Sinds een paar dagen zie ik blauw als ik wakker wordt. Het is alsof er een blauwe filter over alles heen zit. Op sommige plekken zitten nog donker blauwe vlekken. Dit houdt ongeveer 30 seconde aan en daarna is het weer weg. Verder geen klachten.
Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga eens met de klachten naar de huisarts
Wat was het uiteindelijk?
Mijn zoontje heeft het nu ook namelijk.
Ik heb dit deze week ook een paar keer gehad. Geen waas alles zag ik scherp. De ene keer donkerder blauw dan de andere keer. Na veel Googelen vond ik klachten die er iets op leken. Deze werden veroorzaakt door een laag zuurstofgehalte in het bloed.
Die van mij varieert steeds. Tussen de 93 en 97 %.
Soms 92 of 91 %. Geen flauw idee hoe ik van die klachten af kom. Ik dacht dat ik de enige was met klachten als deze.
Jan.
Soms 92 of 91 %
Ik weet niet hoe je dat meet, maar daar zou ik dan toch maar mee naar de dokter gaan.
De huisarts heeft geen flauw idee hoe het komt of wat ik er tegen kan doen. Het is alleen maar gissen. Een laag zuurstof gehalte in mijn bloed zou de oorzaak kunnen zijn.
Mijn saturatiemeter meet gewoonlijk 93% als laagste waarde en gaat knipperen als de waarde lager wordt. Heel soms komt er dan een waarde van 92% of 91% in beeld. Bij de huisarts was de waarde 93%.
Maar dat was nog geen reden om me zorgen te maken.
93% is in principe te laag als er geen sprake van van longklachten/aandoeningen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb wel hevige hoestbuien. Een verkoudheid duurt bij mij tussen 2 dagen en 3 maanden. Soms is mijn verkoudheid zo heftig dat ik soms tegen de vlakte ga. Ik krijg medicijnen voorgeschreven die totaal niets helpen. Ik gebruik heel veel Antaflu snoepjes, die helpen wel. Helaas zijn die weer heel slecht voor je gezondheid.
Jan.