Ik heb al 3 maanden gebroken paniekerige nachten.
Hele dag paniek
Niet uit te houden.
Advies is blijven afbouwen omdat diazepam nooit iets voor mij heeft kunnen betekenen.
De lorezapam was enorm heftig.
Ik voel mij gevangen.
Hi Ailee, wat ik zo lees past bij quetiapine. Eerst verergert het voor het beter wordt. Ik heb ze ook gehad maar ik voelde me een zombie en ben er per direct mee gestopt. Ook al was het advies even doorzetten. Niet gedaan. Het is een anti psychoticum met een waslijst aan bijwerkingen. Wat vreemd dat ze je in het ziekenhuis niet helpen! Ik vind de combinatie met 6 diazepam ook vreemd. Die heb je dan voor overdag? Het werkt lang door dus ik kan me jouw gevoel voorstellen. Op je strepen staan en je behandelend arts zal met een ander voorstel komen.
De bijwerkingen: Mogelijke bijwerkingen
Zoals bij veel medicijnen, kan quetiapine bijwerkingen hebben. Enkele mogelijke bijwerkingen zijn:
• Slaperigheid en vermoeidheid
• Gewichtstoename
• Duizeligheid en lage bloeddruk
• Veranderingen in cholesterol- en bloedsuikerspiegel
• Bewegingsstoornissen
Ik hoop dat je snel een andere oplossing vindt in overleg met je arts.
Groetjes, Sanne.
Beste Aliee,
Het grote probleem bij jou is dat je veel te snel afbouwd. Vandaar al jouw klachten, dat zijn duidelijk ontwenningsverschijnselen bij een te snelle afbouw. Ook de omzetting naar diazepam moet in etappes gebeuren. Quetiapine is niet de oplossing. Kijk op internet naar de Asthon Manuel, die is te downloaden in het nederlands. Daarin staat precies hoe en hoe veilig je kunt afbouwen.
Ik denk dat je klachten terug zijn waarvoor je de medicijnen bent gaan gebruiken, ze onderdrukken de klachten op dat moment maar oplossen doen ze niks van het onderliggend probleem en dan daar bij dan nog wat onttrekkingsklachten. Ik denk dat je andere hulp nodig hebt dan medicijnen. Bespreek met je huisarts of het niet raadzaam zou zijn als je eens met een psycholoog praat
Ik slaap namelijk niet alleen op de quitapine
Dus tijdens de afbouw heb ik dalijk een quitapine afhankelijkheid
Zonder dat ik slaap en met allle ellende van symptomen
Je hele lichaam en zenuwstelsel is in de war omdat je niet op de juiste manier afbouwd. En geloof me je bent echt niet de enige die heftige klachten heeft. Ook tijdens afbouwen.
En artsen en psychiaters hebben geen idee, die laten je ook te snel afbouwen. Nogmaals download de Asthon Manuel op internet, dan wordt je veel duidelijk en is zeer helpend. Meer pillen slikken brengt je alleen maar van de regen in de drup. Je kunt alleen herstellen door langzaam te minderen en te luisteren naar je lichaam. En veel geduld te hebben. Ook slapeloosheid hoort erbij. Dat hersteld ook. Veel sterkte.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Mirtazapine is een wat lichter middel. Maar jouw arts weet wat goed voor jou is. Dit is een antidepressiva die ook de slaap bevorderd.
Dus ik zou weer moeten opbouwen en opnieuw beginnen nee toch?
Ik bouw m’n laatste 6mg af nu in 5 dagen, de angst er paniek is toch al ondragelijk sinds ik de diazepam slik.
Mn angst was echt niet zo erg toen ik ermee begon.
ik gebruikte het alleen voor in te slapen.
Mensen zijn ervan overtuigd hoe sneller ik afbouw hoe sneller ik beter wordt.
Ik zelf weet het niet zo zeker.
Maar er wordt gezegd zsm het gif uit je lijf en dan ga je je gauw weer goed voelen.
Lieve Ailee.
Stabiliseer nu op die 6 mg tot je je weer wat beter voelt. En ga dan in kleine stapjes om de 14 dagen minderen. Je klachten worden alleen maar erger als je het te snel doet. En verhogen is helemaal niet goed. Dan kunnen je klachten alleen maar erger worden. Mirtazapine zou inderdaad kunnen helpen om te slapen, maar hooguit 7,5 mg, een half tabletje. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat je dat ook weer langzaam moet afbouwen. Ik ben zelf ervaringsdeskundige, dus weet wat je nu voelt.
De mensen om mij heen zijn er van overtuigd dat ik door moet met de afbouw ondanks hoe ik me voel.
Ik kan wel stabiliseren op 6mg maar ik voel de hele dag enorme pijn van de angst en paniek.
Het is niet uit te houden.
Ik heb me nooit goed gevoeld op de diazepam.
Dus ik weet gewoon niet wat ik moet doen nu.
Ik zou over een paar dagen klaar kunnen zijn.
En iedereen zegt dat het dan beter zal worden vanaf het moment dat ik niks meer neem.
Dat ik vanaf daar aan mijn herstel kan werken.
Maar ik zelf sta daar niet achter, ik voel wat ik voel en ik voel dat het niet oké is.
Maar het is onmacht want ik heb een gezin en een man die hamert op een nog snellere afbouw.
Mvg Tiffany
Hoe lang zit je nu al op de diazepam. Kan zijn dat de omrekenfactor niet goed is geweest. Dat je te weinig diazepam hebt gekregen. Dan krijg je dus meer klachten. Hoe lang sta je nu op 6 mg diazepam. En van hoeveel en hoe snel heb je afgebouwd tot 6 mg. Denklachten die je hebt horen echt bij de afbouw en kun je niet forceren door snel af te bouwen. Doe dat aub niet. Ik mag je helaas niet verwijzen naar sites waar je afbouwschema kunt krijgen. Ik heb zelf 7 maanden afgebouwd van 12 mg diazepam. En dat ging niet makkMaar ben er nu 10 maanden vanaf. En ga nu heel langzaam vooruit. Het kan wel 6 tot 18 maanden duren. Alleen geduld en veel steun van je familie helpt. Jij kunt hier echt niks aan doen dat je je nu zo voelt. Je kunt taperingstrips vragen bij regenboogapotheek. En ook advies krijgen hoe snel het beste af te bouwen. Helaas vergoed de ziektekostenverzekeraar deze niet.
Zoek op internet naar Asthon Manuel. Dan lees je hoe je verantwoord kunt afbouwen en wat je kunt verwachten. Ook handig voor huisarts en je familie. Want dan kunnen zij ook lezen hoe moeilijk het is om af te bouwen. Het is van een arts die een kliniek heeft gehad voor afbouw benzodiapines en mensen heeft begeleid bij afbouwen en wat je kunt verwachten.
Veel liefs en sterkte van mij.