ben nu 3 weeken cold turky gestopt en ben best wel tevreden ben weer scherp soms wel een beetje opvliegerig maar hou daar rekening mee,wat ik niet snap dat er mensen tussen staan die er zo ziek van zijn,waar ligt dat nou aan
Dat is een goede vraag.......
Niet bij iedereen heeft een middel dezelfde uitwerking. Dat geldt ook voor het stoppen. Daarnaast zijn er nog veel meer andere factoren. De aandoening waar het middel voor gebruikt is, de duur van gebruik, de dosering de gesteldheid van het lichaam en zo kan ik nog even doorgaan. Helaas komt er niet iedereen zo makkelijk vanaf......
Enig idee hoe het staat met de afbouwstrips van Venlafaxine?
Helaas is daar nog geen nieuws over.
Tellen en/of afwegen van de korreltjes is volgens mij een goed alternatief voor de afbouwstrips.
Zelfs eigenlijk een beter alternatief omdat daarmee nog langzamer en met nog kleinere stappen afgebouwd kan worden.
De afbouwstrips voor paroxetine lijken namelijk helaas nog te snel te gaan voor sommige mensen.
Klaas
Ik zou niet weten wat een beter alternatief is dan korreltjes tellen, zelfs over op vloeibaar zou ik niet doen....ik minder nu elke week met 3 korreltjes, zelfs dat merk ik al, dus als dat te moeilijk gaat dan worden het er 2 en ik vermoed de laatste 40 weken maar 1 korreltje per week, wat een troep is het toch...pff...ik zit nu op 87 korreltjes, ca 23 mg en ik merk wel dat mijn gevoel al minder afgevlakt is....
Hoi allemaal, ik ben dus druk bezig met zeer langzaan afbouwen, heeft iemand nog tips voor voedingssuplementen die hier ondersteunend in kunnen zijn?
Je hebt er niet bijgezet welk medicijn dat je gebruikt. Maar ik neem aan dat het Venlafaxine (Efexor) is.
[quote]Mijn huisarts zei tegen me: neem maar om de dag een capsule en na een aantal maanden stop je er mee. [/quote] Dit is natuurlijk het domste en on-verantwoordelijkste advies dat een arts kan geven.
Lees de andere berichten in dit topic.......( ik heb je bericht verplaats naar het juiste topic)
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Inderdaad een uitermate onverantwoordeiljk en feitelijk misdadig advies.
Iedereen die oook maar iets weet over SSRI/SNRI gewenning, verslaving en ontwenning sweet dat idat dit levensgevaarlijk is! En als hij er niets over weet moet hij het niet voorschrijven!!!
Als je deze pagina's goed doorleest weet je wat je wel en vooral niet moet doen. En dus zeer zeker inet on de andere dag slikken! Dat heeft trowuens ook in medische tijdschriften gestaan:
Deze arts zou ik meteen weggaan! En hem ook vertellen waarom.
Het wordt de hoogste tijd dat artsen eens stoppen met het verwoesten van menselevens door deze rommel als zijnde niet verslavend voor te schrijven en mensen daarna het verderf in te storten met dergelijke levensgevaarlijke en onbruikbare "afbouwschema's".
Klaas
Hallo, ja het gaat inderdaad om Efexor. Ze hebben me bij de apotheek ook al eens Venlafaxine in de maag willen splitsen, echter er zit voor mij tenminste, een groot verschil tussen Venlafaxine en Efexor. Ze beweren maar gewoon dat het het zelfde is. Is echter niet zo. Ik deed met Venlafaxine bijna geen oog meer dicht en nadat ik een brief van de huisarts had gekregen dat ik er niet tegen kon kreeg ik weer Efexor.
Groetjes, Giovana
Hallo,
Ik ben Venlaxafine 150 mg afgaan bouwen. Zit nu op 30 korrels. Ik bouw elke 2 weken met 10 korrels af. Dit is mijn 3e poging om af te bouwen. Slik sinds januari 2000. Bij de eerdere pogingen om te stoppen kreeg ik ook last van Brain-zapps en heftige emoties, dus gaf ik het elke keer maar weer op want zo wilde ik niet leven. In februari kwam ik in contact met 'The Road Back'. Kijk op http://www.dewegterug.nl/. Het bestaat al lang en vind het jammer dat dit niet eerder op mijn pad is gekomen. Brain-Zapps voorkom je door OMEGA3 in combinatie met supplementen JNK, Neuro Endure Mini en Vitamine E te slikken, deze laatste is nodig bij Omega3 omdat als je visolie slikt je vitamine E daalt. Ook vitamine D is enorm belangrijk. Ik heb na elke 2 wekelijkse stap met afbouwen alleen last van spierpijn in mijn nek en schouders voor de rest niets! En ik kan je zeggen dat ik uit een heel diep dal kom!!!!! Het boek op de voorbereiding kun je downloaden, gratis. Het is echt geweldig en weet zeker dat ik over 2 maanden van de Anti-depressiva verlost ben!!!!! Dit wilde ik even delen met jullie en hopelijk vinden jullie de weg eerder dan dat ik hem gevonden heb, succes!
Fijn dat je iets hebt gevonden (de weg terug) wat je heeft ondersteund anoniem...ik vind het alleen dan weer jammer dat al die voedingssupllemensten zo duur zijn en dat je eigenlijk naar een orthemoleculaire arts moet om te kijken welke verhoudingen etc. op jouw van toepassing zijn....
Ik ben sinds een week of 5 aan het minderen met 3 korrels per week (10% in een keer was teveel en voordat ik op de 5% overga, wilde ik eerst dit proberen), zit nu op 66 korrels, en lichamelijk gaat het oke maar begin weer echt sombere buien/ dagen te hebben waarin ik niet vooruit te branden ben...ook slapen gaat moeilijker.is dit herkenbaar? Hoort het er gewoon bij of gaat de afbouw toch te snel? Als ik lach lach ik ook weer echt (er) en ben ook minder afgevlakt....slikt iemand er nog visolie oid bij?
Lees 350mg seroqueel voor schizofrenie in de 2e alinea.
Vanmorgen ben ik vergeten de dagelijkse dosis van 75mg in te nemen, dus ik heb net een half lege capsule ingenomen. Maar wat doe ik nu met de overige korreltjes? Ik durf ze niet zomaar weg te spoelen...
@Barretje, ben je aan het afbouwen dan? Ik snap niet wat je punt is.
Overtollige korretljes kun je gewoon bewaren en gebruiken voor het vervolg van het afbouwproces.
En wat je moet doen met eventuele resterende korretljes/capsules als je helemaal bent afgebouwd is wel het minste probleem dat je hebt als je nog aan het afbouwen bent...
Klaas