Ja dan kan.
Ik snap echt niet waarom ik nu helemaal van het pad ben qua hormonen dan. Niet echt iets anders aan de hand. Behalve wat ik al schreef. Gebruik al jaren anticonceptie. ( met af en toe tussenpozen) Weet alleen dat ik hier zo veel paniek van krijg.
Kan dit dan zomaar?
Je was met de pil gestopt en weer opnieuw begonnen. Je hebt stress gehad en je bent 44 jaar.
KAn dus zijn dat je lichaam toch weer aan de pil moet wennen of dat ze te licht is. Dennis er ook nog stress en je leeftijd. Overgang bijvoorbeeld
Als je er zo angstig over bent moet je maandag je huisarts bellen.
Ja de huisarts heb ik vrijdag al gesproken. Vandaar de nieuw voorgeschreven pil.
Ben nu na na twee maanden gestopt te zijn al weer 4?strippen ong verder volgens mij. Moet ik dan niet alweer lang gewend zijn?
Hoi John,
Huisarts heb ik weer gesproken. Was belafpraak. En ben gebeld door twee artsen. Was een foutje. Maar ze waren allebei heel verschillend. De ene( invallarts) had het over echo ivm met slijmvlies of myomen of andere rare dingen 😬En de andere over de andere pil. En gewoon proberen de volgende ronde. Die Houdt het nog op hormonen. Maar het spotten is nog steeds niet gestopt.
Ze liet zich niet echt uit over dat het niet stopte.
Wat vindt u daarvan?
En kan ik er zo mee bezig zijn dat het ook aanhoudt?
BVD
Waarvan moet ik iets vinden? Over wat de artsen zeggen kan ik dan weer niets zeggen.
Ik denk eerder dat een andere pil geprobeerd kan worden. Of je vraagt aan de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog
Nee beetje onduidelijk misschien
Kan ik het bloeden zelf in stand houden door er zo veel mee bezig te zijn?
En of het de hele maand zou kunnen aanhouden?
Ik kan je niet zeggen hoe lang het kan duren. Maar het zou nog wel even kunnen duren. In stand houden door er mee bezig te zijn zal het probleem niet zijn
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Kan het nog steeds hormonaal zijn als het nog steeds aanhoudt?
Denk eerlijk gezegd dat het de hele pilstrip gaat duren.
Overdag is het ook heviger dan in de avond trouwens. Neem in de avond de pil. 🤔
(Nogmaals sorry voor m’n onzekerheid)
Ja dat kan. Ga maandag naar de huisarts en bespreek het
Hoi John,
Ik kan donderdag pas naar de huisarts. Maar afspraak staat gelukkig. Mag ik misschien toch nog een vraagje stellen?
Gister nagenoeg geen last. Hooguit een paar druppels. En vandaag weer een half verband.
1 - is dat niet gek? Kan dat bij hormoonschommelingen?
2- is het misschien maar helemaal beter om te stoppen en niet de andere pil te gaan proberen?
Het zou idd kunnen
Hoi John,
Ik ben bij de ha geweest en ze probeerde me gerust te stellen
Hormonen , poliep vleesboom enz. Kleine kans K ivm goed uitstrijkje 4 jaar geleden. . Ze zei procedure is je door te verwijzen naar de gynaecoloog. Ik word daar helemaal niet goed van. ( heb heel veel meegemaakt met naasten mbt kanker en onderzoeken en de dood. Vandaar m’n angsten) ze zei dan kijk je drie maanden de nieuwe pil aan ( een met gestodeen ipv microgynon30) en dan kom je terug. M’n man was mee ivm de angst enz. En die zei dan gaat ze nog drie maanden stressen enz.
Dus stelde ze voor toch te gaan voor een gesprek bij de gynaecoloog. En dan eerst gesprek. En kijken wat ze doet.
Nu net twee nieuwe pillen op. En ben nu ong 12 uur bloedvrij.
Ben alleen zo bang op weer een bloeding. Twee vragen, wat als dat gebeurd is dat ernstig of maakt dat het gebeuren erger? En wat kan ik verwachten bij de gynaecoloog, Alleen gesprek of ook inwendige echo? BVD
Eerst maar eens het gesprek met de gynaecoloog en dan bespreken wat het beleid verder zal zijn. In de tussentijd proberen niet zo veel te stressen. Als er ook maar enig verdacht op iets ernstigs zou zijn geweest was je meteen naar het ziekenhuis gestuurd