Goedenavond allemaal ,
Ik wou graag een stukje schrijven over mijn ervaring met de parasitaire infectie die ik had . De klachten zijn over de laatste paar jaar steeds erger en erger geworden, eerst nog niet belemmerend maar wel steeds vaker of met meer irritatie in de darm.
Vorig jaar april toen het behoorlijk snel zijwaarts ging heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts. Zei kwam al snel met pds en kon zichzelf ook niet helpen om dit vaker te laten vallen, schijnbaar na een paar keer drukken op de buik was dat de uitkomst.
Dit scheen zomaar te kunnen ontstaan , wat ik toch met redelijk wat ongeloof heb beluisterd. Volgens haar was tot half 4 smiddags op het toilet zitten in alle verschillende vormen zelfs normaal . Hierna had ik het ook wel meteen gehad.
Ik heb toen maar besloten om zelf verder te gaan kijken met wat ik kon doen.
Na enig leeswerk en nog een aantal keer bellen met de desbetreffende huisarts .
Heb ik besloten om een hulda clark middel te kopen , ik heb mij toen laten informeren op een review site van i herb waar als je op de aparte ingrediënten zoekt redelijk wat informatie krijgt.
Ik heb dit toen besteld op heelnatuurlijk.nl.
Daarna nog telefonisch contact gehad met het bedrijf , ze waren erg vriendelijk en konden mij goed te woord staan.
Het hulda clark middel sloeg goed aan , zeker de eerste paar dagen gaf dit een duidelijke reactie, tegelijkertijd wel een lichte hoofdpijn maar niks ernstigs.
De eerste 2 weken met de druppels verliepen goed wel wat herx die off symptomen en na 2 weken kwam de eerste week zonder.
Toevallig kon ik in de tussentijd ook naar de huisarts voor een parasietentest , dit gedaan en de testen opgestuurd. Ik wist tenslotte zeker dat ik wat onder de lede had. Toen de uitslag binnen kwam bleek deze negatief te zijn, hierdoor was ik toch een beetje beledigd . Later is naar voren gekomen dat dit bij ongeveer 40 procent het geval is . Wat toch wel een serieus nummer is als je je realiseert dat er ongeveer 1,5 tot 2 miljoen met sibo of pds rondlopen.
Ik ben gaan bellen en meer gaan lezen.
Ik heb in de tussentijd contact gehad met,
Contactpersonen parasitologie.nl,
Rivm,
Verening van fytotherapie,Chinees geneeskunst,
3 huisartsen,
Diverse zelfstandige behandelaars,
Diverse testcentra's,
Afdeling ziekenhuizen onderzoek parasitologie ,
Lang niet bij iedereen kreeg ik een even positieve reactie, voornamelijk de professionele onderzoekers waren hier toch in mindere mate van gediend, en al zeker niet geïnteresseerd in een kruidenmiddel.
Na een maand gebruik te hebben gemaakt van het hukda clark extract was het zeker al een stuk minder maar nog niet weg , en heb toen besloten om nog een extra flesje te kopen.
Tegelijkertijd was ik nog steeds meer aan het inlezen over onderzoek rondom parasieten en hun functioneren en vond het lastig om er precies achter te komen hoe ze zich nou in mijn darmen zo goed konden verschuilen , een zelfstandig onderzoeker vertelde mij zelfs dat ze een meester waren in het verstoppen.
Ik had hier om de 4 a 5 dagen nog last van. Zeker niet weg of perfect maar stukken beter , de misselijkheid, rammelende darmen , gevoel van overgeven na eten, winderigheid, jeuk in m'n dikke darm links en rechts , geen energie hebben, waren als symptomen helemaal weg , m'n darm was al een stuk rustiger.
Daarna ben ik mij in gaan lezen over biofilm en meer verdieping over kruidenextracten .
Biofilm wou zich ook als zodoende voordoen , dus ben toen gaan kijken naar middelen die daar meer toepasbaar op waren.
In Nederland blijkt het apart geregeld te zijn. En natuurlijke middelen bestaan niet in overvloed , ik ben toen in andere landen gaan kijken, en stuitte op een middel in Spanje PARASI PERLAS. Al deze extracten die hierin zaten hadden een goede wetenschappelijke onderbouwing en koste 12 euro wat niet heel duur is en meteen op de boot kon.
In alle landen zeker richting het zuiden hebben hier middelen voor , Spanje, Italië, Afrika ook maar daar kan je het niet laten verzenden.
Vanaf het moment dat ik parasi perlas ben gaan nemen sloeg het goed aan.
Ik moest het wel tussen een broodje door eten anders boerde ik de hele ochtend een citrus geur op. Dat ben ik toen gaan wisselen, weekend extra parasi perlas en de rest van de dagen hulda clark.
Na dit een week doorgezet te hebben waren alle kleine symptomen die ik nog had in onregelmatigheid weg.
Nu zijn of is hier een periode overheen gegaan en heb verder nog een aantal dingen ondernomen om de vrije werking van mijn darm te verbeteren. Eentje daarvan was naar de osteophaat gaan er had zich een soort kramp in mijn darm gevormd en heb dat een aantal keer los laten halen , wel nog specifiek aangegeven dat het echt om mijn darm ging , en niet mijn grote teen.
Nu nog steeds zijn er wel problemen , peralstiek moet ik mijn darm weer echt trainen met vezels , als ik na 9en savonds eet dan red mijn darm dat dus niet. Ik heb ook een secundaire lactose intolerantie en een verminderde aanmaak van enzymen in mijn darm voor grote hoeveelheden varkensvlees (in mijn geval).
Er zijn nu vrij duidelijke 1 op 1 reacties als ik laat eet of eenzijdig eet of bv een biertje in de avond. Maar het is werkbaar.
Ik kan niet zeggen dat ik mij goed geholpen voel door de professionele instanties en vraag mij af waarvoor ik nu precies verzekering voor betaal en waar dit nog meer voorkomt.
Ik denk dat het handig is om verder te kijken dan je neus lang is ,maar dat is schijnbaar erg moeilijk.
Dus hulda clark , en parasi perlas.
Oregano olie geprobeerd maar 2a 4 druppels waren genoeg om drie uur te moeten kokhalzen. Probiotica en glutamine heb ik wel continue erbij genomen .
Misschien kan iemand er wat mee , ik kwam weinig tot niks tegen ,dat echt uitsluitsel gaf of een antwoord.
Hukda clark, parasi perlas.
Mvg dimitri eerenberg
https://www.orthokennis.nl/nieuws/behandelprotocol-bij-laboratoriumuitslag-IgG4-voedselallergie
Zie onderin pagina
Suplementen voor herstel darmwand en slijmvliezen.