Sinds vorig jaar zie ik stipjes voor mijn ogen.
Vorig jaar in de zomer viel het mij op dat als ik naar de lucht keek ik allemaal stipjes zag, in het najaar is dit (waarschijnlijk door het donkere weer) weggetrokken.
Nu het weer beter weer word heb ik er weer last van, alleen zie ik ze nu ook als ik naar de grond kijk of een gewone lichte achtergrond.
Het zijn niet de mouches volantes (die ik ook wel heb maar ze storen me niet zo) maar eerder flikkerende stipjes. In het donker zie ik ze niet dus het is ook geen oogruis.
Ik heb ondertussen al druppels omdat mijn traanvocht van slechte kwaliteit bleek te zijn. (Waarschijnlijk door het roken en werken in stoffige omgeving?)
Verder heb ik nog een bril met -0.5 & -1.0
Ik vind de stipjes wreed irritant, iemand enig idee wat dit is en wat er aan te doen is?
Mvg.
Even ter aanvulling, het zijn zo'n stipjes als dat je net in je ogen gewreven hebt of aan het dagdromen bent.
Het zou een vorm van migraine kunnen zijn. Migraine zonder hoofdpijn...
Google eens op: migraine sans migraine
Bedankt voor uw reactie.
Migraine zonder migraine zouden aanvallen moeten zijn toch?
Het is echt constant, altijd als ik buiten ben of in een ruimte met lichte muren ofzo..
Dat zouden inderdaad aanvallen moeten zijn. als je er constant last van hebt, denk ik dat het goed is om toch naar de oogarts te gaan. Misschien zien het dan floaters
Floaters zijn het ook niet volgens mij, die heb ik soms wel, maar die storen me niet zo hard. Zolang ik er niet echt op let zie ik ze toch niet.
Dit zijn echt spikkeltjes die flikkeren, net alsof er vliegen overal miniscule vliegjes ofzo.
Denk dat het dan toch goed is om met de klachten naar de oogarts te gaan.
Ik heb dit ook! Zijn inderdaad geen floaters. Heb mijn ogen al eens laten testen door oogarts maar die zag niks gek. Collageen schijnt floaters tegen te gaan, misschien die flikkerende stipjes ook? Heb het nog niet geprobeerd. Stoor me ook mateloos aan die flikkerende stipjes, met zonnebril is het gelukkig wel veel minder.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Klopt, met een zonnebril is het veel beter gelukkig!
Ik ben er ondertussen ook mee bij de oogarts geweest en hij zag niks verontrustend en gooide het op floaters. Dit zijn het echt niet.
Ondertussen heb ik bloed laten trekken en ALLES laten testen, schildklier, lever, nieren, suiker, ... waaruit bleek dat alles perfect stond.
Zou het dan toch iets psychisch kunnen zijn?
Dat zou best kunnen..
Google eens op 'blue field enthoptic phenomenon'. Is iets heel normaals, maar niet iedereen ziet het. Ik zie deze stipjes zo ongeveer op elk licht oppervlak maar met name in de lucht ๐ als ik het goed heb zijn het de twinkelingen door de witte bloedcellen die door de adertjes in je oog stromen die je ziet!! Als ie er goed op let zul je ook zien dat de stipjes steeds ongeveer hetzelfde pad volgen.