Zal ik wel doen.Het kan misschien wel dat het met stress of spanningen te maken heeft...Het probleem is dat ik opeens nodig moet en dan kan ik m'n plas echt moeilijk ophouden.Vandaag heb ik alweer in m'n broek geplast omdat ik het niet langer kon ophouden.Op school dit keer.Ik schaam me echt enorm...hopelijk weet de dokter morgen raad.
Andrew
Hallo.Zoals ik zei zou ik iets laten weten als ik bij de dokter was geweest.Ik ben dus vanmiddag langsgegaan en heb hem mijn probleem uitgelegd.Ze hebben ook n urine test gedaan en daaruit bleek dat het geen blaasontsteking was.Wat ik ook al dacht.Verder zag hij echter geen andere logische verklaring achter mijn klachten.Ook hij vond dat ik nog te jong ben om zulke klachten te hebben.Hij vond dus geen duidelijke verklaring en kwam dan maar met een verhaal over dat ik gewoon een wat zwakkere blaas zou hebben als de meesten jongens van mijn leeftijd en dat de stress ook meespeelt.Allemaal goed en wel maar er is nu dus eigenlijk nog helemaal geen oplossing gevonden voor mijn probleem en zoals ik al zei is het dus ook nog eens erger geworden.Nu heb ik ook al het gevoel dat m'n huisarts me niet meer serieus neemt.Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen.
Groetjes Andrew
Dat is natuurlijk wel vervelend.
Kun je me vertellen wat je zoal drinkt gedurende een hele dag?
Zijn de klachten op bepaalde delen van de dag erger?
Hoi bedankt om te reageren.Om eerlijk te zijn let ik er niet zo op wat ik gedurende een hele dag drink maar het is vooral water.Volgens mij niet echt teveel of te weinig.heb een tijdje minder gaan drinken op school omdat ik dacht dat dit wel zou helpen maar dat was dus niet het geval.Dus daar ben ik dan maar mee gestopt.Ik vind niet bepaald dat de klachten op bepaalde tijdstippen erger worden maar wanneer ik zenuwachtig ben voor iets slaat dit ook onmiddellijk op m'n blaas.Hopelijk kan dit helpen want ik weet echt niet wat ik moet doen.
Andrew
Je gebruikt dus geen frisdranken of energy drinks?
Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
Je zou oefeningen kunnen doen voor de bekkenbodemspieren. Die zijn in veel gevallen de oorzaak.
De beste methode voor mannen om de bekkenbodemspieren te vinden, is de spieren rondom de anus samenspannen alsof er een wind wordt tegengehouden. De bekkenbodemspieren trekken dan automatisch ook samen. Als de bekkenbodemspieren gevonden zijn, moet er regelmatig worden getraind. Span de spieren eerst aan gedurende 5 tellen. Ontspan, rust enkele seconden en herhaal ongeveer tien keer aan of minder als er vermoeidheid optreedt. Voer geleidelijk de tijdsduur en het aantal herhalingen op, naarmate de spieren steviger worden. De tweede oefening is de spieren snel aanspannen in snel op elkaar volgende herhalingen. Span aan, ontspan en herhaal dat tien keer. Blijf regelmatig ademhalen en houd de adem niet in. Zorg ervoor dat de spieren volledig ontspannen.
Na dagelijks 30-40 herhalingen gedurende ongeveer drie tot vier maanden moet er een duidelijke verbetering zijn opgetreden.
Bedankt voor je bericht.Ik zal de oefening zeker eens proberen en zien of er verbetering optreed.Verder drink ik wel af en toe frisdrank maar gebruik geen medicijnen,alcohol of drugs.Ik hoop dat het betert want ik ben dit probleem echt zat.Het gebeurd meer en meer dat ik op een plaats waar ik niet naar de wc kan opeens super nodig moet plassen maar ik kan het echt niet goed ophouden.Ik vroeg me af of er geen bepaalde methodes bestaan om je plas toch iets langer te kunnen ophouden?
Andrew
Je zou ook een blaastraining kunnen proberen.
Hier zijn wat voorbeelden:
http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/blaastrainng
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=6060
Bedankt.Ik ga het zeker en vast proberen en hoop dat het helpt.Zoals ik dus gelezen heb wordt deze blaastraining gebruikt voor mensen met incontinentie maar is het mogelijk dat ik hier nu al mee te maken heb?M'n ouders en ikzelf vinden namelijk dat ik nog zo jong ben voor dit probleem?Is dit een uitzondering dan,want naar mijn weten komt dat toch meestal bij iets oudere mensen voor?
Andrew
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het zou een vorm van drangincontinentie kunnen zijn. Dat is weer iets anders dan dat wat je bij oudere mensen ziet. Overigens komt het bij kleine kinderen maar ook tijdens de puberteit vaker voor. De training werkt in ieder geval voor beide gevallen. Goede nieuws is dat het in de regel ook weer overgaat als je ouder wordt. Tot die tijd kun je wellicht het probleem verhelpen door de oefeningen.
Bedankt voor je bericht.Ik had echter nog nooit gehoord dat dit tijdens de puberteit vaker voor kwam.Maar dat weet ik nu dus ook.Ik zal zeker de oefeningen gebruiken en hopelijk zie ik dan snel verbetering.
Andrew
Laat over een tijdje even weten hoe het gaat Andrew.
Dat komt omdat je niet wilt stoppen midden in een game en dan te lang wacht