Ik ben begonnen met blaasontsteking, dezelfde symptomen als een ontstoken divertikel. 2 weken later dezelfde klachten, urine weer laten nakijken, geen blaasontsteking wel dezelfde symptomen. Uiteindelijk heeft de huisarts me verzocht op het spreekuur te komen. Ontstekingswaarde dik boven de 200, heel veel pijn na het loslaten van het indrukken van de buik. Huisarts heeft me gelijk naar de SEH gestuurd, daar hebben ze bloed geprikt en een CT scan gemaakt. Half uur later lag ik op de OK om een stuk darm te verwijderen en eventueel een tijdelijke stoma te plaatsen. Uiteindelijk hebben ze 21 cm darm verwijderd zonder een stoma. Dit is allemaal gebeurd via een kijkoperatie. Door het springen van de divertikel is de inhoud van de darm door de gehele buik gelopen, normaal wordt die inhoud ingekapseld door het buikvet. Hierdoor ontstaat buikvliesontsteking. Het is inmiddels 3 weken geleden, ben wel moe en heb nog aardig last van de narcose, komt misschien ook door het feit dat ik hartpatiënt ben.