Hallo,
Wat een verhaal zeg! Ik dacht dat ik het al zwaar te voorduren had maar dit slaat alles! Ten eerste vind ik het heel erg goed dat je dit met ons deelt, ten tweede geef niet op want je hebt nog een leven voor je. Ik weet dat de moed je in de schoenen zakt maar geef niet op want je kan het leven toch niet van je laten winnen. De beste wraak is door te genieten van je leven (klinkt raar maar denk er maar is over na). Kijk hier eens naar waarbij de maag helemaal word vervangen http://www.springerlink.com/content/6uk4dkwl820ldg79/ dus geef niet op kerel! Ik ben ondertussen alles aan het kwijt raken door mijn medische klachten, huis, vriendin en heb schulden enz. Heb geen familie of ouders die me steunen. Alles wat ik was ben ik niet meer en weet niet of dat ooit nog goed komt maar ik blijf vechten voor mijn leven maar geef soms ook de moed op en heb zelfs een paar keer geprobeert om maar gewoon te stoppen met leven. Dit was een slecht idee alhoewel het goede oplossing zou zijn in de simpele zin. Heb dit uit mijn hoofd gezet en ben alles op alles aan het te zetten om te kunnen genieten van de jaren die nog gaan komen. Ik hoop dat ik je een beetje positieve energie heb gegeven en dat er nog mogelijkheden zijn. Wat betreft dat je vroeger er om moest lachen is niet erg want het mooie is dat een mens kan veranderen en leren!
Groeten Mike
bedankt voor je positieve inbreng Mike.
de sterkste mensen zijn diegene die zich het best kunnen aanpassen aan een situatie.
ik zou graag willen dat artsen zich eens realiseren wat voor een impact maagproblemen hebben in een leven.
net als jij sta ik aan het randje van de afgrond,zelfs na twee operaties.
ik ga ook alles verliezen,mijn huis,mijn dieren en mijn huwelijk is helemaal stuk.
maar ook ik geef het niet op....
veel sterke Mike en alle mensen die het nodig hebben.
Hallo mensen,
ik ben in januari 2009 geholpen in Arnhem bij dr. Wahab. Ik slik al meer dan 10 jaar pillen tegen zuurbranden. Ik had, zo bleek, een opening van ca. 2 cm wat goed te opereren viel met het esophyx-systeem.
Op zich heb ik niet zoveel last gehad van de operatie alleen mijn klachten zijn nog niet over.
Het gebruik van 40 gr. nexium heb ik meer dan een 1 jaar kunnen halveren naar 20 gr. echter de laaste tijd neem ik toch weer vaak 40 gram per dag en ik kan daar mee leven tot nu toe. Uiteraard moet ik wel nog steeds op mijn eten en drinken letten want dat is nog steeds een ramp. Ze zijn nu in Arnhem al bijna een jaar aan het diskussiëren of ze wel nieuwe operaties moeten doen gelet op de totale resultaten. Uit het onderzoek tot nu toe blijkt dat bij 40% van de patiënten de operatie goed is gelukt, bij 40% is het zo maar half/half (wat bij mij dus het geval is) en 20% is gewoon mislukt. Ik kom in principe in aanmerking voor een tweede operatie maar ik heb het idee dat de verzekeringsmaatschappijen dit plan tegenhouden. Dus steeds maar weer afwachten is het devies. De husarts geeft aan dat ik beter meer nexium kan slikken maar zelf heb ik het idee dat het mijn lichaam aantast. Met name al mijn gewrichten worden steeds zwakker (kraakbeenslijtage dus artrose). Ik ben benieuwd of meerdere mensen daar last van hebben.
Ik weet niet of dat andere operatiemethode beter is maar ik loop daar wel aan te denken.
Hoi,
Ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest.
Maar de verhalen zijn schrijnend...
Het valt niet mee om na mislukte operaties overeind te blijven!
Maar jullie moeten blijven vechten, mij is het ook overkomen,eerst esophyx,waar het allemaal mee begonnen is, en daarna nog een aantal operaties, waaronder de nissen, en een 5 tal oprekkingen. tenslotte kon ik niets meer eten, en leefde op drinkvoeding, die niet aansloeg.
er werd nog een spierafwijking ontdekt in de slokdarm, waardoor het eten niet doorzakt.
Mijn huisarts heeft me doorgestuurd naar een professor in het buitenland, die zich erover gebogen heeft, en mij geopereerd heeft, en de hele operatie los heeft gemaakt, waardoor ik nu weer vloeibaar kan eten, alles uit de blender..
het is nog niet alles, en het herstel is zwaar, maar ik kan alweer meer als voor de operatie, terwijl hij me wel zei dat het 10% slagingskans zou zijn, doordat het helemaal verkleefd is, maar had geen keus meer, die lange strijd om weer te kunnen eten had zolang geduurt.
ook heb ik thuis een gezin met kinderen, en een man, die veel moet meemaken met mijn gezondheid, maar we proberen te genieten van de mooie dingen,
die wel gaan. maar het blijft een strijd...
ik wens jullie succes, en geef niet op.
groetjes
Dank je voor het delen van jouw ervaring. Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig deze ingreep succesvol uit te voeren.
