Hallo iedereen,
Ik neem al enkele jaren trouw de pil, maar deze maand is er iets vreemd aan de hand. Ik heb enkel bruinverlies, en dat 3 dagen later dan anders, maar er is nog steeds geen menstruatiebloed en vandaag zou ik al een nieuwe pilstrip moeten beginnen. Ik maak me natuurlijk zorgen dat ik zwanger zou zijn, maar dat is vrij onmogelijk: ik neem de pil juist in (en heb ook niet bijvoorbeeld diarree gehad erna, of moeten overgeven enz.) en meestal gebruiken we ook een condoom (niet altijd) en ik heb ook al een zwangerschapstest gedaan, die negatief was.
Zou stress er mee te maken kunnen hebben? Ik heb net een maand blok + examens achter de rug en mijn slaapritme is ook helemaal anders dan ervoor. Maar dit is niet mijn eerste stress-examenperiode, en dit bruinverlies zonder menstruatiebloed heb ik hiervoor nog nooit gehad! Nu is dit wel de eerste keer dat ik zo enorm zit te piekeren (extra stress?) over het feit dat ik zwanger zou kunnen zijn (voor kinderen ben ik nog te jong!).
Moet ik mij zorgen maken? En waar komt dat bruinverlies nu juist vandaan? Is dit 'ter vervanging' van mijn gewoonlijke menstruatiebloed?