Hey,
Allereerst: maandag ga ik meteen naar de dokter. Maar ben een hypochonder en deze keer echt ongelooflijk bang.
Gisterenavond seks gehad, toen ik in slaap was gevallen werd ik wakker en voelde ik wat plakkerigs en bleek dit bloed te zijn. Helder rood bloed. Niets ruw gedaan ofzo. Mijn menstruatie was 28 mei. Ben helemaal in de war… enkele dagen hiervoor ook al eens veel slijm gehad met beetje bruin na toilet. Ik ben niet zwanger, neem geen pil.
Vandaag nog steeds helder rood verlies en ook paar keer donkerrood klein “stolseltje”. Juni 2023 gyn bezoek gedaan met uitstrijkje en ook algemeen onderzoek baarmoeder en eierstokken enzo, standaard preventief onderzoek. Allemaal goed, alleen stond er wel “kleine ectopie”. Is er iemand die iets geruststellend kan zeggen? Iemand die ook wel eens iets soortgelijk voor had waar het geen kanker bleek te zijn? Bedankt…
Toevoeging.. ik sta echt stijf van de stress erdoor vandaag en krijg niets gedaan. Zo bang ben ik. Ieder geruststellend woord is welkom (al weet ik dat een doktersbezoek alleen antwoord kan geven, dat ga ik maandag dus meteen doen).
Ik neem dat er ectropie stond ipv ectopie. Dat heeft met uitbreidend baarmoederslijmvlies te maken naar de baarmoeder mond. Dat kan wel klachten geven, maar heeft niets met baarmoederhalskanker te maken. Ik zou wel een afspraak met de gynaecoloog maken om ernaar te laten kijken
Het is ook wel gunstig denk ik dat mijn uitstrijkje plus algemeen onderzoek exact een jaar geleden prima was?
Er stond kleine ectopie. Misschien een typfout geweest dan…
Maar inderdaad, ik ga zoals ik zei zeker naar de gyn.
Die angst die ik errond voel is zo slopend. Was het al maar maandag.
Over het uitstrijkje van een jaar gelden kan ik zo ook niets zeggen
Het was een uitstrijkje waarin soa en hpv getest werd. Normaal gezien is baarmoederhalskanker een traag proces toch? Ik probeer me wat op te trekken aan het feit dat het vorig jaar allemaal prima was zonder enige afwijking.
Kan zo een tussentijdse bloeding/contactbloeding ook door die ectropie komen in theorie?
Even terugkoppelen!
Intussen ben ik bij de gynaecoloog geweest. Die heeft inwendig gekeken, ook een echo gedaan. Conclusie was alles prima. Ik gaf aan erg ongerust te zijn, waarop zij zei “als ik me helemaal geen zorgen maak, hoef jij dat ook niet te doen”. Nu heb ik daar moeite mee. Er werd geen uitstrijkje gedaan “want vorig jaar was alles prima en ik heb gekeken en alles ziet er perfect uit”. Volgens haar een hormonale schommeling geweest, ze zei dat we geen robots zijn en doorbraakbloedingen ook zonder pil voorkomen.
Wat denken jullie? Kan ik mijn ongerustheid loslaten?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies