Ik slik tegen mijn hooikoorts klachten fexofenadine. Maar nu heb ik door de antidepressiva de laatste dagen erg veel last van rusteloze benen. Pas over 1,5 week weer een afspraak met mijn behandelaar. Nu heb ik eerder met dit bijltje gehakt en kreeg toen van iemand de tip dat cetirizine kan helpen bij rusteloze benen. Dat was in de winter en dan slik ik geen fexofenadine dus heb ik de cetirizine ingenomen in de avond.
Maar nu slik ik dus de fexofenadine wel. Kan die cetirizine daarbij? Of kan ik beter even 1,5 week stoppen met de fexofenadine?
Beide zijn middelen tegen hooikoorts/allergieën, mijn vriend heeft de fexofenadine voor als de cetirizine niet werkt.
Ik zou even je huisarts of apotheek bellen en overleggen of ze samen gebruikt mogen worden of welk middel alleen en in welke dosis jou beide klachten zou kunnen tackelen.
Ja ik weet dat beide middelen tegen hooikoorts zijn. Cetirizine werkt voor mij niet voldoende, vandaar de fexofenadine.
Maar ik heb 10 keer liever traanogen en een snotneus dan die rusteloze benen!
Mijn vriend heeft het idd ook voor als de cetirizine niet helpt en de fexofanadine sterker werkt
Daarom zou ik ze niet samen nemen, maar de één ipv de ander lijkt mij geen probleem, dat doet hij ook.
Of als hij veel klachten heeft neemt op het moment van de volgende dosis cetirizine, het andere. Maar niet tegelijk, hij wordt er dan duizelig en wazig in zn hoofd van.
Als het antidepressivum de oorzaak is van de rusteloze benen, kun je dat niet oplossen met cetirizine want dan zou de fexofenadine hetzelfde effect moeten hebben.
Hoe lang gebruik je het antidepressivum en welk middel?
Bijzonder. Ik kan wel op andere topics reageren maar niet onder mijn eigen??
Je hebt nu toch een reactie geplaatst zie ik
En bij meer tekst lukt het niet
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dat komt omdat de inhoud van je bericht sterk lijkt op de inhoud van een eerder bericht in dit topic.
Ah op die manier.
Nouja ik gebruik dus 10 mg sinds oktober. Welk middel staat in mijn eerste bericht vermeld.
Van een behandelaar met een medicijn aantekening heb ik destijds dat advies gekregen van de cetirizine. Het zou een bijwerking zijn dat het helpt tegen rusteloze benen.
Ik skip morgenochtend de fexo en neem die dan morgenavond in in de hoop dat het helpt.
Het is zo vervelend om tot 2 uur of soms nog later wakker te liggen en dan om 7 uur op je werk moeten zijn.
Vanavond ben ik een rondje wezen joggen met mijn vriendin, tot nu toe nog geen last...
Je kunt het proberen