Hi,
Ik ben nogal bang aangelegd, dus hoop niet dat mijn vraag vervelend is.
Ik heb nu sinds een tijdje een aft en die lijkt weg te gaan. Aften zijn bekend terrein en heb ik soms. Deze aft is ontstaan in een wat stressvolle periode van werk, vlak voor mijn vakantie. Nu ben ik op vakantie en zie ik dat er nog een aft is ontstaan, deze keer kleiner en bovenin mijn mond. Hij doet niet zo veel pijn en hoop dat deze snel wegtrekt. Tijdens mijn vakantie en het ontstaan van de tweede aft, moet ik eerlijk bekennen, heb ik weinig gelet op gezond eten en drinken. Dit ging tot nu toe vooral gepaard met lekker maar slecht eten zonder al te veel groenten (in het land waar ik ben, serveren ze dat weinig haha) en alcohol. Ergens verwacht en hoop ik dat dat de oorzaak is van de nieuwe aft, maar toen ik ging googlen werd ik toch wat zenuwachtig. Zo was ik benieuwd naar:
1) Ik las dat het ook kan komen door onderliggende ziekten. Ik las best een aantal (voor mij) enge namen ertussen… Ik heb naast de oude en nu nieuwe aft nergens last van. Is het reeel om daar je zorgen over te maken obv de aften?
2) Kan het soms zomaar voorkomen dat je jezelf met nog een aft ‘besmet’, of dat er ergens anders in je mond een tweede/nieuwe aft ontstaat?
(in het land waar ik ben, serveren ze dat weinig haha) Dat is niet waar. In dat land kun je heel goed en veel groenten en salades krijgen. Dus niet je slecht eetgedrag op het land waar je bent afschuiven.😑
Het zal vooral een gevolg zijn van eetgewoontes en leefstijl op vakantie. Je afweersysteem is niet zo heel sterk
Daar heeft u gelijk in, slecht excuus. Bedoelde eerder dat ik hier sneller geneigd ben om de minder gezonde gerechten te kiezen haha. Ga bijna terug dus dan weer de gezonde levensstijl oppakken.
Dus een aft kan ook zomaar twee keer ontstaan zonder dat het direct een ziekte oid onderliggends als oorzaak heeft?
Ja hoor dat kan heel goed