Ik heb 2 keer rijst, kip, div groenten met gele curry pasta gegeten (eer-gisteren restje van dag ervoor) en gisteren hamburger met frites en rauwkost. Niets bijzonders. Overdag 2 keer 4 snee volkorenbrood met beleg (kaas, jam, appelstroop en kalkoenfilet) en karnemelk wat fruit (appels, sinaasappels) en thee. Dus net als normaliter en geen bijzondere kleur om af te geven aan ontlasting. Het valt mij wel op en dat had ik eerder nooit. heb laatst trekdrop gegeten en ontlasting was 2 dagen daarop helemaal zwart. Het kan zijn dat mijn gal niet geheel zijn werk kan doen in darmen en zo sneller bij bepaalde voeding afwijkende kleuren ontstaan van ontlasting. De gele curry die ik geten heb heeft mijns inziens niets met zeer lichtbruine ontlasting te maken. Dit zou dan eerder gelig moeten zijn. Dit kan natuurlijk wel gezien het toiletpapier bij verschonen geelkleurde. Maar dit heb ik wel vaker gehad en heb toen niets geels gegeten. Ik vind het gewoon gek, en dan de dunnere, soms brijige ontlasting wat ik eerder nooit had. Ook de 'normale' poeplucht mis ik. Je word wel in de war gebracht als de ene site zegt dat er iets met galwegen is als ontlasting heel lichtbruin of gelig is en de ander het op wat anders gooit. Ik vind het wel een rare kleur. Moet ook veel winden laten momenteel.
gele curry pasta gegeten (eer-gisteren restje van dag ervoor) en gisteren hamburger met frites Dit heeft dus alles met de kleur van je ontlasting te maken. De curry pasta en vet eten.
Geen wonder dat je ontlasting een vreemde kleur en geur heeft. Hier verlies je door je focus en de angst, toch echt de realiteit uit de ogen.
Dit vind ik niet zo vreemd, gezien mijn ontlasting heel lichtbruin was tweemaal ,en gele curry, patat en hamburger toch niets hiermee van doen heeft lijkt me. Als ik dat normaal eet dan is mijn ontlasting gewoon midden(chocolade) bruin. Misschien ligt het eraan dat ik weinig rood vlees(op de hamburger na dan) gegeten heb de afgelopen dagen en geen koeken, chocolade, etc. en dit ook invloed heeft op de ontlasting. En dan de substantie constant terwijl ik momenteel niet veel beweeg en ontspanning zoek. Misschien komt het omdat als je ouder word het lichaam gevoeliger word als daarvoor. Ik moet op mijn gevoel afgaan en gezonde verstand en die heb ik, dus morgen naar huisarts. Ik heb zelf ook nog wat te zeggen. dan maar ruzie als het niet anders kan. Ik weet heus wel dat allerlei onderzoeken duur zijn en daardoor o.a. de zorgkosten ook omhoog gaan, maar ik wil mijn gezondheid niet op het spel zetten door druk die huisartsen van alle kanten krijgen. De farmaceutische industrie heeft veel te veel macht gekregen en het draait echt om geld. Het moet niet gekker worden. Het ligt ook aan de mensen zelf; Wel zeuren maar niet samenwerken. het word tijd dat dit verandert. Ik kies toch echt wel voor mezelf en nu maar hopen dat het nog baat heeft, he! Ik loop al met al al vanaf december te kutten waar ik helemaal geen zin in heb, en nu zijn we nog niet verder. mede doordat e huisarts niet genoeg meewerkt, en dat is zo
Vergeten erbij te zeggen: Ik heb al langer als ik mijn ...afveeg wat gelig bij ontlasting zitten en ontlasting ruikt al langer zurig. Daarbij ik had tot tweemaal toe zeer lichtbruine ontlasting(soort pasteltint). Gele curry is veel dieper geel. Had ontlasting dus diepergeel verwacht vermengd met bruine ontlasting. Ontlasting was lichtbruin.Dus zo raar is dit toch niet lijkt me. Heb laatste tijd ook veel kurkuma gegeten en toen merkte ik dit wel wat aan ontlasting. heb dit al halve week niet meer gehad (5 dagen). geeft me trouwens wel enige rust dat jij(Tandor) goed meedenkt. Toch fijn dat je je vrije tijd hier voor opoffert.
Je moet ook niet denken dat de curry eruit komt zoals die erin gaat. Wat je gegeten hebt, was in ieder voldoende om je ontlasting een lichtere kleur te geven.
