Hallo,
Sinds een paar maanden heb ik nu last van steken/druk onder mijn linkerborst die doorschiet naar mijn bovenbuik, linkerarm en schouder en het gevoel alsof er iets vast zit in mijn keel.
Ik ben in de afgelopen paar maanden al vier keer naar de huisarts en drie keer naar het ziekenhuis geweest omdat ik mij zo'n zorgen maakte om mijn hart. Ze hebben allemaal mijn bloeddruk gemeten en naar mijn hart geluisterd voor onregelmatigheden, elke keer is er geconstateerd dat er niks mis is met mijn hart en dat het gewoon mijn spieren zijn door de stress. Als ik dan ook op mijn spieren druk waar ik de steken voel doet het ook flink pijn.
Daarnaast ben ik ook erg vaak geconstipeerd, volgens de dokter komt dit wederom door de stress, te weinig vezels en weinig bewegen.
Maar dan ben ik erg benieuwd wat het dan wél zou kunnen zijn? Ik merk dat het in stressvolle momenten erger wordt en ik het eigenlijk niet merk als ik ergens druk mee bezig ben. Maar zodra ik er dan aan denk, ga zitten of naar bed ga begint mijn hart weer te bonzen en mijn borst te steken.
Ik ben 19 jaar oud en verder gezond, dus ik weet dat de kans op een hartziekte relatief klein is maar ik kan mij er maar niet overheen zetten. Telkens als ik weer een steek krijg maak ik mij zorgen dat de dokters misschien iets over het hoofd hebben gezien.
Ik sta bij mijn huisarts onderhand wel bekend als hypochonder, en dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Bij elk pijntje of steekje haal ik mij allerlei soorten vreselijke ziektes in mijn hoofd. De steken rondom mijn borst baren mij alleen extra zorgen omdat het zich onderhand al zo lang aanhoudt.
Ik vroeg mij dus af of iemand of deze site mij misschien verder kan helpen.
Dank u wel voor het lezen.
Je klachten lijken toch heel sterk op hyperventilatie.
[quote]Ik merk dat het in stressvolle momenten erger wordt en ik het eigenlijk niet merk als ik ergens druk mee bezig ben. Maar zodra ik er dan aan denk, ga zitten of naar bed ga begint mijn hart weer te bonzen en mijn borst te steken.[/quote] Dit is een klassiek verschijnsel daarvan.
Lees hier meer over hyperventilatie:
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html
Pijn onder linker en zijkant borst
Goedemorgen,
Vraagje ik heb stekende kramp onder mijn linkerborst, en pijn tussen mijn
schouderbladen heb. ik word er snacht wakker van en ben er niet gerust
op het belemmerd me in het functioneren. Als ik buk word de kramp
onder mijn borst erger. Daarbij ben ik snel vermoeid als ik de trap naar
boven loop moet ik echt even zitten vanacht ook helemaal nat van het
zweten. Met in en uit ademen heb ik pijn! Waar ik me benauwd bij voel
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, vind het een angstig gevoel
Omdat het gevoel en de kramp er constant is waarbij ik ook