Het volgende schema heeft mij van Omeprazol afgeholpen;
Week 1-2: Verlaag de dagelijkse dosis omeprazol met 50% (bijvoorbeeld van 40 mg naar 20 mg).
Week 3-4: Neem de verlaagde dosis om de dag (bijvoorbeeld 20 mg om de dag).
Week 5-6: Neem de verlaagde dosis elke derde dag (bijvoorbeeld 20 mg elke derde dag).
Week 7-8: Stop volledig met het innemen van omeprazol.
Je kan dus niet 1,2,3 stoppen. Neem er de tijd voor. Dan is de kans op terugval het kleinst.
Ik heb al vanaf jong af aan met tussenpozen maagklachten waar ik soms omeprazol 20 mg of rennis voor slik. Vorige jaar op advies van de KNO arts ivm reflux en keelklachten de omeprazol 20 mg 2x daags geslikt en dit hielp eigenlijkbook niet voor lang. De laatste tijd heb ik weer meer klachten als maagzuur, reflux bij voorover buigen. Ik heb nu 2 weken weer omeprazol gelikt en deze netjes 2 weken afgebouwd. Dit ging 1 week goed en toen kwamen de klachten terug. Ik probeer het mu maar met rennis nemen bij erge maagzuur. De huisarts is geen voorstander van maagbeschermers en geeft ook aan dat ik het beter niet kan nemen, maar schrijft ze wel voor als ik er om vraag. Ik zelf neem ook liever geen omeprazol omdat ik de waarschuwingen van de huisarts en wetenschappers dood eng vindt. Ik weet nu zo langzaam aan ook niet meer wat wijsheid is om te nemen bij klachten.
Tja ik moet zeggen dat bij mij een stukje krijt heel goed werkt
Sinds juni opgehouden met omeprazol ivm bloed in mijn urine nierwaardes waren veel te hoog !!! gebruik nu famotidine werkt minder goed dan omeprazol maar nierwaardes beginnen weer te dalen dus wees gewaarschuwd omeprazol is slecht voor je nieren
Herkenbaar verhaal slik ook 25 jaar omperazol en ervaar de bijwerkingen ook die u omschrijft maar bij stop omperazol meteen weer maagzuur , ik ben nu om de dag 20 mg omperazol gaan slikken uiteraard bij niet slikdag maagzuur maar ga dan rennies slikken hoor lees dat rennie beter is dan omperazol en dat maagzuur op ten minder wordt maar lichaam moet wennen aan stop v omperazol daarom ectra maagzuur bij niet slikdag dat het op te duur verdwijnt ,lees ook over mastiha heeft u daar ervaring mee en waar te koop of is dat gewoon net zoals rennie
Waar is mastica te koop, wil ook stoppen met omperazol slik al 25 jaar evt foto vd mastica aub en waar te koop alvast bedankt
Pillen industrie verdiend natuurlijk geld als arts weer uitschrijft recept omperazol
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Wat zijn zuur binders ??? , wil ook stoppen met omperazol
Heeft iemand miss ervaring met Mastiiha?
En heeft iemand ook last van de slokdarm?
Ik ga starten met mastica en ja ik heb last van de slokdarm.
Net of daar steeds een bal vast zit die ik weg moet slikken.
Bedoel je dat Mik? Last achter borstbeen.
Ik ben nu 6,5 week gestopt met de omeprazol en het gaat heel wisselend. De ene dag goed, de andere dag heel veel last. Heeft iemand ervaring met hoe lang dit kan duren?
Ik heb het net voorgeschreven gekregen en twijfel of ik er aan wil beginnen na het lezen van de bijsluiter.
Mijn apotheker heeft overigens gezegd dat het afgebouwd moet worden in 2 weken omdat anders de overgang voor je maag te groot is. Als ik alle reacties lees ga ik er niet aan beginnen.