Twee jaren geleden ben ik door Dr. Bouvy van het AZM geopereerd aan een reflux dmv de esophyx procedure. Mijn reflux is het gevolg van een kleine middenrifsbreuk.
Ben er sinds kort achter dat ik ook LPR heb naast GERD en het vermoeden bestaat dat dit veroorzaakt wordt doordat de breuk verergerd is tgv de operatie. Mijn maag zit veel te hoog, drukt op het middenrif en zo ontstaat druk op de bovenborst en de keel. Ik wil dit nu verder laten onderzoeken en mij is een hersteloperatie aangeraden. Zijn er mensen die de esophyx ongedaan hebben laten maken? Wat zijn jullie ervaringen?
Lees ook:
Scheurtje middenrif
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/52671-Scheurtje-in-het-middenrif.html
Maagoperatie door de slokdarm (met Esophyx)
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/58968-Maagoperatie-door-de-slokdarm-met-Esophyx.-Logboek-over.html
Ik ben precies 1 jaar geleden geholpen met de EsophyX. Na ja, geholpen.. In mijn beleving zijn de klachten ook verergerd. Het typische is echter dat de gastroscopie laat zien dat ‘het gat’ dat eerder zichtbaar was tussen einde slokdarm en begin maag nu dichtzit…
Toch even kort wat achtergrond info. Pakweg 5 jaar geleden had ik een aantal maanden enorme stress, van een paniek niveau. Ik kreeg spontaan zware refluxklachten. Onderzoek (gastroscopie) wees een middenrifbreuk uit, in ieder geval een te grote opening tussen einde slokdarm en begin maag. Ik kreeg medicijnen, maar ook een rustiger leven en na ongeveer 5 maanden was ik klachten vrij. Ik hoefde zelfs geen medicatie meer… Na 2 jaar veranderde mijn levenssituatie weer. Ik kreeg een baan met veel verantwoording en ook een kind (alhans mijn partner dan ;-). Stress na toe en na 1 jaar waren de refluxklachten er weer. Medicijnen hielpen op den duur ook niet meer en ik leefde continue is stress over werk, thuissituatie met kind dat nogal heftig was vond ik en gezondheid ivm aanhoudende klachten. Uiteindelijk de EsophyX gedaan, maar de klachten zijn daarna dus verergerd.
Ik vertel deze achtergrond omdat ik een 1:1 relatie zie tussen stress en refluxklachten. Stress zich uitend in een gespannen houding, continue gespannen spieren en het effect daarvan op mijn maag. Ik zie deze klachten ook als bron van de vele reflux. Wat mij echter opvalt, is dat voor de EsophyX in rustmomenten de klachten minimaal of weg waren, maar na de behandeling altijd aanwezig, ondanks dat een gastroscopie laat zien dat ‘het gat’ dat eerder zichtbaar was tussen einde slokdarm en begin maag nu dichtzit… Ook een lastige discussie bij de internist omdat het optisch ok is, en bij zuurmetingen minimaal (mijn probleem is dat mijn klachten ALTIJD minder zijn als ik zo’n sonde in heb. Ik voel me dan ook gewoon niet zo lekker en kan nu eenmaal niet doen alsof ’t iedere andere dag is). Enfin, het ziekenhuistraject lijkt nu ten einde, en de stress is ook nog niet over. Ik vraag mij ook af hoeveel mensen dit herkennen. Het zou goed kunnen zijn dat stress ook bijdraagt aan een slechter herstel. Het gevoel dat alles niet helpt geeft nl. ook stress en in ieder geval bij mij ook veel klachten. Dat kun je dan ook wel ‘ns in stand houden misschien? Daarnaast blijft de onzekerheid, heeft die EsophyX niet meer kwaad dan goed gedaan? Hoe is de anatomie gewijzigd, zit het middenrif ten opzichte van de maag wel ideaal, wat voor effect heeft dit op de totale afsluiting van de maag of de ademhaling die ook een belangrijke rol kan spelen bij maagproblemen. Het antwoord is vrijwel onmogelijk te achterhalen zo blijkt, artsen vinden dat maar lastig..
Ben sowieso benieuwd of mensen zich hier in herkennen. Succes in ieder geval en bedenk tegelijk dat acceptatie van hoe dingen zijn ook belangrijk is om je als mens rustiger te houden. Het is zoals het is. Dat betekent overigens niet dat je dingen moet opgeven, maar geef jezelf ook wat ruimte! 😉
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Overigens, mocht er meer bekend zijn over een hersteloperatie.. Ik ben benieuwd of iemand een chirurg zo gek krijg. Ik ken alleen 't verhaal dat een Nissen na EsophyX de EsophyX ongedaan maakt (dat moet nu eenmaal anders lukt de Nissen niet) maar anders doen ze zoiets niet. Zeker niet als de EsophyX als langer geleden is gedaan ivm aangroeiweefsel ofzo?
