Hallo! ik was de 1e pil van mijn nieuwe strip vergeten en had toen onveilige seks gehad, de dag erna heb ik een morning after pil genomen. Ik heb voor de zekerheid nog zeker een week met condoom seks gehad. Verder heb ik de rest van de maand de pil correct ingenomen. Nu heb ik zondag de laatste pil ingenomen en zit ik dus nu in mijn stopweek. Ik heb echter geen echte menstruatie, enkel wat bruinverlies. Normaal gezien heb ik in mijn stopweek een lichte menstruatie. Is het mogelijk dat ik toch zwanger ben?
Als je de pil gebruikt en dan de MAP neemt, ben je niet meer beschermd door de pil tot na de stopweek als je een bloeding hebt gehad. Je moet de pilstrip wel verder afmaken.
Je hebt na de MAP ook geen bloeding gehad?
Ik zou voor alle zekerheid toch een zwangerschapstest doen
ik heb kort na de MAP wel wat licht bloedverlies gehad maar dat was niet zoveel, was licht roze bloed. Mijn apotheker had mij niet verteld dat je niet beschermd bent als je een MAP neemt en de pil daarna blijft doornemen om de pilstrip af te werken?
* extra, dat lichte bloedverlies heeft wel een 2 à 3 tal dagen aangehouden
Dat hoeft je apotheker ook niet te vertellen, het is jou eigen verantwoordelijkheid om de bijsluiter te lezen als je medicatie gebruikt.
En daar staat precies in hoe te handelen en wanneer je weer veilig bent.
Ik heb net eens de bijsluiter van mijn specifieke pil opgezocht en daarin staat er dat er 7 dagen een condoom moet worden gebruikt. Ik zal voor de zekerheid morgen een test doen. Ik vond dit echter een niet zo empathische reactie dus misschien kan je dit meenemen naar de toekomst dat sommige vrouwen heel veel angst en stress bij ervaren en op zo'n moment eerder nood hebben aan erkenning!
Veel vrouwen zouden zichzelf een hoop stress kunnen besparen door zich beter te verdiepen in de werking van de anticonceptie die ze gebruiken.
Ik vind dat dat best gezegd mag worden, gezien de vele vragen die er hier dagelijks over gesteld worden, over situaties die gewoon voorkomen hadden kunnen worden als men iets meer had geweten over de werking en het niet werken van de pil.
Jij mag het niet empatisch noemen, ik zie het als een stukje bewustwording.
Als de MAP wordt verstrekt, hoort de apotheker die info dus wel te geven
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies