Hallo allemaal. Iets meer dan een week geleden ontdekte ik tijdens het tandenpoetsen allemaal rode vlekjes op mijn gehemelte die geen pijn doen. Ze zijn verder ook niet verdikt en bloeden niet. Ik weet niet of ze er al langer zitten of pas net aangezien ik er dus helemaal niks van merk. Momenteel ben ik op vakantie dus ik kan helaas niet langs de huisarts. Vandaar dat ik het op dit forum plaats. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam uit op erytroplakie. Dat vond ik best wel zorgelijk. De afgelopen maand heb ik namelijk sinds ik geslaagd ben best veel gefeest en daarbij veel alcohol gedronken (gemiddeld 4 a 8 standaardglazen per feest). Ook ben ik met mijn vrienden op feestvakantie geweest en heb gedurende die week gerookt (gemiddeld 4 sigaretten per dag). Hiervoor had ik op één keer na (1 sigaret) nog nooit gerookt dus dit was waarschijnlijk behoorlijk veel voor mijn lichaam. Na die week heb ik niet meer gerookt op één avond na (2 sigaretten).
War me ook zorgen baart is dat het lijkt alsof de vlekjes iets erger zijn geworden sinds ik ze heb ontdekt.
Weet iemand wat dit kan zijn? En is het mogelijk dat dit inderdaad erytroplakie is?
Ik ben trouwens 18 jaar oud.
Foto 1 is hoe het eruitzag toen ik de vlekjes net had ontdekt.
Foto 2 is hoe het er nu uitziet (iets meer dan een week later)