Het is nu 8 weken na mijn operatie en ik ben volledig tevreden. Ik had dan ook een goeie chirurg ( dr. Hueting van het Alrijne Leiden/Leiderdorp). Het succes van de operatie hangt nauw samen met een goeie chirurg (Informatie gevonden op internet).
Ik had allerlei doemscenario’s gelezen en was daarom redelijk nerveus voor de operatie. Maar eenmaal terug op de kamer mocht ik al gelijk een glas limonade en een bakje vla. Ik was blij verrast dat dit helemaal geen problemen veroorzaakte. ‘S avonds ook alweer een boterham. Weliswaar in muizenstukjes. Maar ook dit ging prima. De volgende dag mocht ik weer naar huis.
Omdat het zo goed ging, vergat ik met eten nog wel eens dat ik kleinere hapjes moest nemen en kreeg daardoor soms behoorlijke kramp. Maar als je het rustig aan doet, gaat het al snel veel beter. In de tweede week at ik alweer boerenkool met worst. De meeste pijn heb ik ervaren in mijn schouder, wat wordt veroorzaakt door het gas dat ze inbrengen tijdens de operatie.
Gelijk na de operatie ben ik gestopt met mijn medicijnen. En waar ik in het verleden ( als ik ik mijn pil vergat) vreselijke maagpijn kreeg, heb ik nu nergens meer last van.
Alleen de gastric astma is nog niet verdwenen, maar dat heeft nog even tijd nodig.