Lees ook:
Scheurtje in middenrif
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/52671-Scheurtje-in-het-middenrif.html
Maagklepje
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/56279-Maagklepje.html
reflux
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/162877-reflux.html
Zuurbranden en benauwdheid
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/53954-zuurbranden-en-benauwdheid.html
Steken rond hartstreek
http://www.dokter.nl/forum/Hart-bloed-bloedvaten/75175-steken-rond-hartstreek.html
klepje tussen maag en slokdarm
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/54352-klepje-tussen-maag-en-slokdarm.html
Last van de maag en kan niets eten
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/54454-Last-van-de-maag-en-kan-niets-eten.html
Middenrif-breuk
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/53512-middenrif-breuk.html
Het is alweer hele tijd geleden dat ik hier nog mijn verhaal heb gepost, en ik ben weer in een depressieve bui, en dan wil ik mijn verhaal kwijt. Ik ben eindelijk 2 maanden geleden bij de dokter teruggeweest die mij geopereerd had destijds, en inderdaad, de pech is weeral aan mij, er zijn 2 nietjes gelost waardoor ik terug reflux heb. Vermits ik vroeger heel hoge reflux had(188 keer per dag) zal ik nu ook wel terug de helft ofzo hebben van reflux, want ik voel de acid branden in mijn mond soms. Maar ik bijt gewoon door de pijn heen, al is het moeilijk te doen als je s'morgens wakker wordt door de hevige pijnen aan de maag en rug. OP't werk zeg ik niets meer over mijn 'aandoeningen', mensen zijn daarin niet geinteresseerd, mensne willen leuke dingen horen, niet de negatieve dingen die iemand meemaakt. Binnen drie jaar mag ik terug onder het mes, nu hebben ze mij zuurremmers gegeven, en moet ik het daarmee doen,ze denken dat de nietjes gelost waren doordat ik zo'n erg beschadigde slokdarm had, en dat daardoor de nietjes niet stand hielden, enfin, het wordt erger en erger elke dag, en mede door mijn ander probleem, begint het er weer zinloos uit te zien,de fut ontbreekt me omte lachen, ik voel me al geen man, nu nog die reflux erbij, pfff, soms hoop ik dat ik slokdarmkanker of zo krijg zodat ik euthansie kan laten doen en uit het leven stappen, maar aan de andere kant hoop ik steeds dat de wetenschap iets vind op 1 van mijn 2 problemen... hoop doet leven, dat is in ieder geval bij mij zo...
hoi,
hoe gaat het nu met je,en mag ik eens vragen welke operatie;s je al onder gaan heb.ik zelf krijg volgende week te horen wanneer ik geopereerd ga worden met de nieuwe techniek.ik leef ook al twee jaar niet meer en kan niks meer word er zo gek van en wil me leven terug.
nou las ik joun verhaal this niet niks zeg en dan drie keer geopereerd.
zou je mij jou'n ervaringen willen delen met me.
kan ik jou straks vertellen hoe het bij mij verder gaat.
groetjes sylvia
hoi allemaal,
als ik dit allemaal lees,pppffff wat erg zeg.ik weet nu even niet meer wat ik moet doen aangezien ik maandag bij arts moet komen in maastricht voor de nieuwe operatie techniek ze gaan alles met me door bespreken.
wat zouden jullie mij adviseren.iemand nog en tip,wat ik kan mee nemen.
heel veel sterkte allemaal.
hoi allemaal,
ik ben twee dagen geleden geopereerd met een esophyx operatie. De operatie is goed gelukt zoals zij zeggen, ikzelf moet het nog even afwachten,omdat ik nu aan streng dieet zit, ik geloof het pas als ik alles weer kan doen en eten of de klachten weg zijn. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er erg tegen opzag vooral omdat ik alleen maar negatieve dingen gelezen heb erover. Vind het zo erg wat jullie allemaal hebben moeten doorstaan en nu nog. Ik weet wat maagzuur voor impact in je leven heeft, ik had ook geen leven meer en had zoiets dit is mijn laatste redmiddel en hebben mij beloofd als dit niet zou werken zou ik als nog de oude techniek krijgen, de nissen. Ik houd jullie op de hoogte hoe het nu verder met me gaat en dadelijk zonder maagzuurremmers. Is er iemand die vragen heeft. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en beterschap, en laat de moed niet zakken door deze stomme lichamelijke aandoening, ergens moet er iemand zijn die jullie kan helpen laat jullie je niet afschepen.
groetjes Sylvia
Hoi allemaal, hier ben ik weer, jurgenBE, na lang lijden, is het nu zo erg dat ik niet meer op mijn maag kan liggen s'nachts en nat in het zweet wakker wordt. Is er iemand die mij kan vertellen (want ik ben in Brussel geweet voor de esophyx operatie) hoeveel de operatie in totaal in Nederland bij dr Bouvy kost? In Brussel vragen ze ook nog es 300% erelonen waardoor je van het zioekenfonds van 240€ slechts 35 € terugkrijgt, schandalig en ik kan mij dat allemaal niet meer permitteren, daarmee dat ik de prijs in nederland vraag voor zo'n operatie en dergelijke...