O ja, dit was ik nog vergeten er bij te vermelden: gebruik 3x daags Ibuprofen van 400 mg. Je hebt nl ook minder mg per tablet.
Overleg even met je huisarts of je dan ook een maagbeschermer nodig hebt.
Ik heb ook een heftige menstruatie. Zeker sinds de laatste 2 jaar. Ik ben nu 43. Ibuprofen helpt mij zeker om de hoeveelheid bloed te verminderen. Als ik buikpijn heb slik ik 1 (of bij ernstige buikpijn 2) Ibuprofens (400 mg, herhalen na +/- 4 uur) en daardoor wordt niet alleen de buikpijn minder, maar ook de hoeveelheid bloedverlies. Zelf heb ik het idee dat mijn baarmoeder minder samentrekt, waardoor alles er niet in 1 keer uitkomt.Uiteindelijk moet alles er natuurlijk uit, maar dan is het meer verdeeld over het aantal menstruatiedagen. Dus niet alles eruit in de eerste 3 dagen, maar meer verdeeld over de week.
ik heb daar ook heel erg veel last van en ik ben 15 jaar en weet niet anders een paracetamol helpt niet meer voor mij
Wat mij goed helpt tegen de pijn en krampen is Aleve Feminax.
Lola
hey ik ben 22jaar nu ben ik sinds midden april ongesteld ben altijd regelmatig geweest en heb nu verschrikkelijke last in men linker onderbuik en ook heb ik hevige last van het bloed verlies echter hebben ze niets speciaal gevonden in een bloed onder zoek maar de pijn blijft kommen en gaan vooral op het werk is dit zeer ongemakkelijk en ook het vies gevoel van de klonters is niet te beschrijven pijnstillers helpen niet en de dokter vind echt niets nu heb ik gelezen dat dit de oorzaak kan zijn van eierstokkanker maar zouden ze dat dan niet moeten zien met een bloed test? ik ben echt radeloos en heb verschrikkelijk veel pijn maar de dokters blijven mij gewoon naar huis sturen heeft er mss iemand van julie raad of ervaring met deze ongemakkelijke situatie vriendelijke groeten lotj
Ik heb hetzelfde probleem en ben nog geen 17, al heel de 3 jaar dat ik mijn maandstonden heb, heb ik bloedklonters. Nooit heb ik mij er echt zorgen over gemaakt over dit probleem, maar vandaag kwam er zo'n grote klonter uit dat ik me nu wel zorgen. Ik was zo bezorgd dat ik met wat wc heb oppakte, toen ik het goed bekeek zag ik dat er precies een stuk spier ofiets dat daar op leek bijzat. Wat is dit? Moet ik mij zorgen beginnen te maken?
Dat zal een groter stuk van het baarmoederslijmvlies zijn dat wordt afgestoten. Dat is verder niets om je zorgen over te maken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
ik ben een vrouw van 19 jaar en ik word elke maand ongesteld. Normaal heb ik de eerste paar dagen enorm veel buikpijn en kleine stukken baarmoederslijmvlies bij de ongesteldheid, maar de laatste twee maanden heb ik ook grote klonten. ik heb een spiraal dus de pijn is intens en ibuprofen van 600 mg helpt niet. ik heb ijzertabletten en vitamine d tabletten voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, maar ik ben ben nog steeds moe. weet iemand wat ik moet doen/ heeft iemand tips??
Hoe lang heb je de spiraal?
Zijn de klachten begonnen of hebben ze toegenomen vanaf het moment dat je de spiraal hebt laten plaatsen?
Dat wordt een probleemmals je geen Ibuprofen mag slikken.
Ben nu al 1,5 week ongesteld en dat gaat gepaard met veel bloedverlies, buikpijn en bloedstolsels ter ggrootte van een klein ei! Heb dat wel vaker gehad,maar dat waren toen maar kleine stolseltjes. Ik ben nierpatient en slik o.a.bloedverdunners, afstotingsmiddelen, bloeddrukverlagers en antidepressieva.Dus kies maar uit... Heb vanmorgen de huisarts gebeld en moetnstraks terrugbellen,dus ben benieuwd....
ik slik sinds kort Xarelto ivm een longembolie maar was ook ongesteld. Bloedverdunners en menstruatie gaan niet samen. Ik bloed al 4 weken en m'n ijzer is nu 6.5. Ik zie behoorlijk wit en voel me slap. Ik verlies hele brokken en mega veel bloed. Heb nu een hormoon Orgametril gekregen maar slik ik nog niet. Ik kan eigenlijk niet tegen hormonen nl maar anders gaan de bloedingen wss niet stoppen. De hele dat ging t vandaag eindelijk wel goed totdat ik rond 19 u die Xarelto 20mg slikte. Gelijk weer doorlekken en hele brokken eruit. T liefst stop ik met die bloedverdunners want dit kan zo toch niet? Nog iemand die bekend is met deze bloedverdunner? Ik kan ook niet tegen de mirena. Sterkte allemaal al weet ik niet of dit forum nog actief is want de laatste reactie was 2012?
Hallo allen!
Ik slik sinds kort Xarelto ivm een longembolie maar was ook ongesteld. Bloedverdunners en menstruatie gaan niet samen. Ik bloed al 4 weken en m'n ijzer is nu 6.5. Ik zie behoorlijk wit en voel me slap. Ik verlies hele brokken en mega veel bloed. Heb nu een hormoon Orgametril gekregen maar slik ik nog niet. Ik kan eigenlijk niet tegen hormonen nl maar anders gaan de bloedingen wss niet stoppen. De hele dat ging t vandaag eindelijk wel goed totdat ik rond 19 u die Xarelto 20mg slikte. Gelijk weer doorlekken en hele brokken eruit. T liefst stop ik met die bloedverdunners want dit kan zo toch niet? Nog iemand die bekend is met deze bloedverdunner? Ik kan ook niet tegen de mirena. Sterkte allemaal al weet ik niet of dit forum nog actief is want de laatste reactie was 2012?
hi Sascha.
Ik slik ook xarelto. Wat een ellende. M'n hb was 4.2. Ijzerinfuus en bloedtransfusie gehad. Maar t gaat maar door. Mirena geprobeerd maar die is tot 2x toe meegespoeld met de stolsels.
Iom m'n internist mag ik een paar dagen stoppen met de xarelto. Hopelijk biedt dit wat rust.
Over 3 weken krijg ik Novasure. Wanneer dat niet werkt wordt de handel weggehaald.
Ben 36 en heb 2 kids. Ons gezin is compleet.