Weet iemand wat dit is of herkent iemand zich hierin? Ik heb sinds maart 2020 een spiraal, en inprincipe gaat dat sindsdien (dus al 1.5 jaar) prima, niets geks en regelmatige menstruatiecyclus van 28 dagen waarvan 3-5 dagen ongesteld. Echter had ik nu een cyclus van 42 dagen, en toen ik eenmaal ongesteld werd stopte het ook niet meer. Ik bloed nu al 13 dagen en ben er echt wel een beetje klaar mee… ben ook echt onwijs misselijk en moe, en heb best wel pijn in mijn onderrug. Maar een zwangerschap lijkt me niet het geval, want ik heb een spiraal en bloed dus wel.
Heyhey,
Ik heb ook sinds een jaar een (nieuwe) mirena spiraal. De eerste 4.5j gehad, waarbij ik helemaal geen klachten had en zelfs stopte met menstrueren. De 2e is scheef gaan zitten binnen een half jaar wat gepaard ging met permanente menstuatie en flinke buikkrampen, hoofdpijn en misselijkheid. Nu de laatste heeft een half jaar geduurd voordat überhaupt iets van mijn cyclus zichtbaar werd (ik bleef 'permanent' ongesteld met hooguit 3 dagen zonder bloedingen). Al meerdere malen bij de ha geweest hiervoor, zelfs een echo laten maken of het spiraal wel goed zat (dit was het geval), maar geen verklaring ervoor te vinden. Nu heb ik een redelijk regelmatige cyclus van 28 dagen met 2 weken bloeding en 2 weken vrij van bloeding. Buiten de gebruikelijke ongemakken van een menstruatie, merk ik dat ik (vooral de 2e week van de cyclus) erg moe ben en snel spierpijn krijg. Ik leef dus helemaal met je mee! Vind het voornamelijk vreemd omdat ik geen klachten heb ervaren met de eerste spiraal en nu ineens totaal het tegenovergestelde aan de hand lijkt te zijn 🙁 gezien ik nog jong ben (26j) en er toch langzaam aan een kinderwens op de planning staat, ben ik ook terughoudend met het overstappen op de pil. Hoewel ik weet dat dit ook niet de manier is om door te gaan..