Hallo, Sinds 1-1-2008 heb ik op bepaalde ogenblikken last gekregen van een onwillige of stakende darmen. Dit toont zich als een zeer stevige pijn als een speerpunt dwars door het linker heupgewricht en de keer daarna is het aan de andere zijde. De darmen staken, dwz stoppen met functioneren of werken. Ik geef de darmen dan rust door niet ongezond voedsel te eten. Alleen bruin brood en wat licht beleg. Dit probleem herhaalde zich sinds 1-1-2008 zo'n 6 keer. Ik weet niet waardoor dit gebeurt. Het gebeurt op onregelmatige tijdstippen. Een bepaalde allergie kan het volgens mij niet zijn, want het gebeurt bij het eten van rauwkost alsmede verse groente, en na de ongezonde voeding.
Ik heb bij een darmarts een ct-scan laten maken maar op de scanfoto was niks te zien.
Als mijn darmen goed zijn, waarom heb ik dat last van hevige pijnen in mijn onderbuik (of te wel tussen de heupgewrichten ?
En wat veroorzaakt dit.
Ik moet u erbij vertellen dat ik in de rolstoel zit en weinig beweeg.
Heeft u een idee. Want de arts kijkt niet verder.
please !!!!!!!!!!!
Waarom noemt u 1 januari 2008 zo nadrukkelijk als datum? Is dat de dag dat u in een rolstoel bent beland?
Het is bekend dat lichaamsbeweging de darmen stimuleert. Als u veel stil zit, dan bent u per difinitie gevoeliger voor obstipatie problemen.
Je zou van uw internist mogen verwachten dat deze u informeert over deze symptomen.
Bent u bekend met een patienten vereniging voor minder validen die een rolstoel gebruiken? Ik kan mij voorstellen dat u kwaaltjes herkent van andere ervaringsdeskundigen
Hallo, ik heb de datum genoemd zonder enige reden, alleen dat ik voor deze tijd geen last had van mijn darm problemen. Ik weet dat ik door te weinig bewegen, mijn darmen geen goed doet. Maar als je de kracht niet hebt in het onderlijf, om te bewegen wat moet je dan? Ik zit sinds 2006 in de rolstoel door een niet nader te specificeren mankement aan het gestel.