Ik heb nu elke dag bruine stoelgang met een stukje (1cm) zwart erin, is dit normaal?
Ik kan mij eigenlijk inbeelden dat ik vroeger altijd vrij donkere stoelgang had, nu is dit bruin. Kan dit door die colitis komen of verandert stoelgang nu eenmaal?
Dat kan idd een normaal verschijnsel zijn. Afhankelijk van wat je eet/drinkt. Als je harde ontlasting hebt kan het dat het eerste stukje wat lang in de endeldarm zit en uitdroogt, daar kan het ook donker van worden
Ik neem nu suppo Mesalazine, is dit eigenlijk schadelijk voor de lever?
Alle medicijnen belasten de lever
Ok, maar minder via suppo? Nu, gisteren en vandaag, niks last meer, ik ben er vanaf, ga vandaag naar toilet,, weer bloed, snap er niks van.
Ook met een zetpil worden de medicijnen in het bloed opgenomen
Vandaag naar de MDL geweest, geen ontsteking te zien maar wel een serieuze aambei buiten de anus.
Vanwege mijn colitis verleden ging de MDL ervan uit dat ik toch een opflakkering heb gehad met erna een aambei, gezien de symptomen:
- 3 keer per dag naar toilet
- wat last van darmen
- na eten naar toilet, heel dringend.
-bloed
Nu ben ik vergeten te zeggen dat mijn CP geen ontsteking vertoonde.
Kan het dus dan toch enkel van die aambei geweest zijn?
Want ik heb Mesalazine opgestart en nu gaat het beter, ik voel die aambei nog maar 2 weken en vanaf dan ging het beter eigenlijk.
Nu ben ik aant denken, als die aambei inwendig zat, ik dus meer last had en nu die erbuiten zit, minder, kan dat?
En kan een aambei deze symptomen geven dus ook aandrang toilet en meerdere keren, duwt de stoelgang daartegen mss?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het kan idd van de aambei zijn geweest
En waarom is het nu dan beter? Aambei is er nog maar nu wel uitwendig.
Ze is gestopt met bloeden. Maar dat kan ook weer een keer terugkomen. Zorg dat je ontlasting zacht blijft. Drink minimaal 2 liter water per dag, vezelrijke voeding en dagelijk een stuk vers fruit
Mijn ontlasting is zacht, moet nooit duwen. Drink 2.5l water per dag. Maar heb nu nog in de ochtend dat ik 3 maal na elkaar ga en dan in orde. Ik krijg het niet meteen leeg.
Sinds vrijdag Daflon, kuur van 3 weken maar nog geen verbetering en zit al in de afbouwfase.
Als dit niet helpt gingen ze een rekker steken; is dit niet te lastig?
Zou ik niet beter ook wat zalf gaan halen?
Sinds vrijdag Daflon, kuur van 3 weken. Hoe kun je dan al in de afbouwfase zitten?
Eerst maar eens de kuur afmaken. En waarom zou je zalf gaan gebruiken?