Ik slik ivm uitzaaingen borstkanker oxycodin 5 Mg retard (uitgestelde werking) en voor doorbraak pijn ook indien nodig 5 Mg kortdurend. Echter ik gebruik ook thc weet iemand in hoeverre dit elkaar bijt?
Dat is geen goede combinatie... ze kunnen elkaars werking beinvloeden.
Tandor dank, ik welke zin? Op pcychisch vlak ook? Als ik meer oxycodin slik ben ik zombie. Ik Vlakaf. Wil er ook echt vanaf maar pijn belet dat nu. Maar daardoor durf ik ook niet thc op te hogen terwijl ik denk dat die ook pijn kan doen afnemen?
Zeker ook op psychisch vlak... Het is lastig om daar een juiste keuze in te maken. Je zou het moeten proberen... maar het beste zou zijn, om de oxy te minderen als je de thc ophoogt. Als de werking van de THC voldoende is
Hallo Bacherel,
Het is me een raadsel waarom artsen bij voorkeur oxycontin of oxycodone voorschrijven, in plaats van bv 'gewone' morfine(al of niet met vertraagde afgifte). Artsen hebben hun eigen deskundigheid en ze kunnen soms wonderen verrichten, dat respecteer ik nadrukkelijk. Wat echter nooit uit het oog verloren mag worden is het feit dat artsen ook soldaten zijn in het leger van de ongezond machtige farmaceutische industrie. Als artsen vreemde keuzes lijken te maken, ligt de verklaring daarvan meestal in de relatie met die industrie. Daar heb ik nadrukkelijk geen enkel respect voor.
Ik gebruik al zo'n twaalf jaar bijna dagelijks morfine tabletten (5x10mg=50 mg per dag, soms meer, soms minder dit is afhankelijk van de pijn die dag) Het zijn morfine tabletten met vertraagde afgifte. Hiermee is de pijn redelijk hanteerbaar geworden. De pijn is er altijd maar met morfine zijn de 'scherpe randjes' eraf.
Ik heb geen last van verstoppingen en als ik een dag niets slik, heb ik geen ontwenningsverschijnselen zoals je bij oxycontin wel zou hebben. Ook treed er geen gewenning op, ik slik al jaren dezelfde dosis. Misschien is dit ook iets om te overwegen voor jouw situatie?
Verder vraag ik me af hoe je de thc neemt (roken, verdampen, als thee of op een andere wijze via de maag?) Het maakt nogal verschil. Maar wat nog veel meer verschil maakt is waar je thc vandaan komt. Uit de koffie-shop zou ik ten zeerste afraden want die kopen het van(meestal criminele) kwekers die het niet zo nauw nemen met de kwaliteit, zij kweken puur voor het geld en gebruiken allerlei middelen(pesticiden, anti-schimmelmiddelen etc.) die zeer ongezond kunnen zijn maar die de winst maximaliseren. Dan blijft zelf kweken over of de mogelijkheid het op recept van de apotheek te kopen. Deze optie is veel veiliger, maar ook zeer kostbaar.
Het combineren van thc met morfine-achtigen. Er is voor zover ik weet nooit echt goed onderzoek naar gedaan, het enige wat bekend is, is dat mensen er misselijk van kunnen worden. Dit zal ook afhangen van je voedingstoestand, op een lege maag komt alles harder aan en zou je eerder misselijk kunnen worden.
Ik heb zelf ook ervaring met de combinatie en het heeft bij mij nooit negatieve effecten opgeleverd.
Het belangrijkste wat ik in mijn situatie heb geleerd over het leven met chronische pijn is dat de beleving van de pijn een zeer subjectief gebeuren is.
Als je ervan uitgaat dat je altijd ongeveer dezelfde pijn hebt, merk je dat de beleving van de pijn zeer sterk kan verschillen. Als ik bv een wat minder goede periode in mijn leven doormaak, dan beleef ik meer pijn, het lijkt alsof mijn focus meer op de pijn gericht is en dan neemt het een grotere plaats in. Als het dan weer iets beter gaat, lijkt de pijn af te nemen.
Ook valt het me op dat als ik een andere pijn heb (hoofdpijn, kiespijn oid), de pijn in mijn handen minder lijkt. Afleiding lijkt dus een middel te zijn om minder pijn te beleven.
Toch best weer een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt!
groet,
Christopher
Ik heb osteoporose ingezakte rugwervels. Momenteel ook gebroken slik 6 keer om de 4 uur 5mg oxycodon zou ik graag willen weten of ik daarbij wietolie met thc van een goede kweker dus have olie mogen gebruiken. Hoop dat iemand mij goede en eerlijke raad kan geven tegen de helse pijnen. Vr. dank
Als je de eerder gegeven antwoorden leest, zie dat dat geen goede combinatie is.
Je raadpleegt ook geen arts op dit forum, bespreek met de huisarts of de huisartsenpost wat eventueel andere of betere pijnstilling zou kunnen zijn als wat je nu gebruikt niet voldoende is.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies