Beste mensen, dit is mijn stopweek en ik ben al 4 dagen overtijd. Ik heb sinds vandaag diarree maar ben al een paar dagen misselijk. Maar mijn zwangerschapstest was negatief.
Kan dit normaal zijn of kan het ook zijn dat ik te vroeg ben geweest met de test en alsnog zwanger kan zijn ?
Als je de pil goed slikt, is er eigenlijk geen reden om te denken dat je zwanger zou zijn. De hoeveelste dag van de stopweek heb je nu?
ik ben 4 dagen overtijd maar dit is ook mijn 1e maand dat ik ben begonnen met de pil..
op welke dag van de stopweek ben je nu? Als je pas een maand bezig bent met de pil is het niet zo raar. De bloedingen kunnen dan nog wel onregelmatig zijn
hallo
ik heb de pil niet elke dag op vaste tijdstippen genomen en 1 maal vergeten maar iets nab12 uren terug ingenomen (2pillen op 1 dag) kan het zijn dat ik zwanger ben?
Hoi,
Als ik moet stoppen met mijn pil dan duurt het ongeveer 3 tot 4 dagen na het slikken van de laatste pil dat ik ongesteld word. Bij mijn vorige pil was het 4 tot 5 dagen. Dus is niet zo gek nee met de pil. En ieder lijf is anders. Misselijkheid en diarree hoort er allemaal bij. Staat tenminste bij mij in de bijsluiter wel in het lijstje van bijwerkingen.
Het is alleen wel zo dat je niet onregelmatig de pil moet gaan slikken. Dus als je hem 1x vergeten bent dan is hij al niet meer betrouwbaar. Als je er dan op 1 dag 2 slikt dan breng je je hele hormoonhuishouding in de war want dan krijg je het dubbele binnen van wat je normaal pakt. En dat is zeker de 1e 3 maanden niet verstandig om te doen want een pil heeft minimaal 3 maanden nodig om goed te gaan werken. Dat heeft mijn dokter mij verteld. Daarom moet je hem ook de 1e 3 maanden op de juiste manier gebruiken en geen enkele keer vergeten. Het tijdstip maakt niet zoveel uit, als je maar niet eentje ´s avonds pakt en dan de volgende in de ochtend al. Nee, dan moet je wel iedere avond een pil pakken en niet de ene keer ´s avonds en de andere keer ´s ochtends. Als je besluit om hem elke dag ´s avonds te nemen dan maakt het tijdstip ´s avonds niet echt uit. Al is dat de ene keer om 18.00u ´s avonds of de andere keer rond 23.00u ´s avonds. Als het maar ´s avonds is. En dat geld ook als je hem in de ochtend neemt of de middag. Als het maar ochtend of middag is.
Als je het niet vertrouwd, dan ga naar de dokter. Een bezoekje teveel aan de dokter is altijd beter dan een bezoekje te weinig.
Succes!
Hey, dankje voor je reactie.
ik heb sinds gisteren mijn regels, maar eerste keer heb ik ze de vierde dag gekregen in mijn stopweek. Normaal gezien de tweede altijd. Ik had een test uitgevoerd maar toen was het negatief, maar aangezien ik vrij laat mijn regels heb gekregen is het mss te vroeg geweest met te testen. Als ik zwanger zou zijn heb je dan dezelfde bloedverlies met de pilgebruik of is het dan toch wat anders van kleur en hoeveelheid? Ik heb morgenavond een afspraak bij de dokter maar blijf maar antwoorden zoeken ook hier.
Alvast bedankt
Ik denk dat je je daar toch niet druk over moet maken. Je menstruatie kan best wel eens wat later in de stopweek komen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Met kerst ben ik misselijk geworden en ben maandag me laatste pil geslikt. Ik ben bang dat ik zwanger ben door de misselijkheid. Maar wat ik had gehoord is dat dit een bijwerking van de pil is klop dat en kan iemand mij hier meer over vertelken
Van misselijkheid wordt je niet zwanger. En als het een bijwerking van de pil zou zijn had je al weken misselijk moeten zijn.
Misschien had je te veel gesnoept of gegeten waardoor je misselijk was.
Oké dankuwel.
Nog een kleine vraag ik om het beter te weten.
Ik heb seks gehad met mijn vriend op Sinterklaas en was 3 dagen daarvoor begonnen met de pil. En met kerst werd ik misselijk vooral in de avonden en ben nu dus nog niet ongesteld in de stopweek na maandag de laatste pil te hebben geslikt is dat erg
Als je op de eerste dag van de menstruatie met de pil bent gestart is er niets aan de hand als je de pil verder goed hebt gebruikt.
Je hebt maandag de laatste pil genomen en het is nu pas woensdag... De menstrauatie in de stopweek komt ergens in de stopweek, maar dat hoeft niet meteen na 1 dag te zijn. Dus gewoon even rustig afwachten
Maar anders een test doen of ik zwanger ben of is dat niet aan de oorde
Het is pas de tweede dag na het stoppen van de pil.... Wacht nou gewoon even rustig