Hallo allemaal. Ik ben 65 jaar en heb al een paar jaar af en toe last van diverticulitis. Het laatste jaar duurden de aanvallen langer en pijnlijker. Weet dat ik eerst eens wat zou moeten afvallen. Ik denk zelf dat dat al wat zal helpen.
Ik heb echter een vraag: het lijkt alsof ik snel weer klachten krijg, als ik weer meer op de hometrainer zit. Heeft iemand ervaring hiermee? Dat je meer klachten krijgt als je meer gaat bewegen?
Lieve groetjes Wiets
Hallo wietze ligt er aan als je ontsteking nog vers is dan heb ik dat ook gehad met meer beweging meer pijn daarom is het echt belangrijk om rust te nemen als het vers is als het aan het herstellen is ben nu ook herstellende vind ik juist fijn om bewegen en te wandelen wat ook echt belangrijk is als je beetje aan het einde bent van je herstel
Het ging eindelijk beter na anderhalve maand pijn. Nu, 2 weken na één andere operatie, wil ik mijn conditie weer opbouwen. Maar na 2 keer op de hometrainer te hebben gezeten, kreeg ik weer pijn. Dat zakt dan na een tijd weer af, maar ik ben nu bang geworden om weer te trainen. Vandaar mijn vraag.
Hallo allemaal ik heb een vraagje is het normaal dat je onderbuik gevoelig blijft als je er op drukt na dat je diverticulitis heb gehad bij mij is het nu 3,5 week geleden dat de diagnose was gesteld kan iemand mischien mij vraag beantwoorden dank jullie wel alvast!!
Ja dat kan. Maar als de klachten blijven aanhouden toch maar even contact opnemen met de mdl arts
Ten eerste dankjewel voor je reactie. Ik heb enkel als ik er beetje hard op druk dat het gevoelig is voor de rest geen klachten en enkel als ik op me rug lig en druk er op , en beetje last van me onderrug en zijen hoort dat er ook bij? En hoelang mag en kan dat aanhouden dat het gevoelig blijft als je er op drukt ik lees dat dat normaal is als je zo een ontsteking heb gehad ?
Last van de onderrug zou ook kunnen. Het zal voor iedereen iets anders zijn qua aanhouden van de klachten. Neem gewon eve contact op met de poli MDL en bespreek het
Jaa ik snap het okeoke jaa heb het meer over hoelang de gevoelig heid als je er op druk hoekang dat kan aanhouden?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik schreef al dat het voor iedereen anders kan zijn.
Ik snap dat je graag gerust gesteld wil worden, maar niemand van ons kan dat voor je doen. Wij zijn geen arts en spreken enkel uit onze eigen ervaring. Elk mens ervaart klachten anders en bij iedereen is de tijdsduur anders. Aangezien het om je gezondheid gaat, neem contact op met een Maag darm leverarts, of laat je daarheen doorsturen. Dat is niet leuk, maar wel belangrijk!
Succes.
Groetjes Liz