Ik heb hetzelfde en vroeg mij af of er iemand al meer duidelijk heeft gekregen.
Ik heb twee weken geleden netjes mijn stopweek ingelast, allemaal prima gewoon normaal ongesteld. Ik zit nu in de tweede week van mijn pil en onverwachts ben ik ineens heel erg ongesteld geworden. Zwaar bloedverlies en soms beetje stolsels. Snapte er helemaal niets van, vanwege kerst en het weekend kon ik niet naar mijn huisarts, dus toch even voor de zekerheid huisartsenpost gebeld. Daar ben ik langs geweest, heeft een huisarts even gevoeld om te kijken of mijn baarmoeder en eierstokken "normaal" aanvoelden, dit was wel het geval. Maar ze kon natuurlijk niet meer zien of iets dergelijks. Dus raadde mij aan om de polstrip af te maken en daarna een stopweek in te lassen en te kijken of het daarna weer normaal werd. Punt is alleen dat ik morgenochtend met mijn vriend op vakantie ga, en dit het laatste is waar ik op zit te wachten natuurlijk..
Ik vind het toch een beetje eng qua alle dingen die je leest, heeft iemand enig idee?!
Ik, vrouw 40 jaar, heb ook wel 15 jaar last gehad van hele zware menstruaties, ook vaak met van die gelatine achtige stukken bloed, soms leek het wel een slagveld als ik een tampon eruit trok. In ieder geval is het bij mij opgelost ik zal mijn verhaal vertellen. De huisarts adviseerde eerst een zwaardere pil te slikken en ook door te slikken, dus ik van microgynon 30 over op 50 en ben ook door gaan slikken omdat ik gewoon niet kon functioneren als ik wel ongesteld zou worden. Echter werd het alleen maar erger en ben toen doorverwezen naar de gynaecoloog en wat bleek… ik had een Myoon ook wel vleesboom genoemd. Deze hebben ze met een zoladex injectie eerst laten krimpen (in de buikwand wordt een heel dun dingetje geschoten, niet eng voel je bijna niks van!). Hierdoor was na 3 maanden de myoom gekrompen naar zo'n 3 bij 4 cm en toen was de myoom geschikt om te verwijderen middels hysteroscopie, operatief en onder narcose, je merkt dus niks, tijdens deze operatie hebben ze de myoom weggehaald en gelijk een mirena spiraal gezet. En nu niet meer ongesteld! Ben al 3 maanden verder en gebruik niet eens meer een inlegkruisje, wat een verademing!! ps. mijn advies is wel ga naar een ziekenhuis met goede gynaecologen die hiermee ervaring hebben. Want ik dacht aan myosure / novasure maar wat ze bij mij hebben gedaan lijkt er op maar heet alleen anders.
Ik ben zelf ook al een tijdje aan de pil. Vorige maand seks gehad maar condoommwas gescheurd. Was gewoon aan de pil maar toch zekere voor onzekere genomen en meteen de MAP genomen. Wel paar dagen goed ziek van geweest maar "gewoon" bloed verloren/ongesteld geworden in mijn stop week. Niks aan de hand zou je zeggen.. Nu heb ik sinds vorige week donderdag 3 dagen wat lichtjes bloed verloren, terwijl ik in de 2e week van mijn pil ben. Vorig jaar heb ik dit ook gehad icm het warme weer. Kan dit een nawee zijn van de MAP of door het warme weer of kan ik toch zwanger zijn? Op de 2de dag van de menstruatie vorige maand, toch maar een test gedaan maar die was negatief.
Het kan het weer zijn of de MAP.....
Bedankt! Ik neem aan dat de pil wel betrouwbaar blijft tot aan mijn volgende stopweek? Die MAP heb ik namelijk al een maand geleden geslikt en erna gewoon ongesteld geworden.
Ja hoor. Je bent gewoon beschermd.