Ik ben moeder van 4 kinderen. Ik heb een zoon van 11 jaar oud die ineens bloed in de urine kreeg en buikpijn.tijdens de gymles op de wc.
Ik heb direct na school toen ik her hoorde de huisarts gebeld, en konden ook vrij direct komen.
We werden door haar verwezen na het ziekenhuis venlo waar hij een nacht heeft gelegen. Er bleek niets aan de hand te zijn werd verteld door de artsen! Het bloed in de urine bleef aanhouden weer doorverwezen na het ziekenhuis dit herhaalde telkens op deze manier want her bloed bleef al 12 maanden lang het leek net een meisje die haar menstruatie had maar dat was niet het geval. Na 12 maanden was ik het zo zat, dat ik telkens al aangaf dit is niet normaal dat bloed in de urine bij mijn zoon en nu al maanden iedere dag en ook heel veel buikpijn. Na langer dan 12 maanden later moest hij onderzoeken doen echo blaas nieren mri scan gemaakt en bleek dat hij een niersteen had van 9,2 mm. Oeps!!! Dit hadden ze ook veel eerder kunnen ontdekken ik vond ze erg laat met dit antwoord. Opgenomen in Nijmegen ziekenhuis operatie achter de rug, en na controle echo blaas nier zat er nog iets van 2,mm een beetje steen maar dat kon hij nog uitplassen tot 3 mm kun je uitplassen erna is het te groot en kan het niet meer. Hij is nu inmiddels 12 en heeft nog steen zitten maar ze doen er weinig aan ja controlles maar verder afwachten zolang hij niet andere klachten erbij krijgt. Nou, wij hebben heel wat moeten doorlopen en er werd me ook steeds verteld dat ze het van begin af aan niet konden vinden waar de flinke buikpijn en bloed in de urine vandaan kwam. Je word vaak afgewimpeld vind ik het gaat wel over terwijl ze er naast zitten.