@Roo, antibiotica verstoren je darmflora, zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen en bevorderen candidagroei. Maagzuurremmers zorgen ook voor verlies van voedingsstoffen. Beide doen natuurlijk ook niets aan oorzaken. Als het een bacterie in de maag betreft, dan kan dat te maken hebben met onevenwichtige voeding en een tekort aan maagzuur. Een complementair genezer zou met je kunnen kijken naar het hele plaatje. Als zo'n ham uit de oven niet goed valt, niet doen.
Heb precies t zelfde , kuur gehad na heliobacter, heb ook erge maagpijn, moest van MDL arts stoppen op de laatste dag van de kuur, want ook nog erg diarrhee erbij, en nu na t stoppen ( 5 dag geleden) nog, krijg de 29e juni nog scopie, maar of daar iets uitkomt? Wordt er helemaal simpel van
@Ellies18 antibiotica verstoren dus je darmflora en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. Daarbij doen ze ook niets aan oorzaken. Belangrijk dus om te zorgen voor goede probiotica, prebiotica en wat voedingssupplementen. Beter wel advies vragen, zoals in de betere vitaminezaak. Een maagbacterie ontstaat ook niet zomaar ineens. heeft er ook mee te maken dat er toch al iets niet helemaal goed zat in je lichaam.
Afgelopen juni helicobacter pylori geconstateerd en de kuur gehad maar sindsdien veel druk op de maag, kortademig en kan niet een normale portie eten omdat de buik dan op barsten staat! Ik vind dit zo heftig en de dokter heeft nu omeprazol voorgeschreven maar merk geen enkel verschil noch dus verlichting! Ik weet niet waar ik het zoeken moet! Ben hierdoor ook zo vermoeid van dat ik zelfs na het eten moet gaan liggen en bijkomen!
beste lotgenoten, hier ook een kuurtje gedaan voor de H.Pylori en direct na de laatste dag van de kuur aanvallen van branderige maag.. nog heftiger als met de bacterie maar in vlagen.. Super handig aangezien ik afhankelijk ben van dagelijks ascal voor mijn bloedziekte. De H.Pylori begon een paar maand geleden bij mij trouwens problemen te geven sinds mijn postcovid besmetting in het martiniziekenhuis vorig jaar . (Post)covid wordt is ook al in verband gebracht met diverse maag en darmproblemen..
Heb een AB kuur gekregen vanwege een ingegroeide haar in mijn rug, de kku was voor een week dat is inmiddels ruim 2 weken geleden, ben ieders dag misselijk, krijg trek maar zodra ik wat eet b3n ik alweer misselijk, kent iemand dit, soms zijn er momenten als ik al aan eten denk, krijg ik braak neigingen, kan een kuur na weken nog steeds zoeen effect hebben op je maag en darmen en dan ook nog iedere dag misselijk.
Je kunt dit beter met je huisarts bespreken.
Die kan kijken of het alleen de antibiotica is waar je last van hebt of dat het iets anders is
Ik was afgelopen maandag bij mijn huisarts, ze zei dat ik WAARSCHIJNLIJK veel maagzuur heb (reflux) ik neem al vanaf maandag zuurremmers maar heb het idee en ook het gevoel vanwege de misselijkheid die ik nog steeds heb dat dat het niet is en kreeg een recept mee en werd weggestuurd, weet het geoon niet meer alleen heeft het een behoorlijk invloed op mijn gezin vanwege mijn stemmingswisselingen ook, weet niet meer wat ik moet doen of wat het kan zijn.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Als de medicijnen niet goed helpen moet je dus terug gaan naar de huisarts. Misschien moet de dosering worden aangepast of heb je een ander medicijn nodig