BerichtGeplaatst: 29-05-2014 21:18 Bekijk gebruikers profiel Reageer met quote Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht
Beste iedereen!
Ik ben een 19 jarig meisje en ben ten einde raad. Vorig jaar juni na veel onderzoek werd er vastgesteld dat ik de helicobacter pylori zou hebben en een zweer in de twaalfvingerige darm. Dit is behandeld met een antibiotica kuur. Na de kuur was er niet meteen op gecontroleerd of hij weg was maar ik bleef de klachten van hongerpijn houden en als ik de pijn kreeg ik moest eten om het te stillen (dezelfde pijn dus tijdens de infectie).
Omdat ik er echt veel last van bleef houden wilden ze het toch controleren middels een gastroscopie. Ik was wel aan de pantoprazol 40mg maar volgens hun kon dat via een gastro betrouwbaar gecontroleerd worden. Hieruit kwam niks en volgens hun was de bacterie weg.
Nou mooi, maar de pijn nog steeds niet! Weken daarna probeerde ik het vol te houden met de pijn maar klopte toch weer telkens bij de huisarts aan die mij maar een feces test gaf, hiervoor moest ik wel stoppen met de panto. Dit ging mis want wat ze niet aangaf was dat je nooit zomaar mag stoppen en ik kreeg 2 dagen lang hevige zuuraanvallen. Hierdoor zijn mijn klachten NOG erger geworden!
Volgens de doktoren is de zweer en de helicobacter pylori weg, maar ik weet het zelf niet meer. De pijn is zo hevig (gevoel van constant honger zijn, moeten eten om de pijn te stillen. Zuurbrand, na een tijdje veel pijn op de borst, rug en ribben, ziek gevoel) dat ik niet meer weet wat ik moet doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Na een helicobacter pylori zoveel klachten blijven houden? Heeft iemand een tip voor mij waar ik naar toe kan? Ik ben echt ten einde raad. Ik kan bijna niks meer door de klachten en het beheerst nu al een jaar mijn leven dat ik soms niet meer wat wat ik ermee moet.
Ik hoop ECHT dat iemand mij kan helpen!! Sad
Groetjes, Kay
De Pantoprazol kan er toch echt voor zorgen dat de bacterie niet wordt gezien. Bovendien is de Helicobacter Pylori een zeer hardnekkige en moeilijk te behandelen infectie. En al;s ik naar de klachten kijk die je beschrijft lijkt het er toch echt op dat je er nog niet vanaf bent.
Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor een second opinion en ga dan naar een andere MDL arts in een ander (liefts academisch) ziekenhuis.
Beste allemaal
Ook ik heb last gehad van helicobacter bacterie, na een zware kuur van ongeveer 10dagen was het volgens de dokter verdwenen. 1 jaar later zit ik nog elke dag met een last in mn maag. Ken je het als je honger hebt en je maag krimpt ineen en dan een knor geluid. Nou mn maag krimpt in 1 maar geen knor geluid dus is continu een leeg gevoel alsof je honger hebt ..ook na het eten is dit gevoel bij mij niet weg. Ik hoop dat iemand mij hierin herkend. Dokter heeft mij doorverwezen voor gastroscopie vind t heel eng allemaal.
Veel sterkte voor allemaal
Ik heb dat na 1 jaar ook extreme hongergevoel maar gelukkig zonder pijn. Ik eet elke dag veel groente en probiotica kimchi en zuurkool. Want als ik normale dingen zou eten zou ik alsmaar aankomen. Maar weet ook geen oplossing van dat hongergevoel dan negeren en soms gewoon veel thee drinken
Hey
Bij mij hebben ze ook de helicobacter pylori gevonden.ik.heb 12 dagen 2soorten ab moeten nemen .
Nu een week later terug ontzettend hongergevoel.
Hoe is het met jullie ondertussen?