Hoi. Ik heb gisteren avond iemand een korte kus op de mond gegeven. Dit was zonder speeksel en alleen super kort lippen tegen elkaar. Na deze kus zag ik deze persoon in zijn mondhoek een koortslip had. Deze was wel ingedroogd en met korst. Ik heb alleen de lippen van deze persoon aangeraakt met mijn lippen en niet het korstje zelf. Hoe groot is de kans dat ik nu ook een koortslip krijg en hoe snel zou ik dit moeten merken?
Ik denk dat die kans heel erg klein is
Oke dank. Voor een besmetting had ik dus direct het korstje moeten raken of had er dan vloeistof uit moeten komen?
Dan had er nog een blaasje of een wondje moeten zijn
klopt
Oke dankuwel. Nog een vraag. Mocht ik gisteren wel herpes hebben opgelopen kan het dan zo zijn dat ik door het aanraken van mijn penis vanochtend ook daar herpes heb nu of kan dat pas wanneer ik zelf klachten heb?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Zou je onderstaande vraag ook nog kunnen beantwoorden John:
Oke dankuwel. Nog een vraag. Mocht ik gisteren wel herpes hebben opgelopen kan het dan zo zijn dat ik door het aanraken van mijn penis vanochtend ook daar herpes heb nu of kan dat pas wanneer ik zelf klachten heb?
Dan moet je zlf eerst een koortslip hebben, het blaasje hebben aangeraakt en daarna dan meteen je penis
Oke dus bij aanraking van een blaasje bij jezelf of iemand anders met je vingers moet je eigenlijk gelijk daarna je eigen mond of penis aanraken? Of kan hier ook tijd tussen zitten?
Dat zou dan meteen moeten