Ik heb nu zo`n anderhalf tot 2 jaar geleden een mirena spiraaltje laten plaatsen en ben nu voor het eerst weer ongesteld.. nou maakt dit opzich mij niet zo bang maar het duurt nu al langer dan een week en voordat ik aan de anticonceptie was was het altijd rond de 3/4 dagen.. En ik ben bang dat hij gewoon niet goed meer zit en dat als ik niet meer ongesteld ben ik zwanger kan raken.. Weet iemand hier iets over?
Of dit een abnormale bloeding is of een menstruele bloeding weet u dus eigenlijk niet.
In principe is iedere abnormale vaginale bloeding een reden om contact met de huisarts op te nemen.
Hoewel het zelden voorkomt kan deze abnormale bloeding namelijk wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en ook kan er sprake zijn van een (pre-) kwaadaardige aandoening van de baarmoedermond.
Naar de huisarts. En laat je weten wat de uitslag van het gynaecologisch onderzoekje is?
Lees meer vragen en antwoorden over de spiraal en menstruatie:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=spiraal+menstruatie+ongesteld&sa=zoeken
ik heb nu ook toch al bijna een jaar een spiraaltje , zo een 2 weken geleden heb ik mijn maandstonden gehad zoals voor het spiraaltje die duurden toch zeker een dag of 4 had anders bijna nooit bloedverlies dacht ergens wel dat dit normaal was tot ik er een goede week nadien romige dik slijmverlies had ... en dat was raar en nu heb ik toch al een paar dagen licht opgezwollen borsten is dit normaal? zou ik het spiraaltje er uit zijn ? of minder goed werken ? maak me wel wat zorgen
Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat het even controleren
Hallo,
Ik heb sinds 1,5 jaar een mirena spiraal.
Nou was ik na 3 maanden normaal ongesteld te zijn geweest niet meer ongesteld geweest.
Nou is dit de 2e maand dat ik weer bloed verlies niet eens rood bloed nee gwn bruin. Ik heb zwangerschaps test gedaan want ik heb gewoon sinds die 2 maanden bijna continu zere borsten vooral me tepels!
Moet ik me zorgen maken ik heb in januari nog een uitstrijkje laten maken en alles was goed.
Liefs anoniem
Misschien goed om toch met de klachten naar de huisarts te gaan en de spiraal te laten controleren
Klachten zouden kunnen komen door het spiraal. Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron. Hormonale anticonceptie bevordert een toestand van oestrogeendominantie, dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Dat kan leiden tot allerlei klachten. Je kan eens googlen op oestrogeendominantie. Ook zorgt hormonale anticonceptie voor allerlei tekorten in je lichaam, waaronder zink en vitamine B.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem.. al een week de hevige buikpijn en sinds vandaag best wat donker ongesteld. Ook ik heb hem 1.5 jaar en de afgelopen tijd meer honger dan normaal waar ik me aan erger aangezien ik normaal sport en er wel op let.
Ergens fijn om te lezen dat ik niet de enige ben...
Na anderhalfjaar heel blij te zijn met mijn spiraaltje (geen buikpijn, geen bloedingen) werd ik opeens weer ongesteld. Maar vooral de buikpijnen waren bijna niet te doen.
Ik ben naar de dokter geweest en die zei dat het normaal is dat je met een spiraaltje ongesteld kan zijn. Toch doorgewezen naar een echo. Daar bleek alles op zijn plek te zitten. Behalve dat ik een cyste op mijn eileider had maar dat kon volgens hun niet veel kwaad.
nu een paar maanden verder en nog steeds last van buikklachten en bloedingen. Twijfels of ik terug moet gaan naar de dokter...
Ik heb precies hetzelfde als jullie hier, ook na 1,5 jaar. Alleen heb ik geen last van buikpijn, wel afgelopen tijd veel zin om te snaaien en anders gevormde en vollere borsten ? Hoorde van een vriendin dat ze het ook had alleen dan van de normale pil. Ze was naar de dokter geweest en haar werd verteld dat het een soort miskraam was? Vind het een beetje een eng idee. Maar lees dat bloedingen normaal zijn... mijne werkt 3 jaar, misschien omdat k op de helft zit, een soort bloeding krijg?... ik heb echt geen flauw idee ?
Ik herken wel wat dingen hier.
Ik ben bijna 2 maanden lang ongesteld en heb alleen maar donker bruin bloed, maar soms helder rood.
De dokter heeft mij een 2 weken kuur gegeven van meer hormonen en heeft gezegd als dit niet helpt adviserende hij mij hem eruit te laten halen. Nou heb ik meer klachten gehad het afgelopen jaar, maar durf hem er niet uit te halen i.v.m. mijn. Aankomende donderdag toch maar een afspraak gemaakt om hem te laten verwijderen, maar zijn er andere dingen die bij 1 van jullie heeft geholpen om de bloedingen te stoppen?
Of is het gewoon doorzetten en gaat het wel over?
ik heb zo nu 15 jaar een spiraal en ik was zo 2 keer per jaar ongesteld en voor 4 dagen nu heb ik in mei dit jaar een nieuwe laten zetten en ik ben nu elke maand ongesteld alleen een maand juli niet en als ik het nu ben ben ik zeker een week ongesteld ik zal wel eens willen weten hoe het kan wand ik vind dit ook maar niks
@Karin en anderen. Hormonale anticonceptie werkt ontregelend op je eigen hormoonhuishouding, werkt verhogend op het cortisol en zorgt voor verliezen aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven. Zie het als een protest van je lichaam. Heb zelf een pessarium, waardoor geen gedonder met hormonen.