Dat hoop ik dan maar. Ik ben al bezig geweest met mijn begrafenis, heel stom eigenlijk maar dit ga je wel doen als je je zorgen maakt en bang bent voor een bepaalde diagnose.... Ik hoop echt dat mijn dokter gaat meewerken. Ik zal dan ook rustig mijn verhaal doen dat ik mij oprecht best wel zorgen maak en nog wat testen wil ondergaan ook al heb ik er al vier gehad. het waren niet de juiste achteraf. Eigenlijk wil ik gewoon verder met leven (ontspanning, werk zoeken en genieten van het leven), maar ik kan mezelf niet geven als ik niet zeker weet wat er echt speelt. Ik wil niet dat dit me gaat opbreken dus probeer ik zoveel mogelijk te ontspannen en voldoende te slapen, ook al word ik om de 3, 4 uur wakker. Ik heb tot december vorig jaar altijd goed kunnen slapen en hier verlang ik weer naar. Het is natuurlijk ook niet goed voor je immuunsysteem als je zo leeft als ik de laatste 3 maanden gedaan heb. Ook al is er iets, dan is het beter je krachten te sparen. maar ja, dat zeg je altijd als het niet jouzelf overkomt.
Anoniem ben voor röntgenfoto ge weest links boven buik en ribben alleen massa te zien wat betekent dit
Anoniem: Gewoon contact opnemen met degene die de foto heeft gemaakt(de afdeling). Vraag om duidelijkheid. Te lang in spanning zitten is zowiezo niet goed, het is niet anders.Krijgt de huisarts eerst toevallig de uitslag en neemt doktersassistente contact met je op? Ik weet niet wat er afgesproken is. Zoek ondertussen op internet naar de betekenis van Röntgenfoto en massa. Dit kan van alles zijn. Gewoon in actie komen, Het draait om jou.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo,
Jou verhaal is erg herkenbaar.
Ik heb daar jaren mee rondgelopen het kwam en ging weg. Met pijnaanvallen naar ziekenhuis en ze wisten het maar niet.
Bleek uiteindelijk een PDS te zijn pijnlijke darm syndroom. Dan kan je waarschijnlijk ergens niet tegen bij mij was het zwarte peper als ik dat eet krijg ik links pijn en als ik er op druk is het zo erg dat ik begon te zweten (dit wanneer in erge stadium). Toevallig heb ik nu ook die pijn omdat ik weer toch heb geprobeerd om peper te eten. En nu in combinatie met een urineweginfectie. Dus dubbel zoveel pijn in onderbuik en links precies waar je aangeeft eigenlijk. Daar zit je dikke darm precies. De dokters constateren PDS niet gauw. Heb het na een buikecho van al mn organen tehoren gekregen. Succes en beterschap fijne avond nog dagdagg
Ik reageer omdat mijn moeder nu al een behoorlijke tijd pijn heeft links onder de ribben begon met verstopping vanaf begin januari en vanaf de derde week januari is het diaree eerst 6 a 7 keer per dag waardoor ze erg zwak werd omdat er vrijwel niets binnen bleef 2 wekene terug mri scan gehad afgelopen week endoscopie daar was niet op te zien bleod onderzoek en ontlasting onderzoek in bloed onstekingswaarde gevonden maar niet schikbarend wel is het zo dat ze nog maar 1 keer per dag naar de wc gaat en dat de ontlasting iets normaler is geworden de kleur is stopverf achtig en nog steeds noet normaal. De pijn links onder de rib blijft aanhouden gal is er 5 jaar geleden al uitgehaald door erg grote galstenen. Pds is ze al jaren mee bekend maar dat was af en toe en dit is nu continu uitslag mri scan ontlasting en bloed krijgt ze pas 4 april iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het zou een probleem met de gal(wegen) kunnen zijn. Galstenen bijvoorbeeld.
Het begon bij mij ook met een vage uitslag van blaasontsteking, antibioticum kuur gekregen, geen verbetering, daarna echo, scheurtje rechts in het middenrif, raar pijn zit links. Zo lang ik lig geen klachten, zodra ik opsta vol gevoel van slijm in keel, geen eetlust, zit na een halve boterham al vol, ik noem het een natuurlijke maagverkleining, ook beleef ik minstends 10 keer per dag een grondverschuiving onder mijn voeten, wordt er radeloos van. Heeft iemand raad?
Ik een paar jaren geleden een acute alvleesklier ontsteking gehad , en van die tijd heb ik allen maar last van mijn spijsvertering , veel bloed onderzoek gedaan , alles was goed niks kwaad gezien , en nu hebt ik soms een gevoel van een tennis bal aan mijn linker zij , en die trek soms weg , en komt steeds weer , een slecht spijsvertering , veel last van winderigheid , soms met knallen en dan komt er bij niks uit als ik op de wc zit , ik hebt nog weer pijn en steeds bloed onderzoek gedaan niks gevonden , en nu hebt last van misselijkheid en heftige pijn die onder mijn gehele straalt , echt een zeurende pijn , mijn ontlasting is niet massief als gewoon , is heel rommelig , kan iemand mijn hiermee helpen , of is er iemand die deze soort klachten heeft , en een oplossing van heeft kunnen krijgen , ik hoor het graag gr benny.
Ik denk dat het toch verstandig is om met de klachten naar de huisarts te gaan