Hoi,
Ik had gisteren een coloscopie onderzoek n.a.v. reeds jaren bloed in mijn stoelgang. Ik heb er zo lang mee gewacht omdat ik dacht dat het door kleine aambeien kwam. Omdat her bloed in mijn stoelgang erger geworden was ging ik uiteindelijk naar de arts.
De arts dacht aanvankelijk ook aambeien, nl. interne hemorrhoiden gr2, maar besliste om na 3 behandelingen met infraroodcoagulatie een coloscopie onderzoek.
Het onderzoek is goed verlopen maar de arts zei dat ze een beeld had dat ze nog nooit zag.. ze heeft er een collega bijgeroepen maar die wist ook niet wat het is. Alle bloedvaten in mijn dikke darm bloeden en daardoor dus wellicht bloed in ontlasting. Normaal kunnen ze een bloedvatje dichtbranden maar ze zei dat ze moelijk heel mijn darm kan dichtbranden ๐
Ze heeft zo veel mogelijk beeldmateriaal doorgestuurd naar een professor om zijn mening te vragen en ze zal me dan terug contacteren.
Ze zei wel dat ik me geen zorgen moet maken, dat het geen kanker of chronische ziekte is...
Ze is benieuwd zei ze, maar ik ook.. en al zeker of dat echt geen kwaad kan ๐คทโโ๏ธ
Sinds 2 jaar heb ik ook last van mijn maag, vooral na het eten van bereidingen met tomaten, en moet ik hiervoor pantomed nemen. Maar misschien staat dit wel los van elkaar.
En dus mijn vraag, iemand al gehoord van iets gelijkaardig? Ik heb al info gezocht op wetenschappelijke sites, en dan vind ik angiodysplasie, maar dit gaat dan over 1 bloedvaatje en niet zoals bij mij het geval is .
Voordat je nou in allerlei diagnoses via internet terecht komt, zou ik even de reactie van de professor afwachten.
Angiodysplasie is een afwijking van bloedvaatjes in het darmslijmvlies waardoor ze makkelijk beschadigd raken en bloeden. Het kunnen dus meerdere bloedvaatjes zijn die deze afwijking hebben. Maar nogmaals: beter om even de reactie van de professor af te wachten