Bedankt voor de reacties.
Ik denk niet dat het een goed idee is om hormonen te gaan slikken. Mijn moeder is aan borstkanker overleden en ik wordt daarop gescreened, en in het ziekenhuis waar ik onder controle ben zeggen ze dat ik het echt niet moet doen, ook niet in de toekomst met eventuele overgangsklachten, ze zeggen daar dat het echt het risico op borstkanker iets vergroot, dus ik heb me eigenlijk voorgenomen echt geen hormonen te gaan slikken.
Wat ik wel heb gedaan is een DivaCup besteld. Tijdens de afgelopen menstruatie ben ik drie keer gaan zwemmen, en alle drie de keren lekte het tampon binnen een uur door, wat nogal genant kan zijn. Hopelijk kan ik met zo'n DivaCup wat probleemlozer sporten/zwemmen ook tijdens onverwachte menstruaties.
Oh, en ik heb de huisarts gebeld, ik heb een bloedarmoede en ook geen schildklier problemen - als het uitstrijkje niets oplevert is de oorzaak dus onbekend...
Het bloedverlies komt dus door een hormonale ontregeling. Dit komt veel meer voor dan je zou denken, vooral in de jaren voorafgaand aan de menopauze. Er wordt weinig over gesproken, daarom weten veel vrouwen dit (nog) niet. De cyclusduur en de hoeveelheid bloedverlies kunnen dus in de loop der jaren regelmatig variëren.
Slechts 30% van de vrouwen heeft een cyclusduur van 28 tot 30 dagen. Het veranderde bloedverliespatroon kan helemaal geen kwaad.
Jah, het is bij mij nooit helemaal netjes regelmatig geweest, en mijn gemiddelde cyclus was altijd 26 dagen.
Ik vind de huidige klachten op zich wel overkomelijk, als ik wel weet dat er niets aan de hand is wat medische zorg behoeft, en ik er ook geen bloedarmoede door krijg - het ongemak neem ik dan wel voor lief, beter dan hormonen slikken, voor mij iig wel.
Ik heb net wat meer informatie gelezen over de DivaCup (ook wel MoonCup genoemd weet ik nu) en ik heb er best hoge verwachtigen van, liefst blijf ik de hele maand door in staat om te sporten en dat schijnt qua bloedverlies wel haalbaar te zijn met zo'n ding.
Zou een zware griep de oorzaak kunnen zijn van hormonale ontregeling? Die griep was net over toen de huidige verkoudheid begon.
het uitstrijkje bleek goed te zijn - ik mankeer dus niets.
De huidige menstruatie deed er netjes een week of 3 over na het einde van de laatste, ik heb goede hoop dattie ook maar een dag of 6 duurt.
Inmiddels heb ik de Diva Cup in huis en tot dusver ben ik er heel erg over te spreken.
tormentilla zie dr. vogel helpt tegen bloedneus, ik heb 15 jaar geleden ernstig bloedverles door begin overgang gehad, enkele druppels hielpen de bloeding te verminderen en ten slotte, ik was er voorzichtig mee, i.v.m respekt voor wat het lichaam nog moet uitzuiveren, stopte de bledingen, waarna menstruatieperiodes meer uit elkaar lagen en onregelmatiger. normaal om de 4 weken daarna 6 weken en weinig,maar ieder lichaaam werkt anders. tormentlla was echt voor mij een wondermiddel.
Lees ook:
Overvloedig vaginaal bloedverlies
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU8c.htm
Onregelmatig vaginaal bloedverlies
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU8b.htm
Ben een vrouw van 42 en ben al ongesteld sinds 18 augustus dus best lang ben nog niet bij de huisarts geweest maar de keren daarvoor was me menstruatie ook heel onregelmatig en nu duurt het dus al ongeveer 3 weken lang het is wel heel klein beetje dus vroeg me af of het misschien een overgang klacht is of dat het misschien iets anders is kunt u me misschien paar mogelijkheden opnoemen waardoor het zou kunnen komen en of ik me zorgen zou moeten maken. Ps. Me moeder was maar ook 36 toen ze in de overgang was
Het zouden heel goed overgangsklaovergangsklachten kunnen zijn.
Ga in jeder geval naar de huisarts
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
En zou het ook een erngistigere oorzaak kunnen hebben ?
Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden
Goeiemorgen tandor, me moeder is ook 42 jaar oud en was ongesteld van 18 aug t/m 22 aug en sinds gister is ze weer ongesteld is dat iets wat met de overgang te maken zou kunnen hebben? Ze heeft namelijk gelezen dat je al vanaf je 40ste zulke klachten kunt krijgen en ook was ze die maanden hiervoor ook onregelmatig een keer was ze 2 weken te laat maar ze is wel hiervoor altijd regelmatig ongesteld geweest verder heeft ze er geen andere klachten bij. Kan dat een erngstige oorzaak hebben of is het meer een overgangsklacht.
Dat zou een overgangsklacht kunnen zijn, maar ze zou er wel even mee naar de huisarts moeten gaan
Kan het tussen rijds bloedverlies zijn of is dat alleen dat je even bloed en dan niet meer want ze is nu wel echt ongesteld
Het is zeker tussentijdsbloedverlies. Ze menstrueert immers tussen 2 menstruaties in.