Hallo.
Ik heb een vraag omdat ik sinds afgelopen dinsdag een soort van bultje op mijn bovenste ooglid heb, net boven mijn wimpers, wat geen pijn doet. En het lijkt wel dezelfde kleur te zijn als de rest van mijn ooglid.
Afgelopen Dinsdag zag ik dat er wat pus (?) of in ieder geval iets wittigs op zat en dat verdween nadat ik er een warm watteschijfje op legde. Ik dacht dat het hiermee over was maar helaas, het blijft zitten en volgens mij komt er af en toe nog steeds rommel uit. Op een Donderdag zag ik ook dat op op dat zelfde ooglid, onder de wimpers een rood plekje zat en er steekt een haartje uit dus ik denk dat het een haarzakje is(?) ook dit doet geen pijn.
Wat kan dit zijn en is dit iets waarmee ik naar de dokter moet?
Ik maak me best wel zorgen over sepsis, cellulitis en allerlei andere soorten infecties..
Het kunnen ontstoken kliertjes zijn. Sepsis en cellulitis krijg je daar niet van. Ga ermee naar de huisarts die kan er dan een zalf voor voorschrijven
Hallo,
Oké, bedankt.
Ik had het al geprobeerd op te zoeken en het enige wat enkel naar voor kwam was;
Strontje (weleens eerder gehad, maar dat gaf echt een brandnetel gevoel)!
Chalazion (weleens eerder gehad en er liep zeg maar een soort van strengetje over het midden van mijn ooglid).
En dat is het dus allebei niet?
Ontsteking van de kliertjes, eigenlijk nog nooit van gehoord. Is dit dan een soort van ontsteking van het ooglid? Kan dit ook vanzelf wegtrekken of heeft u tips buiten dat ik naar de dokter moet?
Alvast bedankt.
Het is een kliertje in het ooglid
Ontstoken haarzakje of een kliertje
Een ontstoken haarzakje is toch een strontje of zit ik er dan naast? Ik heb er geen pijn aan.
Dan zal het een kliertje zijn, maar dat schreef ik dus ook al
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
En dat is niet erg? Ik blijf me steeds zorgen maken dat ik er cellulitis door ga krijgen !
Daar krijg je geen cellulitis van. Ga ermee naar de huisarts als je er zo bezorgd over bent
Ik heb gewoon een slechte ervaring gehad met infecties (ook cellulitis) en antibiotica, ik heb eigenlijk een angst voor beide. Dat is vrij klote.
Dit is bekend bij mijn dokter en ik ben aan het wachten op EMDR therapie. Ik krijg de angst alleen niet onder controle.
Ik schaam me dus om weer contact op te nemen met mijn huisarts.
Zou u mij iets beter kunnen uitleggen waar die bultjes vandaan kunnen komen, wat het veroorzaakt, en of het iets te maken heeft met infecties?
Ik hoop eigenlijk een beetje te kunnen kalmeren.
De kliertjes zitten daar en kunnen gewoon een keer geïrriteerd of ontstoken raken. Soms gewoon door wrijven in het oog of make up. Dat is verder niets bijzonders.