Het lijkt wel of ik aan dit syndroom leid. Ik heb echter nooit een operatie aan mijn maag ondergaan. Wel staat hij geregeld wijd open na de maaltijd, zodat het zuur steeds naar de slokdarm loopt. Ik neem daar Omeprazol voor.
Als ik brood eet (en alleen dan!) krijg ik na ca. 2 uur klachten als ; lijkbleek worden, loodzwaar gevoel in mijn benen, ik ga dan ontzettend transpireren en heel erg trillen. Soms gaat het idd gepaard met hongergevoel, maar soms ook niet. Van iets eten knap ik niet gelijk weer op, dat duurt wel ongeveer een half uur.
Mijn huisarts zegt dat ik maar een reep chocolade moet eten als ik het krijg, maar daar heb ik
helemaal geen zin in. Niet dat ik chocolade haat, maar ben er ook niet gek op.
Het is jammer, want ik vind brood heel erg lekker en was altijd het hoofdbestanddeel van mijn voeding, maar ik ben nu overgegaan op het pureren van fruit (aardbei en banaan) en eet dit als ontbijt, en ik heb geen enkele klacht meer gehad daarna.
Weet iemand waarom juist brood een dergelijk effect geeft?
Het kan een allergische reactie zijn op bestanddelen van brood. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je niet lang genoeg kauwt op brood
We zijn intussen 2018, maar toch wil ik hier effen op antwoorden, ook het dumpingsyndroom vastgesteld, heb mijn bloed laten onderzoeken, en een allergie voor: haver , spelt , tarwe, casseine en lactose, volg nu streng dieet en neem pancreas ensymme: cPNI-2U van de firma Bonusan.
ik hoop zo dat dinsdag bij het maagledeging onderzoek op zoek naar dumping wat meer duidelijkheid met zich mee brengt ..
want ik ben nog volle moed en blijf lachen maar voor hoelang ik dit nog trekken kan dan toch
groetjes cinneke (belgie )
Hoi cinneke,
Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat en wat er uit gekomen is😊
Mijn moeder heeft dit waarschijnlijk ook maar wel door operatie en ze blijft maar aanmodderen en ik herken veel dingen die jij schrijft. Ze is van 90 kilo naar 65 kilo gegaan en paar maanden tijd. Dat vergt veel van je lichaam.
Groetjes
Selma
Hey Cinneke!
Ik ben ook enorm benieuwd hoe het nu met je gaat en wat er eventueel is uitgekomen.
Jou verhaal is namelijk bijna exact hetzelfde als het mijne!
Ik heb extreme buikpijn met momenten maar dowieso 24/7buikpijn. Mijn darmen wiebelen door men buik alsof ik een kind in men buik heb zitten. Ik heb zelf last van maagontstekingen en heb zelf ook pds al vastgesteld sinds ik 15 was (nu 31)
Ik loop ondertussen al 1jaar met deze pijn.
Ook heb ik vaak last van onwel worden tegen het flauwvallen aan, lijkbleek worden, licht gevoel in men hoofd, zweten en extreem warm hebben, beginnen beven en er geen controle over hebben, misselijkheid en braakneigingen.
Zelf heb ik ook al allerei onderzoeken gehad; coloscopie, gastroscopie, cardioloog, pneumoloog, psycholoog, groepstherapie, stoelgangonderzoek, urine onderzoek, meerdere bloed afnames, enz enz..
Ookal meer dan 25 verschillende medicaties geprobeerd en niets helpt! Ik ben constant moe want dit put mij helemaal uit, elke beweging is er bijna 1 te veel en als ik buitenkom heb ik het vaak dat in terug naar huis wil omdat ik onwel word (vluchtreactie) dit is echt geen leven zo!
Het is bij mij 2jaar geleden begonnen met paniekaanvallen en sindsdien zijn de klachten alleen maar op elkaar volgend waarvan deze al een jaar duren. Ben zelf ook in leuven bij upc mind vody unit geweest maar daar was ik niets mee. Heb later ook nog een afspraak in het endometriosecentrum daar.
Momenteel ben ik bezig via endocrinologie (hormonen geen diabetes) en heb ik een aparaatje meegekregen om men suiker enkele maanden te meten, ook is een een bloedafname gebeurt om mijn bijnieren te checken en de glucosewaarden.
Ook moet ik een urinezuur onderzoek doen en dit binnenbrengen bij het labo en dan later op het jaar de resultaten van dit alles bespreken. Er werd ook gesproken over een fodmap dieet maar daar word ik later over ingelicht.
Ik heb ook een periode gehad dat ik 8kg kwijtgeraakte op 1.5week tijd en nu weer bijgekomen terwijl ik amper iets eet.
Ik heb supersnel een overvol gevoel en word dan echt niet goed als ik zou dooreten. Soms kan ik zelfs gewoon echt niet eten.
Daarom ben ik echt zeer benieuwd hoe het nu bij jou is?
Ik hoop echt dat hier reactie op mag komen want ik verlies de moed ondertussen echt wel en weet niet hoe dit vol te houden zou zijn. Al die onderzoeken waar maar niets uit komt 😢
Groetjes!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb sinds 1 jaar last van onverklaarbaar beroerd worden,trillen,zweten ,zie de wereld dan voor een doedelzak aan.
Ik hoef niet te braken hoewel ik zo misselijk ben ,wel meestal dan diarree.
Ook al paar keer thuis gebracht van het werk.
Allerlei onderzoeken gehad ,bariumpapje,maagonderzoek,echo ,bloed,kno,internist en dan nu op de lijst bij een cardioloog
We dachten eerst aan een medicijn wat ik gebruikte ,daar toen mee gestopt nu al meer dan half jaar ,wat voelde ik me opbloeien tot afgelopen maandag
Ik weet niet wat ik ervan moet denken ,weet wel dat het je leven beïnvloed,want stel ik ga winkelen en ik word beroerd of stel we gaan naar het strand en ik word beroerd.het zit steeds in je achterhoofd stel dat………….
Ik wacht cardioloog maar weer af ……………..