kilo afgevallen en bleef afvallen..(van 83 kilo naar 49 kilo in nog geen 5 maanden zonder er iets aan te doen) Kon niets meer binnenhouden en werd met de dag zieker.. Met spoed naar het ziekenhuis.. met de minuut werd ik geeler.. Toen bleek het dus echt mijn galblaas te zijn.. Mijn galblaas is geperforeerd geweest door galstenen.. Het gal en andere troep heeft jaren door mijn lijf gezweefd.. Galsteen is klem komen zitten in mijn alvleesklier.. En toen kwamen ze er dus achter dat mijn galblaas er helemaal niet meer zat.. Na 12 weken te moeten wachten zodat die ontsteking tot rust gekomen zou zijn mocht ik eindelijk geopereerd worden.. Chirurg vertelde me dat me galblaas helemaal in me lever genesteld zat en het dus helemaal verkleefd zat..
Na de operatie ging het best goed.. Maar nu word ik weer met de dag zieker. dagelijks overgeven.. Geen trek in eten hebben. Pijn aan de rechterzijde van mijn buik, onder mijn ribben.. Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Ben 3 maanden geleden geopereerd aan de galblaas
er zaten geen stenen in maar gruis.
Veel pijn in wond gehad na die tijd.
Maar ik moet zo vaak drukken, kan het soms niet ophouden
en het loopt zo maar weg zonder dat ik er erg in heb.
Ben 8 kg afgevallen en val steeds af, want wat ik eet komt er
weer uit.
Wat kan dit zijn??
heb maanden met zuur gelopen vele bloed onderzoeken altijd dat gezeik van val eens af weet dak teveel weeg maar heb geen andere kl88
na 4 maanden was niet te houden recht zit pijn ribben moeilijk zit ganse dagen zuur was 11 kilo kwijt
er kwam een inval dokter die zei mvr laat eens echo maken wat denk de arts zei zo snel mogelijk chirurg maar moest eerst huisarts die zet email chirurg ze heb wat last na 4dagen weer bel toen spoed acute galblaas verwijdering is nu 4 week bijna heb nog flankpijn pijn ribben als eet zet me buik als gek op kan niet normaal zit word er bang van
denk je er vanaf te zijn word er moedeloos van pfff
Hallo, ben 5 weken geleden geopereerd. Eerst is er een verdwaalde steen voor de lever weg gehaald en 3 dagen later de galblaas met stenen verwijderd. Op zich voel ik me goed alleen als ik wat gedaan heb thuis of op mijn werk krijg ik een gevoel onder mijn rib rechts of het daar in brand staat. Ga ik dan een uurtje liggen trekt het weer weg. Ook ben ik sneller moe. Wie herkent dit?
Ja, dat had ik ook. Ben in september 2010 geopereerd en had daarna ook last onder mijn ribben. Misschien van te snel opstaan of wat te zwaar getild te hebben. [i]Mocht de eerste 6 weken ook niet te zwaar tillen, en sporten, als het maar niet te zwaar was.[/i]Nu ruim 13 maanden later alleen nog last van moeheid. Kan alles eten en heb weinig tot geen klachten hiermee. [b]Slagroom[/b] is bij mij een pestkop omdat het de ene keer wel goed gaat en de volgende keer weer niet.
Succes met het uitzoeken waar je wel en niet tegen kan. Lees dit item op het forum maar naar wat anderen allemaal hebben gehad.
Ik wil mijn ervaring hier ook kwijt over mijn galblaas operatie.
Bij mij is het erfelijk. Mijn moeder, oom en tante hebben ook galstenen gehad.
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap last gehad van nierstenen, deze heb ik kunnen verhelpen door buscopan.
Tweede zwangerschap kreeg ik last van galstenen. Maand na mijn bevalling heb ik deze laten verwijderen. De pijn was verschrikkelijk maar na de operatie was het een verademing.
Ik heb geen last gehad, ben snel hersteld. Drie littekentjes op mijn buik en that's it.
Ik heb vreemde stoelgang gehad maar dit schijnt normaal te zijn. Heb ook weer normaal kunnen eten.
Nu anderhalf jaar na de operatie krijg ik toch steken in de rechterborst, ik kom ook kilo's bij en vroeg me af of dit te maken heeft met de galblaas die ik niet meer heb. Morgen toch eens een afspraak maken met de huisarts want de steken in de borst maken me toch bang. Ik ben 31 jaar.
Ik wil er ook bij zeggen dat de mensen die zo'n erge complicaties hebben, het komt omdat ze er zo lang mee hebben rondgelopen. Na 1 aanvalcrisis werd ik gek, hoe kan je met zo'n pijnen rondlopen?? Laat je snel verhelpen. Hier in Belgie zijn de dokters heel erg bekwaam met ons, je wordt zo snel geholpen. Gelijk na mijn zwangerschap werd ik onder de scan gezet. Succes en sterkte voor iedereen die er nog onder lijdt.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Voor een ieder die last heeft na een galblaasoperatie:laat je controleren op een lek van de galwegen. Via een echo kunnen ze zien of er vocht in de buik zit.
