Ik ben nu bijna 15 jaar en ik ben al bijna 2 jaar ongesteld. Nog steeds lukt het mij niet om een tampon in te brengen. Ik heb al van alles geprobeerd ; ob mini/inbrenghuls/hurken/liggen/voet op wasbak verwarming wc/enzovoort. Ook ontspan ik me naar mijn mening goed. Toch lukt het me niet. Ik krijg hem ongeveer één centimeter naar binnen, maar dan houdt het ook op echt op. Heb het al een aantal keer geprobeerd (zonet nog) maar wat ik ook draai en wurm, het GAAT niet! Soms doet het een beetje pijn maar daar trek ik me dan gewoon niks van aan hoor, maar het lukt me niet omdat het lijkt alsof het dan gewoon "stopt" zeg maar. Ik weet dat het handig is om eerst met je vinger te proberen, maar ik vind dit nogal vies. Ik heb namelijk last van extra veel afscheiding, rondom mijn vagina is het dus wit en ik vind het daarom vies om eerst met mijn vinger te proberen. Is er echt geen andere oplossing/tip? Herkent iemand dit en weet iemand wat ik er aan kan doen?
Alvast bedankt en groetjes!
Probeer het eens met een beetje tegendruk.
Want ontspannen loopt toch vaak uit op onwillikeurige spanning.
Dus: probeer op een ontpannende manier alsof je moet poepen, maar dan niet vanuit je darmen, maar vanuit je vagina. Vaak lukt het dan wel.
Succes!
oh dankjewel anootje!
die tip heb ik nog nooit eerder gehoord/gelezen, ben benieuwd of het bij mij ook werkt! ;D ik laat nog wel weten of het gelukt is.
groetjes
ik heb trouwens nog wel een vraag anootje,
want je moet je toch ontspannen? als ik tegendruk moet geven ontspan ik me dus niet, dus werkt het dan wel?
groetjes!!
Inbrengen tampon?
http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/167829-Inbrengen-tampon.html
Hoe werkt een tampon?
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/195141-hoe-werkt-een-tampon-s.html
Vaginisme
http://www.dokter.nl/forum/Relatie-seksualiteit/176428-vaginisme.html
Kun je door een tampon ontmaagd worden?
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/90940-kun-je-door-een-tampon-ontmaagd-worden.html
Normaal of niet?
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/219957-normaal-of-niet-normaal.html
ook jij heel erg bedankt, anoniem!
ik zal eens kijken of er nog tips op staan die ik nog niet gezien had. 🙂
groetjes!
Ik heb het zojuist nog 2 keer geprobeerd, maar alweer tevergeefs. Wel kwam hij er nu ieeeetsje verder in dan de vorige keer. Misschien 1 cm meer, of een halve. Haha, niet veel maar alle beetjes helpen! Nu had ik ook meer het gevoel dat hij er een beetje in zat dan voorgaande keren. Maar ik ben er natuurlijk nog láng niet! Ik moest stoppen omdat ik weer geen verdere "opening" kon vinden zegmaar, net alsof dat het einde van mijn vagina was ofzo en ik probeerde nog wel door te duwen maar dat deed zó'n pijn dat ik toch maar gestopt ben uiteindelijk. Misschien dat er met elke keer dat ik het probeer 1 cm vooruitgang in zit? ;D Haha, nouja misschien lukt het volgende keer wel echt weer een klein stukje verder en dan kom ik er na een tijdje wel! Als iemand nog tips ofzo heeft, graag!
Groetjes!
ik ben een meisje van 15 en ben ook al zo´n 2 á 3 jaar ongesteld.
maar mij lukt het ook echt niet. het zelfde probleem. ik ga nu al jullie typs proberen en hopen dat het dan wel lukt. maar ik wil zo graag zwemmen messchien dat ik daarom gespannen ben en dat het daaromm noot lukt
groetjes,
mijn naam wil ik niet vertellen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
hee onbekend!
ja ik vind het echt vreselijk. ik wil ook zooooo graag zwemmen nu dit mooie weer eraan zit te komen enzo.
ben benieuwd of het je gelukt is! mij is het ondanks alle lieve tips nog steeds niet gelukt =[
ik ben nu aan de pil, maar moet nu nog eerst stopweken nemen. over een paar maanden kan ik hem doorslikken en zo kan ik mijn menstruatie uitstellen of vervroegen! dus als ik weet wanneer ik op vakantie ga kan ik met de stopweek doorslikken en word ik pas later ongesteld. weet niet of dit een idee voor jou is als het je nog steeds niet lukt maar ik dacht, ik meld het je maar even! 😉
heel veel succes er mee en ik hoop dat het je gauw lukt!
Groetjes!
heb vandaag voor de 1e keer eeb tampon erin gekregen ;p Ging wel heel makkelijk 😐 maar de aller eerste keer dat ik probeerde lukte het mij ook niet omdat ik volgens mij wat zacht duwde.
maar de vagina loopt een beetje schuin naar achteren omhoog, dus die kant moet je de tampon ook opduwen & misschien is de vagina een beetje droog ofzoiets ? En gewoon ontpannen, en wel een beetje hard duwen (:
Op internet kan je ook heel veel info vinden
Groetjes!
Ik herken je verhaal zó erg! Ik probeer het heel vaak maar het lukt gewoon niet. Ik heb ook afscheiding.. mijn zus zegt dat het daardoor juist makkelijker gaat maar daar merk ik niks van. Ik hoop dat het zo onderhand al gelukt is bij jou.
Succes nog verder ;D
xx
het beste is om eerts het maagdenvlies te breken.breng 1vinger zo diep mogelijk in de vagina,als dit goed gaat breng je er 2vingers in.het zal meschien iets pijn en een druppeltje kunnen veroorzaken maar dan heb geen problemen meer met het inbrengen van een tampon.je kan zo vroeg mogelijk het maagdenvlies breken(denk aan 14jaar)dan is het nog soepel en breekt het makelijk.nog een voordeel is als je voor het eerts gaat neuken dat je dan geen pijn hoefd te lijden en er gelijk van kan genieten.
[b]satopex schrijft:[/b]
[quote]het beste is om eerts het maagdenvlies te breken.breng 1vinger zo diep mogelijk in de vagina,als dit goed gaat breng je er 2vingers in.het zal meschien iets pijn en een druppeltje kunnen veroorzaken maar dan heb geen problemen meer met het inbrengen van een tampon.je kan zo vroeg mogelijk het maagdenvlies breken(denk aan 14jaar)dan is het nog soepel en breekt het makelijk.nog een voordeel is als je voor het eerts gaat neuken dat je dan geen pijn hoefd te lijden en er gelijk van kan genieten.als je een vibrator heb kan je daar je ook mee ontmaagden.niet eerts voorzichtig proberen maar gelijk zo diep mogelijk erin duwen.na alles wat ik geschreven moet je eigen zo veel mogelijk onspannen.
De term maagdenvlies is misleidend. De vaginale opening wordt niet door een vlies afgesloten. Het is slechts een randje weefsel dat als een soort kraagje rond de ingang van de vagina zit. Als het echt een vlies was, zou het menstruatiebloed er niet doorheen kunnen.
Lees: http://www.sexwoordenboek.nl/tampon_durven.html voor goede en betrouwbare uitleg over het inbrengen van een tampon.