Hoihoi.
Ik ben 2 en halve week geleden geopereerd aan me blindedarm, nadat deze geklapt was. Al mijn darmen waren ontstoken, inclusief me blindedarm, dus daarom wisten ze eerst niet wat ze moesten doen.. Later dus toch een kijkoperatie gedaan en de darm zag er zo beroerd uit dat ze hem hebben weggehaald en pus eromheen hebben weggezogen. Een dag daarna kreeg ik een enorme opgezette buik, echt abnormaal, de striemen zitten er nu nog op, en na het eten van een stuk vlees (in het ziekenhuis nog) verging ik van de pijn! Gelukkig bestaat er morfine. Gelijk foto's genaakt (ondertussen me eten eruit gebraakt wat ook al zorgde voor een hele opluchting) en t bleek een ileus te zijn in de dunne darm. Heel rustig aan dus weer opgebouwd met vloeibaar eten etc etc, 6 dagen lang na de operatie nog antibiotica via t infuus gehad. Nu ben ik thuis, en had eindelijk na 14 dagen weer een normale ontlasting, alleen nu word t juist te hard! In het ziekenhuis liep het er elke 2 minuten spontaan uit.. Maar waar k mee zit.. Voor, tijdens en na het plassen heb ik pijn in mijn onderbuik , echt een enorm drukkende pijn.. En als ik loop heb ik pijn door heel mijn buik heen, vanaf me onderbuik tot me maag, en ook steken aan de zijkant en voorkant van me onderribben. Ik kan ook niet verder dan 50 meter lopen, dan moet ik weer even zitten en zakt het weer.. Ik heb ook de hele tijd een raar drukkend soort levenloos gevoel linksboven bij me borst/oksel/arm.. Maar ik ben bang voor buikvliesontsteking.. Mijn buik is ook aardig hard als ik loop..
Donderdag moet ik weer terug naar t ziekenhuis en dan gaan ze ook weer bloedprikken.. Het is geen blaasontsteking, ze hebben mijn urine al in het lab onderzocht.. Ik hoop dat iemand mij hier meer kan vertellen, k ben nu een beetje radeloos aan het worden, nu weer wakker geworden door de pijn.. En als ik dan heb geplast of ontlast dan zakt de pijn weer een beetje..
Mvg,
RvS
Ik heb trouwens ook pijn in de gehele buik met hoesten, en k ben 19 jaar, mocht dit nuttige informatie zijn..
(sorry kon nergens een editknop vinden voor de mainpost)
Ik vind het niet verantwoord dergelijke post-operatieve klachten zonder onderzoek te beoordelen. Het is wel mogelijk dat de darmen ontregeld zijn en de ontlasting onvoldoende door de peristaltiek wordt bewogen en te sterk indikt met verstopping als gevolg. De klachten die optreden kunnen hiermee te maken hebben. Dit dient beoordeeld te worden door een arts die de buik kan onderzoeken en die kennis heeft van uw persoonlijke medische dossier en met name de ziektegeschiedenis van de afgelopen periode. Ga naar een arts die uw medisch dossier kent en die u kan onderzoeken. Het optreden van klachten bij hoesten is een gevolg van toename van intra-abdominale (in de buik) druk die ontstaat als gevolg van het hoesten. Mede een zorgelijk symptoom waarbij medische begeleiding door een arts gewenst kan zijn. Talm niet, bel met de huisarts, vertel uw verhaal (operatie) en vraag advies. Het is mogelijk dat er weer een acute situatie plaatsvindt als gevolg van een complicatie van de operatieve ingreep die acuut behandeling behoeft.
Jaa na de operatie was er Geen peristaltiek meer. ik had ook al 6 dagen Niks gegeten, geen kruimel. Ik ben net teruggeweest naar het ziekenhuis, en vanmiddag gaan ze een echo maken, want de dokter denkt dat er een abces in mijn buik zit. Dus vanmiddag weet ik meer, de bezinking was nog steeds hoog.
Ben geopereerd aan mijn blindedarom op vrijdag 13 julie jl. Het is nu 2 augustus en ook ik heb nog steeds pijn in mijn buik met lopen, zitten, autorijden etc. Mijn stoelgang is redelijk op gang gekomen, ga toch weer zo'n 2x per dag, maar de pijn blijft er toch. Hechtingen zitten er ook nog in, moeten vanzelf oplossen (zeggen ze). Ook ik weet niet goed hoe hier verder mee om te gaan.
De pijn met lopen zitten en autorijden word als het goed is vanzelf minder. Het is nu bijna anderhalf jaar verder en ik heb er nog steeds last van.. Ben ondertussen antidepressiva gaan slikken omdat ik gek werd van de pijn en daardoor ook depressief werd, maargoed, ik hoop dat het bij jou sneller weg gaat!
Lees meer vragen en antwoorden over een blindedarmontsteking:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=blindedarmontsteking&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2F%2FPijn%2F%3Fpage%3D3
Ik zie dat de laatste reacties alweer even geleden zijn..
Maar ik ga het toch proberen!
3 augustus jl met spoed geopereerd aan mn blindedarm
Heb ook zo'n lekker ouderwetse snee van 15 cm
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Wel jammer dat zowat mn hele bericht niet is doorgekomen...
Dag na mn operatie mocht ik al naar huis, dit terwijl ik letterlijk nog niks alleen kon!
Mn vriend heeft me met alles moeten helpen,
Lopen, opstaan, staan, douchen, etc
bijna 4 weken geleden geopereerd en abces gehad. Nog steeds die vreselijke steken alsof een mes in mijn lies wordt gestoken. Af en toe een dag zonder pijn. Duurt allemaal zo vreselijk lang. Durf nog geen auto te rijden. Lijkt mij niet veilig met die pijnen.
Hallo, ik was zelf ook even op onderzoek uit op internet ?.. ik ben zelf 2 weken geleden geopereerd aan mn blindedarm.. waarvan er ook al een abces uit was gekomen.. maar nog niet opgengeklapt.. opzich voel ik me wel goed maar schrik tog wel als ik de reacties hier zie.. hoe gaat het nu met je ?
Hallo
Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd aan de blinde darm die is verwijderd maar nu vraag ik me een ding af de blinde darm zit rechts waarom ben ik aan de linkerkant open gesneden i.p.v aan de rechterkant
Daar kan ik zo ook geen antwoord op geven. Dat is een vraag voor de chirurg