In oktober 2017 heb ik mijn ogen laten laseren (Trans PRK). Al snel werd mij duidelijk dat er iets niet goed gegaan is. Ik zag met ieder oog afzonderlijk een dubbel beeld, en dat beeld is ook nog eens niet scherp.
Bij de reguliere controles voelde ik mij niet serieus genomen en aan het lijntje gehouden. Steeds werd ik gewezen op drie maanden hersteltijd en bijwerkingen van FML druppels. Ik was er zeker van dat het niet goed zat, want met ieder oog zag ik hetzelfde dubbele beeld.
Na twee-en-een-halve maand mocht ik komen voor een extra afspraak. Daar werd bevestigd wat ik zelf al wist: het zit niet goed. De cilinder in beide ogen is nog exact hetzelfde als voor de laserbehandeling en waarschijnlijk niet mee behandeld, maar dat werd in eerste instantie niet bevestigd. Ondanks de erkenning van het probleem, geen uitleg.
Wel controle op de derde maand en nu ook na een half jaar. Bij de halfjaarlijkse controle is eindelijk bevestigd dat de cilinder niet behandeld is. Ik heb een vertikale cilinder waar de meeste mensen een horizontale hebben. Waarom ze deze niet behandeld hebben, krijg ik niet helder.
Wel mag ik een herbehandeling en dat is op zich fijn. Maar....
Ik krijg weer zo'n verklaring onder mijn neus waarin ik de kliniek vrij stel van verantwoordelijkheid voor evt verdere complicaties. En dat zit me dwars.
Als mijn cilinder mee behandeld was, had ik nu waarschijnlijk geen herbehandeling nodig gehad. Met een tweede behandeling loop ik een klein risico 1/500 op levenslang droge ogen. Mijn ogen zijn nu al zeer droog, dus ik denk dat ik hier een serieus risico loop. Dit is te ondervangen met Punctal plugs (volgens google €200,- per oog/jaar). Maar met het ondertekenen van het contract ga ik akkoord dat de kliniek hier niet verantwoordelijk voor is, en ik vind dat ze dat wel zijn.
Wat is wijsheid, dit dubbel zien is niet te doen. Ik kan geen ondertitelingen of verkeersborden lezen omdat de letters in elkaar over vloeien. Droge ogen is niet prettig heb ik het afgelopen half jaar gemerkt, en ik ben eigenlijk net van de hydraterende druppels af. Ik heb het gevoel dat ik geen keuze heb.
Wie heeft een tip / goed advies m.b.t. de volgende stap?
Hi, ik heb een beetje hetzelfde met 1 oog. Hoe is dit afgelopen? Gr
Hier t zelfde, na eerste keer laseren juist een cilinder gekregen. Heb wel een re-do gedaan. Ik zie nog steeds achterlichten van auto’s 4 x dubbel en ik druppel 24/7 mn ogen maar heb vreselijke droge ogen klachten, altijd branderig en last.
@Vincent: EN had je na behandeling 1 ook al droge ogen of vooral na de herbehandelnig?
Voor wie dit volgt: bij mij is na 6+ maanden alles goed gekomen. Dubbel zien was van 1 op andere dag weg. Nu 8 maanden na behandeling zie ik PERFECT!!
Hoi,
Ik ben 4 weken geleden behandeld bij Visus in Rotterdam. Mijn sterkte was R +1.5 en een cilinder van -2 as 157 en L +1.5 Cilinder -1.25 as 3. De behanding wat ik heb gehad was de Intralasik met Wavefront.
Tot op heden ben ik nog niet tevreden. Ik zie naar mijn idee slechter als wat ik voorheen met bril zag. Rechts heb ik een reststerkte van -0.5 en zie ik alles verder als 1 meter onscherp. Links heb ik - 0.25 maar ook bij die zie ik in de verte niet scherp.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met een lang herstel proces want ik ben bang dat dit gewoon niet beter wordt. De kliniek zegt dat ik geduld moet hebben en goed moet blijven druppelen.
Groetjes,
Glenn Jeurissen
Glen,
Ik heb ook bij visusoogliniek mijn ogen laten laseren precies zelfde behandeling als jij. Ik had een clinder van 2.25 en 1.25. Dat is nu wel naar 0 gegaan
Maar sterkte die was links 0.75 en rechts 0.25 dat is nu geworden links 0.50 en rechts nog steeds 0.25.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Na mijn LASIK in 2011 ervaar ik nog steeds lichte dubbel beelden in gedimte ruime, bv Savonds bij tv kijken en uitstralende Autolampen en lantarenpalen als de pupillen groter worden. Ook ben ik extreem gevoelig voor zonlicht geworden, je ziet mij amper buiten met een zonnenbril. Ogen zijn extreme droog geworden ( verdamping tijd van kleine 3 sec.) al deze bijkomende compilatie zijn nooit erkend ( op de oog vocht meting na )ik moet elke ochtend druppelen als ik wakker word, loop dagelijks met gezichtspijn van knijpende ogen gepaard met hoofdpijn.
Ze wouden mij ook nog bij laseren omdat ze me van de - naar de + hebben gelaserd. Na talloze ritten en second opinions door geheel Nederland kan ik na de juiste psychologies er prima mee leven. In jou geval is het een erg lastige zaak en daar kan ik geen advies op geven,
Hi
Ik heb de relax en smile behandeling gehad.
Met 1 oog zie ik helaas beetje dubbel en daarnaast cilinder gekregen. Betekent dat ik grauw zie en niet scherp.
Nu mag ik voor een herbehandeling komen. Iemand ervaring hiermee?
Ps; inmiddels twee jaar geleden de behandeling gehad