Duct tape... wel een idee maar ingewikkeld lijkt me. Waarom dan geen maandverband inplakken? Dat ziet toch niemand en heb je zo weer los als de slip de machine in moet.
Ik ben 16 & heb al 'n tijdje last van dit probleem .. Tegenwoordig gaat het zelfs door de broek , wat ik dus zeer vervelend vind.. Ik heb dan natuurlijk geen idee hoe ik dit moet oplossen , Ik ga dus alles eens proberen tot het opgelost is , maar 'n maandverband als 'n tiener , zie je ons al met 'n maandverband lopen ? als iemand het ziet kan heel je sociaal leven naar de zak zijn , is dus voor mij geen oplossing.. Ik ga gewoon de zalfjes proberen, maar wat was de naam van het zalfje/spray van Frederik?
Ik overweeg om dit te kopen: http://www.odabanwebwinkel.nl/a-26716529/odaban-producten/odaban-anti-transpirant/
Ik kan alleen nog nergens een succesbericht vinden van iemand. Ik heb idee dat bij mij nu wel minder is.
1.90 lang, 75 kilo.
Ik ben meer gaan sporten, 2x per week fitness en 1x per week hardlopen. Daarnaast veel gezonde dingen eten en drinken. Veel water, donkerste brood met veel vezels, groene thee, veel fruit en weinig vet. Koffie probeer ik ook veel te vermijden omdat mijn darmen (denk ik) keihard beginnen te knorren. Misschien is dat ook wel een oorzaak.
Probeer een wegwerpwashandje. Zijkanten openmaken en dan in je ondergoed vouwen. Dat is tegenwoordig mijn redding als ik een lichte broek draag, werkt perfect!
Conclusie tot nu toe:
- Vooral lange mensen hebben het
- Het gewicht is meestal eerder aan de lage kant (ondergewicht) dan overgewicht
Wat eten jullie? Veel vlees etc?
Ik ben een jongen van 15, ik ben 1.92 m en weeg 70 kilo.
Ik krijg er last van als ik inspanningen moet doen of als ik op school zit. Ik probeer dan zo snel mogelijk een wc op te zoeken en dan wc papier opvouwen en in mijn onderbroek doen, ik overweeg wel maandverband te gebruiken maar ik ben bang dat iemand het dan ziet. Ik heb ook haar rond mijn anus en misschien komt het daardoor.
Ik eet toch niet het meest gezond, vooral vlees xd Maar zou dat er wat mee te maken hebben?
Johan, ik wik ook nog wel opmerken dat het vooral om jonge mensen (veel pubers gaat). In de puberteit hebben veel mensen last van overmatig zweten. Volgens mij heeft dat met je hormoonhuishouding te maken. Wie weet is dat ook zo bij de mensen die uit de puberteit zijn, dat daar iets hormonaals verkeerd zit.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik ben 25 jaar, en heb ook last van zweten tussen de billen en liezen. Dit vooral als ik last heb van mijn buik. Hier ben ik voor naar de internist gegaan en na veel testen op bloed en lactose, enz is er uitgekomen dat het PDS is. aluminiumhydroxychloride 15% spray werkt hier goed bij. Ook is het aan te raden om te stoppen met roken en het drinken van koffie binnen de perken te houden gezien deze de hartslag verhogen waardoor je dus automatisch meer gaat zweten.
Hallo, hier Jaap weer. Ik hoop dat mensen nog af en toe terug kijken naar deze discussie, want ik heb misschien een oplossing! In mijn vorige bericht had ik het erover dat ik er veel last van had en dat tot nu toe sprays en cremepjes niet heel goed of maar tijdelijk werkten. Ik was toen ook volledig onderzocht, maar men kon niks vinden.
Nu was ik afgelopen week eindelijk bij de huidarts aan de beurt, en hij heeft me oxybutinine voorgeschreven, 3 maal daags een pil van 5 mg. En het werkt! Heb nu al een paar dagen nergens geen last meer van.
Ik heb het zelfs met een extreem scenario getest: de ochtend na een avond stappen, veel alcohol gehad (brak), weinig slaap en koffie. Dat is normaal gesproken geheid steeds binnen het uur het wc-papier in mn onderbroek vervangen, maar zelfs toen was het bijna droog!
Een bijwerking is wel dat je er verder wat van uitdroogt, dus beetje droge ogen, lippen mond. Maar dat heb ik er wel voor over. Er word ook voor gewaarschuwd dat het het rijden kan beinvloeden, maar daar heb ik nog niks van gemerkt (dat staat voor mijn gevoel de laatste tijd ook overal op). Ik weet ook niet hoe het verloop van de bijwerkingen op lange termijn is.
Iets wat nog wel vreemd is: bij de apotheek waren ze wel verbaasd dat dit medicijn me werd voorgeschreven. Blijkbaar wordt het normaal gesproken bij aandrangsincontinentie gebruikt, waarbij het de overactieve blaasspier ontspant. maar het kan dus ook toegepast worden bij zweten.
Er is dus (in mijn geval) een relatie tussen de spieren daar rond de blaas (en anus?) En het zweten.
Hopelijk werkt het ook bij jullie!
Hoi
Ik heb ook last van zweetreet en droge plek tussen mijn benen
En die zweet stinkt behoorlijk
Oxybutinine wordt door artsen voorgeschreven bij urine-incontinentie en bij overmatige transpiratie.
Beste,
Ik ben net 15 jaar geworden ennkamp met precies hetzelfde probleem. Alles wat je zegt herken ik en dit is dus mijn oplossing. S'ochtens breng ik wat talkpoeder aan tussen mijn billen en vul mijn onderbroek met wc papier. Dit lijkt misschien een eerder banale oplossing maar gelooof me het help
Mvg Jan