Dag lotgenoten, dag iedereen
Bij mij is na een lange, pijnlijke periode de galblaas eergisteren verwijderd via laparoscopie. Eergisteren ja, en ik zit nu al achter de PC. Ik heb de laatste weken veel op dit forum gekeken en gemerkt dat je hier veel onaangename, persoonlijke ervaringen leest. Ik nam me dan ook voor hier een positieve noot te plaatsen als de ingreep bij mij goed verlopen is.
Ik ben nog zeer jong, 25, en de dokters dachten dus niet direct aan galkolieken want dat wordt in principe toegeschreven aan rijpere vrouwen, met overgewicht, die kinderen gebaard hebben... ik pas helemaal niet in dat kadertje. Begin dit jaar ben ik door de huisarts doorverwezen voor echo van het abdomen. Sindsdien stond vast dat ik aan galsteenlijden leed.
Op dit moment, zo kort na de ingreep, ben ik natuurlijk nog heel zwak met constant pijn in de buikstreek, rugpijn (bovenrug + tussen schouders) en ik heb veel last van schouderpijn (door het lucht inblazen bij de operatie) en heb een zwakke stem (misschien nog van de verdoving?). Tot gisteren ook ontzettend veel keelpijn door de maagsonde. Zodra de baxter gisteren bij mij uitgetrokken werd ben ik wel gal beginnen overgeven tot gisteravond.
Vandaag heb ik niet meer overgegeven en is ook alle koorts weg. Ik hoop dat ik nu op het goede pad terecht kom en niet zoals velen hier in een sukkelstraatje beland. Ik zal in elk geval de volgende 4 weken goed letten op het dieet dat ik moet volgen om de vertering terug op te starten.
Aan iedereen die nog voor de ingreep staat wens ik heel veel sterkte en een spoedig herstel.
Groetjes
Nathalie
Ik ben sinds een week geopereerd galblaas via laproscopie. operatie ging goed de wonden genezen snel maar ik heb pijn binnen in mijn buik en buik iss opgeblazen.Ik voel me ook moe na zitten en opstaan. Mijn vraag? gaan deze klachten vanzelf over?
je moet na iedere operatie rustig aan doen en dat geldt dus ook voor een galblaas-operatie. Ik ben september 2010 geopereerd en was pas half december weer in alles in staat. Vergeet niet dat je onder narcose bent geweest en dat je niet meer alles kan eten of drinken. Met tillen en werken en sporten doe het rustig aan want voor je het weet ga je te snel en krijg je een terugval die nog langer duurt dan de periode voor je operatie. Succes met beter worden en uitvinden wat je allemaal weer mag gaan doen.
Hallo iedereen
Na mijn operatie eind oktober is het herstel bij mij zeer vlot gegaan. Na 2 weken ben ik vb. mijn karatelessen terug beginnn opnemen. Enkel de buikspieren wilden de eerste weken echt niet mee. Andere kwaaltjes waar ik in het begin veel last van had zijn ook overgegaan.
Wel heb ik ontdekt dat ik helemaal geen wijn meer kan verdragen. Ik vind het vreemd van een slokje wijn ben ik echt misselijk. Dat blijft 7u lang op mijn maag liggen. Verder geen probleem met alcohol in het algemeen (heb vb ook al banananlikeur...gedronken). Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is dit blijven of kan het nog beteren (ik lust wel graag een glaasje wijn en vind het echt zonde dat dat nu niet meer gaat).
Groejes
Nathalie
hoihoi
Mijn galblaas is afgelopen maart verwijdert. Ik had 6 galstenen en operatie is gelukkig goed verlopen en ik geloof nu dat ik erg blij mag zijn dat ik na die tijd weinig last meer heb gehad, gelukkig! Mommenteel ben ik bijna 8 weken zwanger en heb nu wel veel last van misselijkheid en een opgeblazen gevoel. Dit heb ik bij mijn andere zwangerschappen voor mijn galblaasverwijdering nooit gehad dus vermoed dat het misschien te maken heeft met het fijt dat ik nu een zwangerschap zonder galblaas doorloop.... Kan hier alleen nergens bevestiging over vinden... Iemand hier ervaringen mee???
Groetjes
Brigitte
Ik kan mij herkennen in julie verhaal.
In januari 2012 is mijn galblaas verwijdert via kijkoperatie.
Had daarvoor niet zoveel klachten, maar men besliste om ze
toch te verwijderen.
Nu toch eigelijk véél pijnklachten en gerommel in darmen.
Men had mij beloofd dat ik mij beter zou voelen, maar dat is
niet zo.
Veel pijn onder ribben die soms uitstraalt naar schouder en
arm.
Raar maar waar. Weet mij soms geen raad.
Groeten Lien.